Flash lopende animatie bij Links of Rechts

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik ben bezig met een South Park spelletje te maken in AS3, het is me al een heel eind gelukt een paar levels bijna helemaal af te ronden alleen ik kom vast te zitten op het stukje van de loop animatie, hier mee bedoel ik als ik de linker pijltoets of de rechter pijltoets indruk dat ik het poppetje met een lopende beweging zie, in plaats van alleen het poppetje wat statisch beweegt van links naar rechts. nu heb ik al wat gegoogled en zag dat veel mensen gebruik maakte van code die lijkt op:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
var leftKeyDown:Boolean = false;
        var upKeyDown:Boolean = false;
        var rightKeyDown:Boolean = false;
        var downKeyDown:Boolean = false;
        var charSpeed:Number = 7;
        man.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, moveChar);
    function moveChar(event:Event):void{
    if(leftKeyDown || rightKeyDown)
{
    man.gotoAndPlay("walk");
}

code kan tussen [code][/] tags ;)

ik de code wel, maar hoe moet ik het frame maken? want er word dan verwezen naar goto andplay, ik heb een timeline met slechts 4 frames, met op 1 het hoofdmenu, 2 het help menu, 3 het eerste level, en 4 het frame na het eerste level, dus zou het alleen op frame 3 moeten gebeuren. hoe maak ik de "layer" of het frame aan en moet dit een keyframe zijn of? sorry ik vind het moeilijk om dit uit te leggen, als je het verwarrend vind vraag dan om opheldering dan probeer ik het duidelijker uit te leggen.

alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2012 00:43 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Neem aan dat je poppetje een eigen object (met eigen frames) is?

Dan kan je daar toch je creativiteit qua animatie los en die netjes laten lopen of stoppen als de bijbehorende key wordt ingedrukt? ;)

Meest basale manier zoals ook hier wordt beschreven: http://software.intel.com...reation-for-the-animator/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
jaa dat zocht ik!

Dankjewel voor je reactie!

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber