Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IBM Thinkpad 345C vanzelf uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst heb ik de zolder eens uitgefrot en kwam een Thinkpad 345C tegen.
Ik dacht leuk, daar maak ik een classic dos game pc van. Helaas had de laptop anderen ideeën.
Toen ik hem aanzette starten hij msdos op en na een paar seconde viel hij uit.
Als ik hem weer wilde aanzetten hoorde ik 2 beeps en deed de laptop niets. ik ben dus gaan zoeken tot ik aan de achter kant een klein reset knopje tegen kwam. na die ingedrukt te hebben, en vervolgens weer de aan knop deed hij weer precies even veel.

Heeft iemand een idee wat hier mis mee kan zijn?

Groeten,
Bas

EDIT
Wat ook wel eens wil gebeuren is dat het scherm zwart wordt en de rest gewoon blijft doorgaan. (zowel backlight als rest en ook op extern scherm)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb inmiddels een soort van ritme gevonden.
Het lijkt te gebeuren als er een x aantal seconden geen input via het toetsenboord komt.
Want als dos is opgestart en ik blijf typen sluit hij niet af, zodra ik stop crasht het spul.

Iemand een idee?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Maak hem eens goed schoon. Klinkt als een sluiting. Beveiliging treedt dan op en de boel gaat uit.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook mijn eerste gedachte, dus heb ik hem helemaal gedemonteerd tot er lettereik niets meer uit elkaar viel te halen. vervolgens heb ik hem schoon gemaakt met een kwast, en weer in elkaar gezet.
Helaas zonder resultaat.
Als in naar de bios ga valt hij ook uit na een paar seconden niets te hebben gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt alsof hij op een soort van modus staat waarop hij na x tijd uitgaat om de batterij te sparen.
Alleen is de tijd heel kort ingesteld.

Heeft iemand toevallig een gebruikshandleiding van dit apperaat?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist het probleem verholpen.
Op de laptop zat een soort schakelaartje verborgen die controleert of hij is dichtgeklapt.
Nu was dat schakelaartje defect en deed net alsof de klep altijd dicht was.
Na het schakelaartje te hebben verwijderd werkt hij weer als normaal.

Echt ben je dagen aan het zoeken naar een oplossing en dan is het zoiets lulligs.
Nouja, in ieder geval bedankt voor de moeiten.

Bas
Pagina: 1