Toon posts:

Virtual Dj: Zwak Timecode signaal met nieuwe hardware...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe dj apparatuur, namelijk:
Denon x-1600 mixer met audio interface
Shure m447 naalden
Traktor scratch mk2 vinyl

Ik heb een dual core laptop met windows xp en Virtual Dj Pro 7 en probeer daarmee de timecode vinyl uit.
Maar tot mijn grote spijt wordt het signaal op beide draaitafels (Numark TT pro) niet sterker dan 50%...
Wat kan ik hier aan doen? De naalden en timecode platen kunnen niet vuil zijn, want ze zijn nieuw . Ook is alles goed aangesloten, want ik krijg wel iets wat op een cirkel lijkt in de instellingen, maar hij is wel verspreid in kleine puntjes. Het is iig geen rechte lijn oid.
De nieuwe naalden skippen met scratch platen wel meer dan mijn oude ortofon pro s, maar ik denk dat ze gewoon nog even ingescratched moeten worden. Het maakt verder ook weinig uit hoeveel gewicht of anti-skating ik op de arm instel.

Weet iiemand hier misschien meer vanaf? Ik kan hier verder geen oplossingen voor vinden op internet.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 07:45
Staat de software wel op de ASIO-driver ingesteld? En als je het signaal via je laptop beluisterd, klinkt het dan goed? (gewoon als een of twee heldere tonen)

Verwijderd

Topicstarter
Alle kanalen staan op ASIO ingesteld, maar als ik een timecode kanaal op iets anders zet dan krijg ik een error dat directX niet werkt of dat het apparaaat niet aanesloten is.
Ik heb het ook op Virtual Dj 6 op een Macbook Air geprobeert, maar dan krijg ik net zo weinig signaal.
De signaal-sterkte blijft onder de 10% op de PC en MAC.
Verder maakt het in Virtual Dj niet uit of ik voor Traktor A of B timecode kies. De rest van de opties werken niet, gaan te snel of te langzaam.
Zou het aan VDJ kunnen liggen?

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Probeer voor de grap gewoon es Traktor zelf uit dan? Dan weet je meteen of het aan VDJ ligt ja of nee B)

Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen traktor erbij gekregen en VDJ had ik al en dat vind ik een fijn programma om mee te wrken.

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:07:
Ik heb geen traktor erbij gekregen en VDJ had ik al en dat vind ik een fijn programma om mee te wrken.
Maar daarom kan je nog Traktor wel uitproberen toch? Er zijn genoeg manieren om even aan een "test-versie" te komen. Dan weet je sowieso zeker dat het aan VDJ ligt als daar de output wel goed is.

Maar met welke platen stuur je VDJ aan als ik vragen mag? Zag ik niet toevallig Traktor staan? Lijkt me beetje vreemd om Traktor platen te gebruiken icm VDJ, maar dat kan aan mij liggen.

Soundcloud

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Gebruik je platenspeler-voorversterkers voor je platenspelers? Het signaal van zo'n elementje is veel zachter dan een gemiddeld lijnsignaal.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Traktor 2 weten te bemachtigen en nu heb ik een nieuw probleem. De kwaliteit van het signaal lijkt nog steeds hetzelfde, maar als je er een mp3 over heen plaatst klinkt het verder prima. Alleen als de platenspeler niet draait staat de pitch helemaal naar beneden en als hij wel aan staat gaat de pitch vanzelf helemaal naar boven. Hiierdoor wordt alles standaard 25% gepitcht. Om dit te verhelpen heb ik Traktor op 45 toeren gezet en mijn draaitafell op 33 gelaten en -10% gepitcht, maar dan pitcht traktor alsnog ong. 7% erbij.
Ik heb geen voorversterker, want de denon x1600 heeft 3 phono aansluitingen en ik heb maar 2 draaitafels.
Ik heb voor traktor platen gekozen, omdat ik geen virtual dj platen kon vinden in Nederland en heb gehoord dat traktor platen het beste zijn en ook werken met vdj.
Ik ben blij dat het een beetje werkt, want bij VDJ klonken mp3's als grijs gedraaide vhs banden in een kapotte video, maar er moet een oplossing zijn voor die pitch/play combinatie die Traktor nu uitvoert...

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:58
Met timecode ben je eigenlijk gebonden aan de software van de fabrikant van de platen + interface. Het is daarom ook aan te raden om platen + interface van dezelfde fabrikant te gebruiken. Dus in dit geval ben je gewoon gebonden aan traktor.

Heb je de timecode ook gecalibreerd in traktor? Dit moet je sowieso eenmalig doen anders weet traktor niet wat het nulpunt is en zal daarom rare dingen doen met je pitch. Sowieso werken die MK2 dingen alleen een beetje lekker vanaf Traktor 2.1.1, let op dat je dus de goede versie hebt.

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
In Traktor valt weinig te kalibreren volgens mij. Er zijn geen draaiknoppen die het signaal veranderen, zoals in VDJ. Het enige dat iets zou veranderen is de 45 toeren optie, maar zelfs dat lijkt niet altijd te werken.
Het vreemde is dat ik nu een kanaal heb dat standaard, maar 3% erbij doet en het andere kanaal doet nog steeds 19% erbij, wanneer de plaat draait.
Misschien zou updaten helpen, maar ik heb op dit moment geen internet op de pc waar Traktor op staat. Ik zal nog proberen om de pitch range te veranderen, zoda tik de fout kan corrigeren, maar verder weet ik niet wat ik nog kan doen.

• kaos001
mattttt schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:50:
Met timecode ben je eigenlijk gebonden aan de software van de fabrikant van de platen + interface. Het is daarom ook aan te raden om platen + interface van dezelfde fabrikant te gebruiken
Het interface verhaal klopt niet helemaal hoor, heb verschillende setups gezien die moeiteloos Traktor draaien met een soundcard die niet van NI is.

Platen + bijbehorende software is inderdaad wel een slim plan.

Soundcloud

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:46:
In Traktor valt weinig te kalibreren volgens mij. Er zijn geen draaiknoppen die het signaal veranderen, zoals in VDJ. Het enige dat iets zou veranderen is de 45 toeren optie, maar zelfs dat lijkt niet altijd te werken.
Het vreemde is dat ik nu een kanaal heb dat standaard, maar 3% erbij doet en het andere kanaal doet nog steeds 19% erbij, wanneer de plaat draait.
Misschien zou updaten helpen, maar ik heb op dit moment geen internet op de pc waar Traktor op staat. Ik zal nog proberen om de pitch range te veranderen, zoda tik de fout kan corrigeren, maar verder weet ik niet wat ik nog kan doen.

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor mijn noobyness! ;) Bij het kalibreren krijg ik de boodschap: Unknown medium, calib. failed.
Ik draai Traktor op een Dell Inspiron 6400 met XP SP3 die vers geinstalleerd is, dus een latency issue lijkt mij sterk; Ik heb verder op ditmoment ook geen andere USB apparaten eraan hangen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is 96KHz instellen i.pv. 44.1Khz.

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:16:
Excuses voor mijn noobyness! ;) Bij het kalibreren krijg ik de boodschap: Unknown medium, calib. failed.
Ik draai Traktor op een Dell Inspiron 6400 met XP SP3 die vers geinstalleerd is, dus een latency issue lijkt mij sterk; Ik heb verder op ditmoment ook geen andere USB apparaten eraan hangen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is 96KHz instellen i.pv. 44.1Khz.
Staat je mixer wel ingesteld op line ipv phono?

rm -rf ~/.signature

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 07:45
Niet toevallig links en rechts omgedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
de mixer heb ik ingesteld op phono, omdat ik met vinyl draai. Waarom zou hij op line moeten? De mixer zelf heb ik op p1, p2, p3 en p4 ingesteld zodat elk kanaal een deck is in traktor.
Ik heb links en rechts gewoon goed zitten, maar ik heb ze net wel even omgedraaid om te kijken of dat hielp, maar helaas maakte het geen verschil.
Ik heb de mixer en traktor nu ingesteld op 96 Khz, maar dat maakt dat helpt ook niet.
Er moet een oplossing zijn voor dit probleem. Ik kan alleen traktor nog opnieuw installeren.

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:20:
de mixer heb ik ingesteld op phono, omdat ik met vinyl draai. Waarom zou hij op line moeten?
Phono is alleen noodzakelijk als je een aarde aan je draaitafels hebt zitten. Zit dit niet erop dan moet je een line ingang gebruiken.

Technics SL1200 heeft bijvoorbeeld aarde en heeft phono nodig. Super OEM draaitafels (synq, american audio, etc) hebben geen aarde en hebben dus een line ingang nodig.

edit: Ik sta echt te popelen om jouw gear even te bekijken en de zaken in orde te maken. Internet.. zo frustrerend soms B)

[ Voor 10% gewijzigd door kaos001 op 03-05-2012 20:05 ]

Soundcloud

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:20:
de mixer heb ik ingesteld op phono, omdat ik met vinyl draai. Waarom zou hij op line moeten? De mixer zelf heb ik op p1, p2, p3 en p4 ingesteld zodat elk kanaal een deck is in traktor.
Ik heb links en rechts gewoon goed zitten, maar ik heb ze net wel even omgedraaid om te kijken of dat hielp, maar helaas maakte het geen verschil.
Ik heb de mixer en traktor nu ingesteld op 96 Khz, maar dat maakt dat helpt ook niet.
Er moet een oplossing zijn voor dit probleem. Ik kan alleen traktor nog opnieuw installeren.
Timecode werkt niet goed via phono, omdat je mixer dan als voorversterker gaat werken, je kan dat beter door Traktor laten afhandelen als je normaal vinyl gaat draaien. Plug de kabels van je draaitafels eens in de line van je mixer en kijk of dat helpt. Zodra ik mijn timecode op phono laat werken gebeuren er ook allemaal dingen die ik niet wil.

rm -rf ~/.signature

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

kaos- schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:04:
[...]

Phono is alleen noodzakelijk als je een aarde aan je draaitafels hebt zitten. Zit dit niet erop dan moet je een line ingang gebruiken.

Technics SL1200 heeft bijvoorbeeld aarde en heeft phono nodig. Super OEM draaitafels (synq, american audio, etc) hebben geen aarde en hebben dus een line ingang nodig.
Nee! Phono is noodzakelijk als je platenspeler geen ingebouwde voorversterker (met RIAA-correctieschakeling) heeft. Bij een platenspeler zit doorgaans het element direct verbonden met de uitgang en dit signaal is van zeer laag niveau en moet dus eerst worden versterkt. Sommige platenspelers hebben ingebouwde voorversterkers en die moeten dus op lijnniveau aangesloten worden.

Heeft dus NIETS te maken met het al dan niet afwezig zijn van aarde. Mijn LAD 942SP heeft geen aardedraad maar die moet weldegelijk op een voorversterker aangesloten worden (of een mixer met Phono-stand).

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn draaitafels zojuist op de cd-ingang aangesloten ipv phono, maar dan krijg ik geen signaal binnen bij traktor. De aarde kabeltjes heb ik eraan gelaten en als ik gewoon naar het kanaal luister zonder traktor hoor ik ook niks...
Ik las ergens dat het mss aan de samplerate kan liggen, maar ik weet niet waar ik die zou moeten kunnen aanpassen.

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:49:
Ik heb mijn draaitafels zojuist op de cd-ingang aangesloten ipv phono, maar dan krijg ik geen signaal binnen bij traktor. De aarde kabeltjes heb ik eraan gelaten en als ik gewoon naar het kanaal luister zonder traktor hoor ik ook niks...
Ik las ergens dat het mss aan de samplerate kan liggen, maar ik weet niet waar ik die zou moeten kunnen aanpassen.
Stomme vraag wellicht, maar heb je ook de switch omgezet van phono naar line?

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
;] uiteraard heb ik deze omgezet

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels heb ik traktor 2.5 geinstalleerd en het signaal is nog steeds niet mooi rond, maar het werkt wel. Maar als ik een nieuwe track laad wordt het een seconde stil. Ik denk dat mijn laptop te zwak is voor traktor 2.5. Ik heb namelijk een Dell inspiron 6400
PROCESSOR SPEED
1.7 GHz celeron core duo
SYSTEM RAM
1 GB
Denken jullie dat een gig extra ram zou helpen?

Virtual Dj 7.04 werkt nog steeds niet met traktor mk2 timecode. Weet iemand welke timecode vinyl wel goed werkt met de denon x-1600 en vdj 7.04?

• Speeddragon
  • Laatst online: 28-01 08:17
Zijn je elementen niet van een ander soort,

ik weet dat je 2 soorten elementen hebt mm en mc oid. misschien dat daar nu het probleem zit?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb 2 shure m44f eliptische elementen

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Vaag, klinkt allemaal een beetje als incompatibility issues (was je zelf ook al achter zie ik).
Van vdj forum:
How ever those traktor timecodes are the "Traktor MK2 Timecodes" (at least it should be if its the A10/A6 package) and at the moment the MK2 timecodes does not work with VDJ. Hopefully they will work in VDJ 7.1 which is just around the corner but they havnt said so.
Dat gaat nog niet lekker werken blijkbaar...

En over je laptop: begrijp ik goed dat je gewoon de interne geluidskaart van je laptop gebruikt? Zo ja, ga dan eens heel snel een andere soundcard halen, want van die integrated kaarten gaat de boel als je er "wat meer" van vraagt al snel matig werken (dedicated soundcard heeft altijd de voorkeur).
Ik heb hier ook (ruime) ervaring mee icm. VDJ 7, maar niet met fancy scratch-vinyls. Zelfs zonder die dingen kan VDJ een behoorlijke aanslag zijn op de resources van je systeem.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Probeer een andere computer zou ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
Ok het ligt dus aan VDJ, bedankt voor de info!
Ik gebruik dus de denon x1600 met traktor 2.5 op de inspiron en heb last van skips en de latency is onbruikbaar.
Maar het timecode signaal is ook niet een mooie cirkel en ik vraag me af hoe dat komt.
Ik heb ook traktor 2.5 op een macbook air, waar het signaal ook niet een mooie cirkel is, maar hij skipt niet en de latency is super. Alleen het inladen van tracks duurt soms wel 10 seconden wat jammer is.
Een nieuwe computer is financieel gezien geen optie, vandaar mijn vraag of extra ram zou helpen ;)
Pagina: 1