Beste tweakers,
Nadat de oude pc van mijn ouders behoorlijk op is geraakt en het dus bijna niet meer doet heb ik voor gesteld een nieuwe pc aan te schaffen voor ze (deze zelf bouwen) Het is een beetje een budget systeem, maar hij moet toch wel een aantal jaar mee gaan. Mijn ouders zijn natuurlijk niet van plan er die hard op te gamen. Hoogstens internetten, wat bestandjes typen.. En daarmee stopt het toch wel.
Ze hebben niet echt een budget genoemd maar ik denk niet meer dan € 400.
Zelf had ik de volgende producten nu in mijn gedachten,
Cpu: Ik dacht hier al snel aan AMD omdat Intel toch wel vrij prijzig is. Ik dacht dan aan de A8 3870K, Deze processor lijkt mij vrij snel en heeft een apu (AMD 6550D) Na wat te lezen leek mij deze sneller dan een HD4000 van de nieuwe intel lijn (top i5) zat deze in. Deze cpu kost rond de € 110.
Moederbord: Ik zou het niet weten?? Ik zag de Asus F1A75-M (€75) Dit leek mij een redelijk goed bordje, ik heb hier verder niet te veel verstand van.
RAM geheugen: Dacht aan 4-8GB (merk maakt niet veel uit) kost tegenwoordig de kop niet meer.
GPU: deze is denk ik niet meer nodig als ik voor de A8-3870k ga.
HDD: 1TB moet voldoende zijn.
Voeding: Ik denk dat hier 400W ruim voldoende voor is.
Behuizing: Hiervoor gewoon een oude kast gebruiken die we nog hebben.
Alle andere spullen, beeldscherm, toetsenbord en muis hebben we al.
Wat denken jullie hier bij, nog leuke ideeën, want ik kom er niet uit dus
Mvg,
Cristian Schriever
Nadat de oude pc van mijn ouders behoorlijk op is geraakt en het dus bijna niet meer doet heb ik voor gesteld een nieuwe pc aan te schaffen voor ze (deze zelf bouwen) Het is een beetje een budget systeem, maar hij moet toch wel een aantal jaar mee gaan. Mijn ouders zijn natuurlijk niet van plan er die hard op te gamen. Hoogstens internetten, wat bestandjes typen.. En daarmee stopt het toch wel.
Ze hebben niet echt een budget genoemd maar ik denk niet meer dan € 400.
Zelf had ik de volgende producten nu in mijn gedachten,
Cpu: Ik dacht hier al snel aan AMD omdat Intel toch wel vrij prijzig is. Ik dacht dan aan de A8 3870K, Deze processor lijkt mij vrij snel en heeft een apu (AMD 6550D) Na wat te lezen leek mij deze sneller dan een HD4000 van de nieuwe intel lijn (top i5) zat deze in. Deze cpu kost rond de € 110.
Moederbord: Ik zou het niet weten?? Ik zag de Asus F1A75-M (€75) Dit leek mij een redelijk goed bordje, ik heb hier verder niet te veel verstand van.
RAM geheugen: Dacht aan 4-8GB (merk maakt niet veel uit) kost tegenwoordig de kop niet meer.
GPU: deze is denk ik niet meer nodig als ik voor de A8-3870k ga.
HDD: 1TB moet voldoende zijn.
Voeding: Ik denk dat hier 400W ruim voldoende voor is.
Behuizing: Hiervoor gewoon een oude kast gebruiken die we nog hebben.
Alle andere spullen, beeldscherm, toetsenbord en muis hebben we al.
Wat denken jullie hier bij, nog leuke ideeën, want ik kom er niet uit dus
Mvg,
Cristian Schriever