Apple Remote werkt niet icm. PC maar wel met Mac en Apple TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 17:44
Ik begrijp hier dus helemaal niets van...

Als ik de Apple remote app op iPad of iPhone of IPod touch de itunes op mijn PC (XP of Win7) wil laten besturen krijg ik dat niet werkend.
  • In iTunes wordt de iPad/iPhone etc. keurig gezien.
  • Ik klik 'm aan en voer de code die getoond wordt in op de iPad/iPhone.
  • Daarna gaat ie op iPad/iPhone aan het zoeken waarna hij na enige tijd terugkomt met de mededeling dat ie het device niet heeft kunnen vinden.
Wat ik ook doe... ik krijg het niet werkend! (behalve op de MAC Mini van mijn zoon en de Apple TV (beiden ook bedraad, daar werkt het wel.)

Heeft iemand de gouden tip voor me?
  • Ik heb een bedraad netwerk obv. Thomson tg789vn <KPN ADSL> en een extra switch.
  • Ik heb PC's met XP en met Windows 7 die beiden de iPad etc. dus wel zien maar uiteindelijk niet verder komen dan het invoeren van de code zoals bovengenoemd.
  • Ook als ik de firewall op de PC helemaal uit zet. (F-Secure) gaat het niet werken
  • Zoals boven aangegeven werkt het allemaal wel icm. Apple TV en MAC Mini in het zelfde netwerk...
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Heb je de Bonjour services voor WIndows geïnstalleerd?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Bedankt voor de reply!

Interessant... wat doet dat dan dat er apart iets geïnstalleerd moet worden om deze functionaliteit aan te krijgen? Ik zal 's checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Helaas... Als ik het goed heb gezien heet dat proces mDNSResponder.exe. Deze draait gewoon. Opnieuw installeren hielp ook niet. Gek hoor!

Als je nog andere ideeën hebt dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Hmm... als ik mijn iPad draadloos wil synchroniseren wordt ie ook niet herkend. Misschien een link met het feit dat Apple Remote wel gezien wordt maar niet 'aangesloten wordt'

Verder heb ik onlangs VLC remote gedownload. Ook die bleek niet niet te werken maar aangezien ik daar zelf een ip adres/poort voor de server kon instellen kreeg ik het via de helpfile wel voor elkaar.

Maar voor iTunes kan ik die ip adres volgens mij niet instellen.

Ik begrijp er sowieso niks van want het is echt een doodgewone installatie bij mij thuis (zie eerste post).

Nog iemand een goed idee?

NB. Ik denk er nu over om maar een iTunes match abo te nemen maar da's eigenlijk te gek voor woorden want 't zou gewoon moeten werken...