Installatie OSX (Leopard) op Macbook met kapot scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:27
Ik heb een Macbook met kapot scherm staan waar ik OSX Leopard opnieuw op wil installeren. Nu kan je een extern scherm als duplicaat instellen, maar helaas lijkt dit alleen mogelijk onder OSX zelf en niet tijdens de installatie. Dan wordt het externe scherm namelijk een extensie van het gewone scherm en het lukt me niet om op de tast het installatiewindow naar dat tweede scherm te slepen

Weet iemand misschien hoe het externe scherm toch een duplicaat kan worden tijdens de installatie of is er een andere oplossing die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
De installatie van OSX ondersteunt VoiceOver. Je boot de Mac met 'c' ingedrukt om van de cd te starten. Als je dan een poosje niets doet begint de Mac vanzelf tegen je te praten en kun je alles zonder beeldscherm doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 19:00
Volgens mij werkt de zogeheten 'clamshell mode' ook tijdens de installatie. Als ik het me goed herinner mis je alleen het 1e boot scherm.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:27
Dan ga ik het zo nog maar eens proberen. Gister wilde hij niet wakker worden in clamshell mode.

EDIT:

Het is gelukt. Helaas weet ik nog niet wat er nou precies verkeerd ging bij de eerste poging.

[ Voor 35% gewijzigd door Framoes op 03-05-2012 07:05 ]