Toon posts:

Mac Mini i5 2012 als IP Cam DVR

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een redelijk specifieke situatie, te weten:

Mijn huidige XP DVR met analoge camera's wil ik gaan vervangen, sinds ik een jaar geleden over ben gestapt van WIN naar Apple is dit mijn enige WIN machine die ik nog in huis heb. Ik heb het nodige speurwerk gedaan en wil gaan werken met ofwel Security Spy of Vitamin D in combinatie met IP camera's.

Het idee is om een tweede Mac Mini aan te schaffen, de i5 Dualcore met een geheugen uitbreiding naar 4GB. Ik wil op deze Mac minimaal 6 IP camera's laten lopen maar lees wisselende verhalen of de Mac Mini dit wel aankan.

Is hier iemand die of ervaring heeft met genoemde software of met een DVR systeem gebaseerd op Mac met een gelijk aantal (of meer) camera's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:41
Waarom niet bijvoorbeeld een NAS laten draaien? Die kunnen dat prima handelen :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Een mac mini kan dit zeker aan als het om een dual core versie gaat.
Aan data is dit ongeveer 10gb per uur recording.
voor een HD moet dit ook geen probleem zijn.

Zelf heb ik een macmini als server voor domotica in gebruik. Deze draait nu 3 jaar 24/7
Ik heb de HD wel vervangen door een SSD.

Zoals Sander het aangeeft kan je beter naar een NAS box kijken of een recording server. kost wat minder en doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten hoe ik een en ander op een NAS aan de loop moet krijgen maar ga hier wel wat uitzoek werk op los laten.......

@ Chak zou je mij kunnen aangeven wat je precies aan Domotica met je Mac Mini doet ?

Vind dit een heel interessant iets en ben stil aan ook een beetje aan het oriënteren waarbij mij eerste voorkeur toe nu toe ligt bij Home Wizard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:01
een Synology NAS heeft standaard 1 licentie voor surveillance station, hiermee kun je een ip camera alles laten opnemen, eventueel instellen op bewegingsdetectie. Een stuk voordeliger dan een mac mini en erg praktisch. Wij gebruiken het systeem straks in de winkel het staat nu als test opstelling op zolder en ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:42:
Ik zou niet weten hoe ik een en ander op een NAS aan de loop moet krijgen maar ga hier wel wat uitzoek werk op los laten.......

@ Chak zou je mij kunnen aangeven wat je precies aan Domotica met je Mac Mini doet ?

Vind dit een heel interessant iets en ben stil aan ook een beetje aan het oriënteren waarbij mij eerste voorkeur toe nu toe ligt bij Home Wizard....
Ik heb de MAC mini in gebruik als server voor domotica ivm het lage verbruik van de macmini
Verbruik is 12-18 watt afhankelijk wat je er mee doet. Voor 2008/2009 was dit zeer laag.
Hierop draaien meerdere Domotica toepassingen.
Homeseer
PlugWise
Irtrans

In verleden had ik een USB touch screen aan een VM machine hangen als bedien unit. Met de komst van de IPAD wordt deze niet meer gebruikt.
Domotica wordt steeds volwassen en servers worden vervangen door HCB's zoals: Vera, eDomotica, Fibaro HC2.
Een Vera Lite kost 170 euro.
Daar kan je geen hardware en software meer voor kopen.
Maar we gaan behoorlijk off topic...kijk bij Domotica hier op het forum.
Pagina: 1