Beste Tweakers,
Ik ben van plan om een nieuwe computer samen te stellen met een GTX 680.
Ik heb momenteel 2 monitors : 1 ASUS VG236 @ 120HZ ( 1900x1080 ) en samsung syncmaster 2343 w @60hz (1600x1200 max)
Ik had hier nog enkele vragen over ( heb alles gegoogled dus al veel weggelaten ) :
- Welke GTX680 is aangeraden : Asus GTX680-2GD5 of EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked of een andere?
1) Indien bij een spel (CSS of WoW,BF3 etc ) de FPS nooit 120 haalt,
zobiezo de Vsync uit? en is het dan ook een beter idee om eventueel settings zoals AA te verlagen zodat er altijd 120 FPS kan gehaald worden voor het 120HZ scherm voor betere resultaten ?
2) Op mijn 120 HZ scherm speel ik WoW in windowed mode ( maxed window ) en op het ander scherm laat ik FB of youtube opstaan op 60 hz,
gaat dit de FPS EN "smoothheid" naar omlaag halen, iemand dit al getest?
- Indien dat zo is, is het dan beter om de 2 schermen laten lopen @ 60Hz?
3) Er is ook nog een optie GPU Scaling ( wat sommmige gebruiken ) is dit aangeraden of niet voor 2 monitors met andere Refresh rate?
4) bijkomende vraag, ik was eventueel van plan om een 3de scherm te kopen vr triple Monitors op te stellen :
- Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) 180 euro+- of
- BenQ G2420HD 24 inch Widescreen LCD Monitor 155 euro maar moeilijker verkrijgerbaar
: http://www.amazon.co.uk/g...8&creativeASIN=B002M1FH2Q
-> zijn beide heel erg goed volgens reviews, maar mn voorkeur gaat naar de Dell.
A) Belangrijk om de 3 schermen op 60hz te runnen of is dit niet nodig?
2 schermen op de DVI, 2x60 hz schermen en 1 x HDMI op het 120hz scherm of 2x dvi 1x Displayport?
-> volgens unpacking vids zit er geen hdmi kabel bij package ->
welke hdmi kabel is aangeraden? komt bij bestelling erbij.
ik zou het enorm waarderen als iemand hiervoor de tijd kan nemen !
Ik ben er zeker van dat er wel tweakers bij zitten die er wat van af kennen.
Alvast bedankt
!
Mvg,
Thijs.
Ik ben van plan om een nieuwe computer samen te stellen met een GTX 680.
Ik heb momenteel 2 monitors : 1 ASUS VG236 @ 120HZ ( 1900x1080 ) en samsung syncmaster 2343 w @60hz (1600x1200 max)
Ik had hier nog enkele vragen over ( heb alles gegoogled dus al veel weggelaten ) :
- Welke GTX680 is aangeraden : Asus GTX680-2GD5 of EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked of een andere?
1) Indien bij een spel (CSS of WoW,BF3 etc ) de FPS nooit 120 haalt,
zobiezo de Vsync uit? en is het dan ook een beter idee om eventueel settings zoals AA te verlagen zodat er altijd 120 FPS kan gehaald worden voor het 120HZ scherm voor betere resultaten ?
2) Op mijn 120 HZ scherm speel ik WoW in windowed mode ( maxed window ) en op het ander scherm laat ik FB of youtube opstaan op 60 hz,
gaat dit de FPS EN "smoothheid" naar omlaag halen, iemand dit al getest?
- Indien dat zo is, is het dan beter om de 2 schermen laten lopen @ 60Hz?
3) Er is ook nog een optie GPU Scaling ( wat sommmige gebruiken ) is dit aangeraden of niet voor 2 monitors met andere Refresh rate?
4) bijkomende vraag, ik was eventueel van plan om een 3de scherm te kopen vr triple Monitors op te stellen :
- Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) 180 euro+- of
- BenQ G2420HD 24 inch Widescreen LCD Monitor 155 euro maar moeilijker verkrijgerbaar
: http://www.amazon.co.uk/g...8&creativeASIN=B002M1FH2Q
-> zijn beide heel erg goed volgens reviews, maar mn voorkeur gaat naar de Dell.
A) Belangrijk om de 3 schermen op 60hz te runnen of is dit niet nodig?
-> volgens unpacking vids zit er geen hdmi kabel bij package ->
welke hdmi kabel is aangeraden? komt bij bestelling erbij.
ik zou het enorm waarderen als iemand hiervoor de tijd kan nemen !
Ik ben er zeker van dat er wel tweakers bij zitten die er wat van af kennen.
Alvast bedankt
Mvg,
Thijs.