Toon posts:

Ubuntu 12.04 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik heb sinds een paar uur geleden ubuntu 12.04 geprobeerd.
Er zijn een paar dingen dat mij niet helemaal lekker werkt.

1 van die problemen is dat ik mijn tweede scherm niet kan gebruiken. Ik krijg dan de volgende twee foutmeldingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fa049342f0d5/4fa0493410c86-Schermafdruk_van_2012-05-01_22%3A35%3A23.png

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fa049d076f55/4fa049d0596ad-Schermafdruk_van_2012-05-01_22%3A35%3A32.png

Uiteraard heb ik dit op google opgezocht maar zonder resultaat.

Tweede probleem is dat de prestaties STUKKEN beter zijn dan op ubuntu 10.10 (haperende vensters met het verplaatsen van een venster.) maar niet steeds niet perfect zijn (effect van minimaliseren, maximaliseren lijkt soms wat fps dropdowns te hebben

Mijn videokaart is een ati radeon hd 5770. Heeft iemand enig idee?

Met vriendelijke groet, Kevin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 00:41
Dit lijkt mij hetzelfde probleem als jij hebt, met een oplossing er bij :)

Over je 2e vraag: Welke drivers gebruik je? De open source of Catalyst?

[ Voor 21% gewijzigd door Goderic op 01-05-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is bekend dat multi-monitor met de open source driver niet werkt, dus het ziet er naar uit dat je die gebruikt. Als je toch de proprietary driver van ATi gebruikt, dan moet je het doen met de Catalyst Control Center. De gesloten drivers gebruikt een net iets andere methode om multi-monitor te verkrijgen dan de standaard DE tools dat doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de niet post-release versie gepakt. Hoe ik het op las is dat juist met Catalyst. Catalyst werd er ook automatisch geinstalleerd.
Als ik juist wel de post-release versie pakt krijg ik per direct een foutmelding.

Edit: Dit krijg ik als de de post-release versie probeer te installeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fa056b32de43/4fa056b311d0f-Schermafdruk_van_2012-05-01_23%3A33%3A14.png

Jockey.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
12-05-01 23:32:30,372 WARNING: /sys/module/fglrx_updates/drivers does not exist, cannot rebind fglrx_updates driver
2012-05-01 23:32:47,159 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:32:47,159 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-05-01 23:32:47,185 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:32:47,185 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-05-01 23:37:20,320 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:37:20,320 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-05-01 23:37:20,346 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:37:20,347 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-05-01 23:37:20,386 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx): target_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:37:20,386 DEBUG: XorgDriverHandler(%s, %s).enabled(): No X.org driver set, not checking
2012-05-01 23:37:20,595 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:37:20,595 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-05-01 23:37:20,617 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:37:20,617 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-05-01 23:37:20,667 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:37:20,667 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-05-01 23:37:20,690 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:37:20,690 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-05-01 23:37:20,723 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx): target_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-05-01 23:37:20,723 DEBUG: XorgDriverHandler(%s, %s).enabled(): No X.org driver set, not checking
2012-05-01 23:38:39,179 DEBUG: Shutting down

Bij opensource drivers maakt mijn fan behoorlijk wat toeren. Dat vind mijn energierekening denk ik niet zo leuk :(

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgewooden
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-07 10:39
Ik heb dezelfde videokaart en draai ook Ubuntu 12.04. AMD videodrivers op Linux zijn een martelgang. Ik ben een groot fan van AMD en heb nooit overwogen enig andere producten aan te schaffen maar hun Linuxondersteuning is werkelijk waar om te huilen. nVidia heeft het een stuk beter voor elkaar en zelfs Intel, die toch geen goede naam heeft wat betreft videodrivers, is laatst AMD voorbij gesprongen met hun linuxdrivers. Tja, het moet in principe allemaal moeten kunnen maar het gaat wel met ontzettend veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 00:41
judgewooden schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:34:
Ik heb dezelfde videokaart en draai ook Ubuntu 12.04. AMD videodrivers op Linux zijn een martelgang. Ik ben een groot fan van AMD en heb nooit overwogen enig andere producten aan te schaffen maar hun Linuxondersteuning is werkelijk waar om te huilen. nVidia heeft het een stuk beter voor elkaar en zelfs Intel, die toch geen goede naam heeft wat betreft videodrivers, is laatst AMD voorbij gesprongen met hun linuxdrivers. Tja, het moet in principe allemaal moeten kunnen maar het gaat wel met ontzettend veel moeite.
Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar Intel heeft altijd al een heel goede naam gehad wat hun Linux drivers betreft (behalve dan de door PowerVR ontwikkelde chips die ze soms gebruiken, die zijn afschuwelijk).
AMD is altijd al vreselijk geweest, maar ze zijn met hun open source drivers langzaam maar zeker vooruit aan het gaan (met de nadruk op langzaam). Naar wat ik gelezen hebt gaat FGLRX er ook op vooruit (zelf geen ervaring mee, ik gebruik dat onding niet).

@killer007
Heb je ook een Intel GPU in je laptop zitten? Zo ja, probeer die eens uit te schakelen in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goderic schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 00:04:
[...]

Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar Intel heeft altijd al een heel goede naam gehad wat hun Linux drivers betreft (behalve dan de door PowerVR ontwikkelde chips die ze soms gebruiken, die zijn afschuwelijk).
AMD is altijd al vreselijk geweest, maar ze zijn met hun open source drivers langzaam maar zeker vooruit aan het gaan (met de nadruk op langzaam). Naar wat ik gelezen hebt gaat FGLRX er ook op vooruit (zelf geen ervaring mee, ik gebruik dat onding niet).

@killer007
Heb je ook een Intel GPU in je laptop zitten? Zo ja, probeer die eens uit te schakelen in de BIOS.
Het vervelende is dat het een desktop is. Zonder onboard chip. Het komt er dus ook op neer dat de onboard driver de standaard van linux is? Nadeel daarvan is dat de gpu fan behoorlijk wat toeren maakt en met gpu driver net wat rustgevender werkt.

Je hebt alleen twee versies van de drivers. 1 versie met post release en 1 met. Ik heb de versie met, maar ik vraag me nu eigenlijk het exacte verscheel af. Volgens deverse sites zijn het versie verschillen. Maár het zijn vast wel meer verschillen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik eens niet die gare driver installer van je screenshot en installeer eerst synaptic of aptitude (de laatste is in 11.10 erg buggy met de weergave van packages, misschien in 12.04 niet meer maar ik vertrouw Ubuntu niet meer, gebruik al ruim een half jaar Debian Sid/Unstable) en haal daar de fglrx driver binnen, samen met de amdcccle. Als je CCC als root uitvoert, kan je een basic xorg.conf maken die met de fglrx driver zal werken. Je kan dan ook gelijk dual-screen instellen. Mocht je na een herstart (eerst met een enkele monitor) geen beeld krijgen, dan kan je altijd nog xorg.conf verwijderen via de CLI, net als de fglrx driver. Je zal dan weer terug schakelen naar de open source driver.

Hierna kan je de poging wagen om de driver direct van AMD/ATi te halen en die te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 12:02
Ik liep een hele tijd tegen hetzelfde probleem aan, zowel onder 11.10 als 12.04. De fglrx drivers via Settings --> Aditional Drivers werkte niet. Echter sinds gisteren de fglrx 12.4 driver van AMD geinstaleerd, en nu werkt alles perfect. Hier is een link, probeer het eens. Misschien eerst ff je huidige driver verwijderen (deactiveren)

http://www2.ati.com/drive...aller-12-4-x86.x86_64.run

Run, install, reboot.

/edit

En gebruik na het instaleren Catalyst Control Center om je setup te configureren.

[ Voor 9% gewijzigd door JossKp op 03-05-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:37
In de driver sectie van de AMD site staat een link naar de "unofficial AMD Linux community" (Installing Catalyst Manually aanhouden)
Zelf gebruik ik altijd deze howto en heb hier nooit problemen mee ondervonden, dit in tegenstelling tot jockey ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Klaphekje op 05-05-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klaphekje schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:27:
In de driver sectie van de AMD site staat een link naar de "unofficial AMD Linux community" (Installing Catalyst Manually aanhouden)
Zelf gebruik ik altijd deze howto en heb hier nooit problemen mee ondervonden, dit in tegenstelling tot jockey ;)
Bedankt voor je reactie. Ik heb dit per direct geprobeerd.
Helaas krijg ik hier wat problemen mee.

Wat krijg ik?
Ik krijg om te beginnen unity 2d

voor de rest als ik fglrxinfo typ krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
kevin@kevin-Desktop-Linux:~$ fglrxinfo
X Error of failed request:  BadRequest (invalid request code or no such operation)
  Major opcode of failed request:  139 (ATIFGLEXTENSION)
  Minor opcode of failed request:  66 ()
  Serial number of failed request:  13
  Current serial number in output stream:  13
kevin@kevin-Desktop-Linux:~$

Als ik amdconfig --pxl probeer krijg ik
code:
1
PowerXpress: Discrete GPU is active (High-Performance mode).

Dus dat lijkt dan weer wel goed?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat staat er in /var/log/Xorg.0.log over de driver die is geladen? Zelf zit ik in hetzelfde vaarwater, maar een ander schuitje. Door omstandigheden heb ik nu een MBP 8.3 (augustus 2011) met dual video en hier krijg ik alleen maar fbdev draaiende. Oftewel, ook ik heb problemen met video, maar zeer waarschijnlijk op andere hardware (maar wel dual videokaart, ATi/Intel) en andere Linux (jij gebruikt Ubuntu 12.04, ik Debian Sid).

Either way, dual GPU of hybrid GPU is niet geweldig in Linux en ATi is evenmin prettig om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb mijn ubuntu even een frisse installatie gegeven en de stoppen voor manueel installeren opnieuw gevolgd. Met succes trouwens. Performance zijn iets beter.

Waar loop ik nu nog tegen aan?
- Als ik firefox minimaliseer gaat het effect vloeiend, maar zodra ik hem open (als hij op fullscreen gestaan heeft) lijkt er een kleine hapering van 1 seconden in te zetten. Dat een beetje traag oogt.

- Als ik via de ati catalyst ga en daar mijn tweede scherm aan wil zetten, en mijn pc herstart heb krijg ik een wit scherm.

Als deze twee puntjes opgelost zijn zou ubuntu geweldig werken :D

Edit: Meer vensters haperen als je van minimaliseren je programma weer opent. Bij systeeminstellingen heb ik het bijvoorbeeld ook...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je dingen aanpast mbt schermen ben je niet verplicht om opnieuw op te starten. Dat hoefde ons monitoring pc'tje iig niet toen ik bezig was. Uiteindelijk alles in xorg.conf gedumpt, want 't heeft toch altijd 2 schermen.

Een herinstall kan ik niet zo makkelijk doen, en daarbij zal het niets oplossen voor mij issue. Maar als ik er niet uit kom, maak ik er wel een nieuw topic voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je je scherm settings vanaf de catalyst aanpast moet dat. Via schermen krijg ik een paar foutmeldingen dus vandaar.

Voor de liefhebbers, het haperen is opgelost door compiz te downloaden en bij opengl sync naar vblank uit te zetten. Ik heb alleen nog een scherm probleem. Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat het scherm blanko is? Is het altijd aangesloten, of niet? Als het altijd is aangesloten, zou ik zelf even xorg.conf aanpassen zodat het wel werkt. Ik kan je een voorbeeld geven van 't pc'tje op 't werk.

Als het niet altijd is aangesloten, tja, even googlen voor een voorbeeld config ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is altijd een aangesloten scherm. Als je een voorbeeld zou kunnen laten zien zou het helemaal geweldig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 12:02
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:54:
Als je je scherm settings vanaf de catalyst aanpast moet dat. Via schermen krijg ik een paar foutmeldingen dus vandaar.

Voor de liefhebbers, het haperen is opgelost door compiz te downloaden en bij opengl sync naar vblank uit te zetten. Ik heb alleen nog een scherm probleem. Iemand raad?
Waar vind je die instelling "opengl sync to vblank"? Ik vind een paar nvidia gerelateerde topics, maar voor AMD... ?

/edit

Gevonden, ik moest alleen ff CompizConfig Settings Manager downloaden

[ Voor 7% gewijzigd door JossKp op 06-05-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Config dump:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
Section "ServerLayout"
        Identifier      "amdcccle Layout"
        Screen          0       "amdcccle-Screen[1]-0" 2560 0
        Screen          "amdcccle-Screen[1]-1" 0 0
EndSection

Section "ServerFlags"
        Option          "blank time" "0"
        Option          "standby time" "0"
        Option          "suspend time" "0"
        Option          "off time" "0"
        Option          "dpms" "false"
        Option          "Dont Zoom"
        Option          "Xinerama" "on"
        Option          "Xinerama" "on"
EndSection

Section "Monitor"
        Identifier      "0-DFP1"
        Option          "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
        Option          "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor"
        Option          "DPMS" "true"
        Option          "PreferredMode" "2560x1440"
        Option          "TargetRefresh" "60"
        Option          "Position" "0 0"
        Option          "Rotate" "normal"
        Option          "Disable" "false"
EndSection

Section "Monitor"
        Identifier      "0-DFP2"
        Option          "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
        Option          "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor"
        Option          "DPMS" "true"
        Option          "PreferredMode" "2560x1440"
        Option          "TargetRefresh" "60"
        Option          "Position" "0 0"
        Option          "Rotate" "normal"
        Option          "Disable" "false"
EndSection

Section "Device"
        Identifier      "amdcccle-Device[1]-0"
        Driver          "fglrx"
        Option          "Monitor-DFP2" "0-DFP2"
        BusID           "PCI:1:0:0"
EndSection

Section "Device"
        Identifier      "amdcccle-Device[1]-1"
        Driver          "fglrx"
        Option          "Monitor-DFP1" "0-DFP1"
        BusID           "PCI:1:0:0"
        Screen          1
EndSection

Section "Screen"
        Identifier      "amdcccle-Screen[1]-0"
        Device          "amdcccle-Device[1]-0"
        DefaultDepth    24
        SubSection "Display"
                Viewport        0       0
                Depth   24
        EndSubSection
EndSection

Section "Screen"
        Identifier      "amdcccle-Screen[1]-1"
        Device          "amdcccle-Device[1]-1"
        DefaultDepth     24
        SubSection      "Display"
                Viewport        0       0
                Depth   24
        EndSubSection
EndSection

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben onder Gentoo gestopt met de fglrx-drivers, die gaven te vaak problemen. De huidige opensource drivers, zeker sinds Gatos goed werkt, presteren erg goed. Ik draai fullscreen met desktop animaties.

Ik weet niet in hoeverre Ubuntu 12.04 de laatste radeon-drivers en mesa meelevert, want je hebt dan wel de allernieuwste versies nodig.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me nu eigenlijk bij mezelf af, kan de kernel zelf compilen iets schelen of is dat de moeite niet waard?
Ben er achter gekomen dat de ati drivers echt brak zijn. Maar als ik op de standaard driver blijf draaien wordt het na 10-15 minuten echt ontzettend sloom.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:10:
Ik vraag me nu eigenlijk bij mezelf af, kan de kernel zelf compilen iets schelen of is dat de moeite niet waard?
Ben er achter gekomen dat de ati drivers echt brak zijn. Maar als ik op de standaard driver blijf draaien wordt het na 10-15 minuten echt ontzettend sloom.

Iemand een idee?
Ik zie niet in waarom je zelf een kernel zou willen compilen, je maakt het jezelf ook alleen maar moelijker met updates. Als je graag de opensource driver zou willen updaten moet je de xorg edgers ppa toevoegen en je OS updaten voor de meest recente experimentele versie. Verder zie ik op internet als ik zoek op "required virtual size does not fit available size" verschillende oplossingen die varieren van omwisselen van kabels tot het volgende toevoegen aan xorg.conf:
Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "Default Video Device"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Virtual 2400 1920
EndSubSection
EndSection
Al geprobeerd? Overigens is het onzin dat multimonitor met de opensource driver per definitie niet werkt. Ik heb ook een 5770 en heb nog nooit een issue gehad met het opzetten van een multimonitor setup. Sterker nog, ik kijk er nu naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe poging gewaagd om handmatig de drivers te installeren.

Dit is helaas niet gelukt.

Dit is mijn ati install log.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Uninstalling any previously installed drivers.
Unloading radeon module...
ERROR: Module radeon is in use
Unloading drm module...
ERROR: Module drm is in use by radeon,ttm,drm_kms_helper
[Message] Kernel Module : Trying to install a precompiled kernel module.
[Message] Kernel Module : Precompiled kernel module version mismatched.
[Message] Kernel Module : Found kernel module build environment, generating kernel module now.
AMD kernel module generator version 2.1
doing Makefile based build for kernel 2.6.x and higher
rm -rf *.c *.h *.o *.ko *.a .??* *.symvers
make -C /lib/modules/3.2.0-24-generic-pae/build SUBDIRS=/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x modules
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-3.2.0-24-generic-pae' wordt binnengegaan
  CC [M]  /lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/firegl_public.o
/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/firegl_public.c: In functie ‘KCL_fpu_begin’:
/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/firegl_public.c:5812:28: fout: ‘TS_USEDFPU’ undeclared (first use in this function)
/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/firegl_public.c:5812:28: note: each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in
make[2]: *** [/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/firegl_public.o] Fout 1
make[1]: *** [_module_/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x] Fout 2
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-3.2.0-24-generic-pae' wordt verlaten
make: *** [kmod_build] Fout 2
build failed with return value 2
[Error] Kernel Module : Failed to compile kernel module - please consult readme.
[Reboot] Kernel Module : update-initramfs

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees ook heel veel over "patches" zou dat een oplossing kunnen zijn?
Pagina: 1