Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC 2012 Expert FPS nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

• haxil
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05-2022
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een Q9300 OC @ 3.26 GHZ ,5750 ATI kaart, 4GB ram van ong 2 j oud,
Daarom was ik ook van plan om een nieuw game systeem te kopen.
Maar eerst heb ik natuurlijk de mening van enkele tweakers nodig :P ;

Meenemen nieuwe pc :
Crucial M4 SSD, Steelseries 6vg2,Razer Deathadder, Logitech G35 headset,
- 2 monitors, 1 ASUS VG236 @ 120HZ ( 1900x1080 ) en samsung syncmaster 2343 w @60hz (1600x1200 max )

Dit lijkt me de beste buy in mijn visie, maar ik heb nog enkele moeilijke vragen als iemand er zin in heeft :

HDD: Seagate Barracude 2TB 7200 RPM ( al een M4)
DVD: Sony Optiard
Tower :Corsair Carbide 500R Black
Koeler : Scythe Mugen 2Rev.B
GFX : Asus GTX680-2GD5
Processor : I5 3570k boxed
Voeding : Corsair enthuasiast TX550m
RAM : Corsair Vengeance 8gb
MOBO: Asrock Z77 Extreme4

- is het een beter idee om op "Haswell" te wachten -> andere socket, 1 jaar wachten http://forums.anandtech.c...read.php?t=2237993&page=5 interessante discussie hierover,
Misschien zelfs een grote upgrade komende van een Quadcore.

Vond dit wel intressant :
"Actually its clock-for-clock performance will be phenomenal. AVX2 doubles the SIMD throughput, both for integer and floating-point workloads. Furthermore, it features gather instructions, which can access memory up to eight times faster. It's a feature borrowed from supercomputers. And last but not least it provides vector equivalents of every major scalar instruction, making it highly suitable for SPMD processing. This allows every vector lane to be regarded as a core, turning a quad-core into a 64-core CPU for these kind of workloads!"

dit gaat misschien 20% sneller zijn maar kan ook de moeite niet zijn natuurlijk, wat is jullie mening?

- de Asrock Z77 Extreme4 heeft een aansluiting voor PS/2 50% groen 50% paars, is dit compatibel met steelseries 6gv2, kan de PS/2 kabel hier gewoon in? andere een andere mobo nodig natuurlijk :P
** Ik heb momenteel een USB naar PS/2 converter !

- Meeste mobo's hebben prima onboard soundcards, met de G35 zijn het allemaal drivers voor de 7.1 simulatie maar is het intressant voor te investeren in een aparte soundcard ? ( met nieuwe headset )

- welke variant van GTX 680, is er een met meer performance voor geld , tussen 50 en 100 euro of gewoon de Asus?

- 8gb vs 16gb : ik heb vaak WoW & gamestreams opstaan,FB,en soms ook tegelijkertijd D3(beta :'( , is dan 16gb aangeraden (indien ja,welk?)

- FIRMWARE gaan overclocken op de z77 extreme 4 , veel moeilijker dan op een pk5 pro?

** en is dit aangeraden na de install van Win7 (64bit) , of ervoor ?

- Als in de toekomst de GTX680 goedkoper is, zou ik dan voor meer voeding gaan voor hem in SLI te plaatsen?

- beide schijven gewoon aansluiten op sata600?

En voor experts die veel van Frame rates & V-Sync afweten :

A) Is het beter om de Vsync enkel op ON te plaatsen zodat FPS (&frame rate) niet hoger gaat dan 120FPS in game-> tege tearing :
dus als de fps hoger zou zijn als 120 fps zou het zobiezo OFF plaatsen , of is dat minder smooth qua beeld?
--> GTX680 kepler had anti tearing ?

B) Indien bij een spel (CSS of WoW,BF3 etc ) de FPS nooit 120 haallt,
zobiezo de Vsync uit? en is het dan ook een beter idee om eventueel settings zoals AA te verlagen zodat er altijd 120 FPS kan gehaald worden
voor het 120HZ scherm voor betere resultaten ?
ps: geen 3d gaming)

C) De samsung syncmaster op 60hz sluit ik ook aan op de GTX680 om bijvoorbeeld WoW op dit scherm te laten afspelen,
maar omdat die op 60 hz draait, en games zoals CSS in windowed mode speel op het 120 hz ( of andersom )
gaat dit de FPS of frame rates ook beinvloeden?
- Indien dat zo is, is het dan beter om gewoon alles op 1 scherm te laten afspelen of de 2 schermen laten lopen @ 60Hz?

D) Er is ook nog een optie GPU Scaling ( wat sommmige gebruiken ) is dit aangeraden of niet?
en zowel voor 2 schermen op verschillende screen refresh rate?

- bijkomende vraag, ik was eventueel vanplan om een 3de scherm te kopen :
Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) of BenQ G2420HD 24 inch Widescreen LCD Monitor (5ms Response Time, 1920x1080,niet veel gaming chars hiervoor )
: http://www.amazon.co.uk/g...8&creativeASIN=B002M1FH2Q

- en voor de Eyefinity opstelling : is het nodig dat de 3 schermen even groot zijn of kan de resolutie hiervoor aangepast worden?
ben ook niet zeker als deze aansluiting kan met 1 kabel via VGA, 1 via HDMI en nog een via displayport?
en is dit ook een belangrijke factor?

Dit zijn veel vragen en ik zou het ook enorm waarderen als er iemand is die deze vragen kan beantwoorden.

Ik ben er zeker van dat er wel tweakers bij zitten die er wat van af kennen.

Alvast bedankt :) !

Mvg,

Thijs.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Hoi Thijs,

Het is niet dat ik niet wil antwoorden. Maar volgens mij moet je hierheen ;-)

[BBG aanschaf] Gamesysteem

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Allereerst welkom op Tweakers,

Het is niet de bedoeling op Tweakers om een topic te openen die stampvol met allerhande "beginner" vragen staat die ook nog eens meerdere onderdelen/categorieën bevatten.

Ik kom de volgende categorieën tegen in je vraag: (gegroepeerd zoals op het tweakers forum)
-OS, gaming

-GPU

-Mobo
-Ram
-Monitoren

Buiten het feit dat meer dan de helft zonder enig probleem vindbaar is via Google, dient men de vragen in de juiste categorie te stellen. Voordat je deze vragen in de daartoe bestemde categorie gaat plaatsen lees eerst even Het algemeen beleid goed door.
Als je deze vragen los gaat stellen zoals ze nu staan wordt je topic zeker gesloten, dus een beetje zelf-onderzoek mag best daar leer je het meeste van ;)

En zoals Mu.siQ ook al zegt ,voor koopadvies dient men de "BBG" topics te raadplegen :)

[ Voor 7% gewijzigd door naaitsab op 01-05-2012 21:57 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Losse aankoopadviestopics zijn niet gewenst in CSL (zie ook het beleid en de FAQ). In plaats daarvan zijn de BBG-topics. Voor een overzicht van die topics zie: Best Buy Guide overzichtstopic

Derhalve op slot :)

Dit topic is gesloten.