Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rikaap1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01-2023
Hallo tweakers

Net voor de meivakantie (dat is dus een paar dagen geleden) heb ik te horen gekregen van mijn school dat ze vanaf volgende week gratis wifi voor scholieren en leraren gaan installeren. Ik was natuurlijk heel blij want gratis internet wie wil dat nou niet? Maar toen ik de brief verder las stond er dat je in moest loggen met een account dat je van school krijgt en dat ze je internetgegevens bewaren. Ik vind dit geen fijn idee dat elke leraar (met name de mensen die ik niet mag :P kunnen meekijken wat ik allemaal verzend op twitter, whatsapp en wat ik opzoek met mijn browser.) Mijn vraag is dan wat ik hier tegen kan doen. Ik heb trouwens een android telefoon waar mee ik van plan ben om op wifi te ga. Is hier misschien een goede app voor?

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Orbot + orweb

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
Het tornetwerk is nou niet echt ideaal om al je credentials over te versturen. Je bent beter uit met een VPN-account ergens (zelf gehost danwel gehuurd).

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Staat dat in het beleid zo concreet beschreven?
Of ben je je druk aan het maken over niets?

Ze zullen, voor het geval van misbruik, ongetwijfeld iets aan logging op moeten tuigen.
Maar dat wil niet zeggen dat iedere individuele leraar jouw traffic kan gaan bekijken.

Abort, Retry, Quake ???

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07

Wish

ingwell

Het bewaren van de gegevens is niet hetzelfde als die gegevens delen met alle mensen die jij niet mag. Ook de school heeft zich te houden aan dingen als privacy wet- en regelgeving.

Dus wat staat er concreet in hun beleid wie bij welke gegevens mag onder welke voorwaarden?

No drama

• rikaap1
Ik zal het stuk waar het om gaat citeren:

Zowel de leerlingen als de docenten mogen van dit netwerk gebruik maken. Zij kunnen met hun eigen apparaat (laptop/tablet/telefoon) inloggen met behulp van hun eigen huidige netwerkgebruikersnaam en wachtwoord. Het internetgebruik wordt geregistreerd. Bij misbruik zal de toegang tot het draadloze netwerk geweigerd worden en zal de betreffende gebruiker hierop worden aangesproken.

Het gene waar ik en veel medescholieren bang voor zijn en wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren mijn school kennende is dat er een hele lijst vol komt met sites en apps zoals youtube, facebook, twitter, 9gag, whatsapp wat onder "misbruik" van het zal vallen. Ik ben dus opzoek naar een manier zodat ze niet kunnen zien welke sites ik bezoek en welke apps ik gebruik.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Voor veel sociale websites kan je tegenwoordig gewoon https gebruiken (twitter, google, ...) en whatsapp zal ook wel zijn communicatie encrypteren. Voor de rest gewoon wat opletten.

Persoonlijk gebruik ik af en toe een ssh tunnel als proxy bij een verbinding die ik niet vertrouw, maar dan moet je wel ergens een server met ssh hebben draaien. Voor android bestaat hiervoor een app (waar ik wel nog geen ervaring mee heb):

http://lifehacker.com/579...el-on-your-android-device
http://code.google.com/p/sshtunnel/

Kleine waarschuwing: sommige browsers zoals Firefox sturen eerst een dns request naar de standaard dns servers en dus NIET via ssh. Als je de browser dus niet correct hebt geconfigureerd zal je school nog steeds je dns requests kunnen zien.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36

lasharor

7 december 2004

als dat onder misbruik valt dan heb je je daar toch gewoon aan te houden?

Ze gaan écht niet bij iedereen controleren wat hij/zij uitspookt op de verbinding van je school. Op het moment dat je (negatief) opvalt zal men kijken.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 22:14
Maar dan gebruik je het toch niet?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

rikaap1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:15:
Het gene waar ik en veel medescholieren bang voor zijn en wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren mijn school kennende is dat er een hele lijst vol komt met sites en apps zoals youtube, facebook, twitter, 9gag, whatsapp wat onder "misbruik" van het zal vallen. Ik ben dus opzoek naar een manier zodat ze niet kunnen zien welke sites ik bezoek en welke apps ik gebruik.
Dan heb je twee keuzes:
- die sites niet bezoeken en je gedrag aanpassen aan de regels
- de internettoegang niet gebruiken en je eigen internettoegang regelen

Zie dit maar als een goede voorbereiding op je toekomst als je ergens gaat werken, dan mag je ook niet dergelijke dingen op het bedrijfsnetwerk doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• rikaap1
lasharor schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:28:
als dat onder misbruik valt dan heb je je daar toch gewoon aan te houden?

Ze gaan écht niet bij iedereen controleren wat hij/zij uitspookt op de verbinding van je school. Op het moment dat je (negatief) opvalt zal men kijken.
Nee ze gaan niet iedereen controleren maar ik heb al gehoord van verschillende mensen dat coordinator straks een heel "mooi" programma heeft waarmee hij live tijdens schooltijd kan meekijkt over de schouders van leerlingen kwa internetverkeer. Dat vind ik geen fijn gevoel.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

VPS nemen en er OpenVPN op installeren. Kan al vanaf 1 euro per maand: www.lowendbox.com

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Sick Nick

Drop the top!

Tijdens schooltijd hoor je ook op te letten en niet op twitter/facebook rond te hangen ;)

• rikaap1
Sick Nick schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:40:
Tijdens schooltijd hoor je ook op te letten en niet op twitter/facebook rond te hangen ;)
Je hebt helemaal gelijk maar er bestaat ook zo iets als tussenuren en dan zou ik wel graag even een berichtje willen vesturen of een sitje bekijken

• aZuL2001
rikaap1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:38:
[...]
Nee ze gaan niet iedereen controleren maar ik heb al gehoord van verschillende mensen dat coordinator straks een heel "mooi" programma heeft waarmee hij live tijdens schooltijd kan meekijkt over de schouders van leerlingen kwa internetverkeer. Dat vind ik geen fijn gevoel.
"Van horen zeggen" ofwel geen controleerbare bron, ofwel hoax.

Je mag naar de details gewoon vragen, en daar zullen ze ook inzage in moeten geven.

Of je gebruikt het niet, dat blijft natuurlijk ook een optie :)

Abort, Retry, Quake ???

• rikaap1
ok mijn vraag is beantwoord ik zal orbot en orweb instaleren en dan zie ik wel of de coordinator een keer bij mij op de stoep staat.

• aZuL2001
Nu draai je het om.

En loop je het risico om op je vingers getikt te worden vanwege het gebruik van dat soort "oplossingen".

Zoek nu niet de confrontatie, maar benader school en de beleidsmakers op een constructieve manier.
Bereik je meer mee dan met je kont tegen de krib te gooien.

Abort, Retry, Quake ???

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rikaap1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:39:
Hallo tweakers

Net voor de meivakantie (dat is dus een paar dagen geleden) heb ik te horen gekregen van mijn school dat ze vanaf volgende week gratis wifi voor scholieren en leraren gaan installeren. Ik was natuurlijk heel blij want gratis internet wie wil dat nou niet? Maar toen ik de brief verder las stond er dat je in moest loggen met een account dat je van school krijgt en dat ze je internetgegevens bewaren. Ik vind dit geen fijn idee dat elke leraar (met name de mensen die ik niet mag :P kunnen meekijken wat ik allemaal verzend op twitter, whatsapp en wat ik opzoek met mijn browser.) Mijn vraag is dan wat ik hier tegen kan doen. Ik heb trouwens een android telefoon waar mee ik van plan ben om op wifi te ga. Is hier misschien een goede app voor?
Zelf ook al aan de slag gegaan en gaan [google=Android+privacy+app] bijvoorbeeld?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je hebt de keuze om het netwerk te gebruiken met de bijbehorende regels of om het niet te doen. Aan manieren om regels en beveiligingen te omzeilen werken we hier niet mee.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.