Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

*aanschaf* Nieuw (budget)systeem ouders

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 07:58
Beste tweakers,

Nadat de oude pc van mijn ouders behoorlijk op is geraakt en het dus bijna niet meer doet heb ik voor gesteld een nieuwe pc aan te schaffen voor ze (deze zelf bouwen) Het is een beetje een budget systeem, maar hij moet toch wel een aantal jaar mee gaan. Mijn ouders zijn natuurlijk niet van plan er die hard op te gamen. Hoogstens internetten, wat bestandjes typen.. En daarmee stopt het toch wel.

Ze hebben niet echt een budget genoemd maar ik denk niet meer dan € 400.

Zelf had ik de volgende producten nu in mijn gedachten,

Cpu: Ik dacht hier al snel aan AMD omdat Intel toch wel vrij prijzig is. Ik dacht dan aan de A8 3870K, Deze processor lijkt mij vrij snel en heeft een apu (AMD 6550D) Na wat te lezen leek mij deze sneller dan een HD4000 van de nieuwe intel lijn (top i5) zat deze in. Deze cpu kost rond de € 110.

Moederbord: Ik zou het niet weten?? Ik zag de Asus F1A75-M (€75) Dit leek mij een redelijk goed bordje, ik heb hier verder niet te veel verstand van.

RAM geheugen: Dacht aan 4-8GB (merk maakt niet veel uit) kost tegenwoordig de kop niet meer.

GPU: deze is denk ik niet meer nodig als ik voor de A8-3870k ga.

HDD: 1TB moet voldoende zijn.

Voeding: Ik denk dat hier 400W ruim voldoende voor is.

Behuizing: Hiervoor gewoon een oude kast gebruiken die we nog hebben.

Alle andere spullen, beeldscherm, toetsenbord en muis hebben we al.

Wat denken jullie hier bij, nog leuke ideeën, want ik kom er niet uit dus :)

Mvg,

Cristian Schriever

Verwijderd

* LET OP * - wat moet ik kopen?.

Via bovenstaande link kom je op een topic waar je vraag gesteld kan worden voor advies :)
Verder is het systeem wel enigszins overkill voor je ouders. 4 GB RAM meer dan genoeg. Voeding mag ook een goede 300 watt zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 18:49 ]

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:48:
* LET OP * - wat moet ik kopen?.

Via bovenstaande link kom je op een topic waar je vraag gesteld kan worden voor advies :)
Verder is het systeem wel enigszins overkill voor je ouders. 4 GB RAM meer dan genoeg. Voeding mag ook een goede 300 watt zijn.
Dat is dus een kleine €250,- voor het systeem?

Verwijderd

Nee dat red je nooit. 3870K + mobo + ram is rond de 230 (heb het zelf een maand terug gekocht), HDD 100 euro, Windows 90 euro, voeding 35 euro.

Overigens moet je, als je deze onderdelen online wilt bestellen, vragen of ze het mobo willen flashen voor de 3870K, omdat die pas uit kwam nadat de mobo's uit kwamen en dus mogelijk de CPU niet ondersteunen zonder flash.

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:53:
Nee dat red je nooit. 3870K + mobo + ram is rond de 230 (heb het zelf een maand terug gekocht), HDD 100 euro, Windows 90 euro, voeding 35 euro.

Overigens moet je, als je deze onderdelen online wilt bestellen, vragen of ze het mobo willen flashen voor de 3870K, omdat die pas uit kwam nadat de mobo's uit kwamen en dus mogelijk de CPU niet ondersteunen zonder flash.
Windows heb ik het hier niet over (a) Ja misschien is de HDD ook een overkill, ik dacht dat mijn ouders een externe schrijf hebben van 2TB dus die mag dan kleiner zijn voor in het systeem.

Bevalt het systeem wel? :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Losse aankoopadviestopics zijn niet gewenst in CSL (zie ook het beleid en de FAQ). In plaats daarvan zijn de BBG-topics. Voor een overzicht van die topics zie: Best Buy Guide overzichtstopic

Derhalve op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.