• FunkiestClient
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Hi,

Ik ben er nagenoeg over uit wat mijn volgende videokaart gaat worden. Ik twijfel alleen nog over het model.

Het wordt of de ASUS Radeon HD7850-DC2-2GD5 (stock op 870Mhz) of zijn broer de ASUS HD7850-DC2T-2GD5 (oc op 975Mhz).

Mijn vraag is:

- Kaarten zijn naar mijn gevoel nagenoeg gelijk (op factory OC na), maar welke zal naar verwachting beter overclocken? ik wil het liefst naar de 1100 - 1150Mhz (als de kaart het toelaat natuurlijk)
- Is er een voordeel aan het feit dat de fabriek (ASUS) de kaart reeds OC heeft?
- budget laat nu een kaart toe... maar zal uiteindelijk uitmonden naar CF. Moet ik hiermee nog rekening houden met de keuze? kan bijvoorbeeld bij CF een factory OC en een stock clock samen werken?

pc specs:

- I5 3570K
- 8gb 1600 Corsair
- MSI Z77-GD65
- 750 Wat PSU Corsair

Thanks voor de info!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het gaat bekijken... De DC2 zal 'beter' overklokken omdat er simpelweg meer ruimte voor over is, want de DC2T is immers al overgeklokt.

Maar ga er maar rustig vanuit dat die twee kaarten exact hetzelfde zijn op de overklok en de koeler na, ze zullen beiden uiteindelijk ongeveer dezelfde top hebben... op de verschillen tussen de yields en de plaatsing op de wafer na dan.

• FunkiestClient
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
MicGlou schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:31:
Maar ga er maar rustig vanuit dat die twee kaarten exact hetzelfde zijn op de overklok en de koeler na, ze zullen beiden uiteindelijk ongeveer dezelfde top hebben... op de verschillen tussen de yields en de plaatsing op de wafer na dan.
hmmm... Kan dus concluderen dat ik beter de DC2 kan nemen en zelf de oc kan uitvoeren. zover ik kan vinden op de forums zijn de koelers gelijk aan elkaar.

de yields en plaatsing v d wafer wordt geluk hebben O-)

Thanks!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Ik zou zeggen dat het ligt aan het prijsverschil :) Als die OC versie maar 1 of 2 tientjes meer kost zal ik daarvoor gaan, het werk is immers al voor je gedaan en valt dan ook helemaal onder de garantie.

Overigens waar ben jij die DC2T versie tegengekomen? Ik kom die kaart nergens tegen...? Behalve op de website van Asus zelf dan...

[ Voor 27% gewijzigd door MicGlou op 02-05-2012 09:25 ]