Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
Ik heb al een behoorlijke poos de MSI R6970 Lightning, alleen zonder overclock.
Toen ik de kaart kocht had ik verwacht dat hij standaard op 940 MHz zou zijn geklokt zoals overal staat aangegeven alleen ik krijg hem op 880 MHz.
Ik dacht eerst, geen probleem dan zet ik hem toch gewoon op 940 MHz aangezien hij daar toch voor gemaakt is.
Ik heb dat dus gedaan met MSI Afterburner, maar toen ik hem op 940 MHz had gezet crashte de kaart samen met de computer toen hij 100% draaide...
Later ook hetzelfde nog geprobeerd met het Catalyst Control Center maar dat maakte niet uit.
Verder weet ik eigenlijk niks van overklokken, is er een simpele manier om de kaart wel stabiel te overklokken naar 940 MHz of kan ik beter de kaart proberen terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Als hij niet draait op de standaard clocks en als je hem zelf er op clockt en hij crasht moet je de kaart maar terugsturen, want dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
Hij draait verder wel goed op de niet overgeklokte 880 MHz, alleen met de overclock naar 940 MHz crasht hij.

Ik heb hem gekocht bij Azerty met een aangegeven 940 MHz, voor dat ik deze kocht had ik een Demo versie van de kaart die op 880 MHz draaide terwijl die ook op 940 MHz stond aangegeven.
Later heb ik de Demo kaart geruild en bijbetaald voor de echte versie en nu is die dus ook maar 880 MHz |:( dus eigenlijk ben ik er helemaal niet op vooruit gegaan en heb ik alleen extra betaald...
Het duurde alleen een poosje voordat ik erachter kwam dat die kaart crasht als ik hem op 940 MHz klokte omdat ik hem verder niet getest had en het een poos duurde voordat ik een zwaar spel speelde.

EDIT:
Ik heb iets gevonden voor een overclock op mijn kaart ik zal dat wel eerst proberen.

EDIT2:
Overclock gelukt en stabiel met 100% load op 1006 MHz.
Problem solved...

[ Voor 159% gewijzigd door KingHawk op 02-05-2012 20:13 ]