Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Egmont
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 19:12
Sinds de Android 4.0 (ICS) update op mijn Sensation XE, crasht HTC Sense 3.6 regelmatig bij het sluiten van Dolphin Browser HD of HTC Internet. M.a.w., de bekende witte scherm met HTC logo, waarna Sense opnieuw moet starten. Het probleem komt alleen voor bij het sluiten van Dolphin Browser HD of HTC Internet en niet bij het sluiten van andere apps. Op dat moment draaien ook geen andere apps. Sense crasht ook regelmatig als ik Dolphin Browser HD of HTC Internet afsluit met de homeknop.
Ik heb het toestel vaak uit- en aangezet. De batterij, SIM en SD kaart zijn enkele keren eruit gehaald en opnieuw geplaatst, maar het probleem blijft. Ook alle “niet HTC” widgets zijn verwijderd van de diverse schermen, maar dit wil ook niet helpen. Zelfs een harde reset biedt geen oplossing.
Soms denk ik dat ik te weinig RAM geheugen heb, maar dit is m.i. niet mogelijk bij Android.
Op de diverse forums lees je dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar tot nu toe heeft niemand een oplossing kunnen vinden.
Wie bij Tweakers.net kan mij helpen?

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 16:38

electrom

Sapiens ars vivendi

Als je al alles hebt geprobeerd garantie?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

• Egmont
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 19:12
Bedankt voor je reactie.

Garantie is nog mogelijk, maar voor dat ik hem opstuur naar HTC wil ik eerst alle andere mogelijkheden uitputten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit is in puur een software probleem dat voorkomt wanneer je toestel te weinig geheugen heeft en daarom Sense op de achtergrond afsluit. Dat geheugengebrek komt neestal door de cominatie van apps die je hebt draaien en bijoorbeeld de pagina's die je in de browser opent. De enige echte oplossing hiervoor is waarschijnlijk rooten en een custom rom installeren want die custom roms gaan vaak veel beter met het geheugen om.

Terugsturen voor RMA zal niet opschieten omdat dit een softwareprobleem is wat naar voren komt i.c.m. jou gebruik. Er is niets mis met het toestel dat zomaar te reparen valt. Hooguit kun je het melden bij HTC en dan hopen dat HTC er een software update voor gaat maken als meer mensen klagen. Maar dat kan een hele tijd duren als het al gebeurt dus dan denk ik dat een custom rom een veel betere oplossing is :)

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 01-05-2012 20:33 ]

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Installeer een andere launcher.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93