Acer X222W doet het ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 22:19
Vandaag een tijd achter de pc gezeten, beetje surfen op internet, niets aan de hand.
Ga ik een uurtje later weer verder, valt mn scherm ineens uit. Dus even het scherm handmatig uit en weer aan zetten -> doet het weer, gedurende 1 of 2 seconden, valt dan weer uit.

Ander scherm geprobeerd, werkt wel gewoon, dus lijkt me niet aan de computer te liggen. Ook het scherm op een andere pc gezet, wederom dezelfde problematiek.
Andere kabels geprobeerd, weer geen enkel verschil. Hij doet het even, hij start op en geeft beeld (iets donkerder dan normaal) en valt na 1 of 2 seconden weer uit.

Betekent dit het einde van mijn scherm? Of kan het ergens anders aan liggen? Bekent probleem? Makkelijk intern in de monitor te vervangen/op te lossen?

Helaas nu weer terug naar mn oude hansol 720E monitor, men wat een bakbeest op mn nette bureau en wat een slecht beeld :P

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Geeft je scherm nog iets aan als ''no signal' ?
Als ik zo even op google kijk is dat een bekend euvel met dit scherm. Klik

• Goofyduck384
nee dit geeft hij niet aan. Hij heeft juist wel een signaal. Hij toont heel even het bureaublad, daarna valt hij uit. Ik dacht eerst dat het nog te maken had met de nieuwe drivers, dus even nieuwe geinstalleerd, ,maar toen bleek dat hij dit ook tijdens het opstarten doet, in de bios, etc. Dus leek me geen driver probleem.

Ik dacht ook aan drivers omdat ik even daarvoor via windows update een grafische update van mijn nvidia geforce 460 moest doen, welke keer op keer mislukte. De update kon niet juist geïnstalleerd worden. Aangezien de problemen toen ook ongeveer begonnen, relateerde ik het hier al gelijk aan. Maar hij blijkt dus ook op andere computers hetzelfde te doen, namelijk even signaal doorgeven en dan uitvallen.

Kan het zijn dat ik de firmware ofzo van de monitor heb aangepast o.i.d. (of kan dat helemaal niet?)?

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Valt uit als in het oranje lampje gaat branden? of valt uit maar er is gewoon geen beeld? of valt hij echt helemaal uit ?

• Goofyduck384
Het lampje blijft wel branden, geeft dus vooral geen beeld

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Goofyduck384 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:11:
Het lampje blijft wel branden, geeft dus vooral geen beeld
Oranje of groen ?

• Goofyduck384
oranje (nooit geweten dat ie ook groen kon zijn :P )

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Goofyduck384 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:13:
oranje (nooit geweten dat ie ook groen kon zijn :P )
Ken de betreffende monitor niet maar meestal heb je oranje en groen (of blauw).
Oranje duid dan op standby -> hier gaat hij bijvoorbeeld naar over wanneer hij geen signaal heeft.
Groen (blauw kan dus ook) duid aan dat de monitor aanstaat en actief is.

Probeer anders even de aangedragen oplossingen in de link die ik hierboven al gaf. Wellicht dat hier ook een werkende oplossing voor jou tussen zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Perkouw op 01-05-2012 17:18 ]

• Goofyduck384
heb het eens doorgelezen, maar ik heb dus in ieder geval wel een signaal, ik krijg de melding "no signal" niet.
Wanneer ik verder lees zie ik iets over firmware, maar daar heb ik toch niets aan kunnen veranderen?

Verder lees ik zaken over backlight die uitvalt. Zou dit dan mogelijk zijn? Want dit controleren betekend volgens mij dat ik hem open moet maken en de inhoud eens goed moet doormeten e.d. Dat gaat me net boven de pet helaas... Wel balen in ieder geval, kon het nu net niet gebruiken dat mn monitor de geest gaf momenteel...

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:02
Waarschijnlijk rotte condensatoren in het voedingsgedeelte...
Dit heeft bijna ieder scherm na een tijdje, weet niet hoe oud hij is?
Verder is dit relatief makkelijk te repareren met een beetje soldeerkennis

• Goofyduck384
Hoe oud hij is weet ik niet en veel soldeer kennis heb ik niet. Maar ben redelijk handig, dus ook hier wil ik me best aan wagen.
Heb voor de duidelijkheid even de boel opengemaakt, kunnen we op onderstaande foto's duidelijker zien waar het probleem waarschijnlijk ligt?
En zouden jullie aan kunnen geven welke condensatoren ik zou moeten vervangen?

Verder ben ik erg benieuwd wat al die witte zooi is die tussen verschillende dingen zit... koelpasta? het is in ieder geval hard.

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/7318/imag0037m.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/4272/imag0036ur.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/665/imag0035vu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/5729/imag0034kw.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/8746/imag0033jc.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/233/imag0032wc.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/2896/imag0031ao.th.jpg

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
De elco's zien er goed uit (staan niet bol).
Wil natuurlijk niet zeggen dat ze goed zijn (kunnen ook defect zijn zonder dat ze bol staan).

Backlight defect kun je testen door met een felle lamp op het display te schijnen en te kijken of je dan wel beeld ziet.
Is dit zo, dan is de backlight defect.

Dit is meestal niet te vervangen (specifiek per scherm).
Als de backlight defect is wordt het dus een nieuw scherm.

• Goofyduck384
Misschien een hele domme vraag, maar moet je dan van achter het scherm schijnen, of gewoon voorop het scherm? Ik snap het principe namelijk niet, hoe zou je dan wel beeld moeten krijgen dmv een zaklamp?

EDIT: inmiddels gedaan, maar zie inderdaad wel iets als ik met de zaklamp erop schijn... Dus moet ik nu concluderen dat ik backlight defect heb en dat ik dit niet zelf kan repareren? Wat zou er dan vervanging moeten worden?

[ Voor 35% gewijzigd door Goofyduck384 op 01-05-2012 20:50 ]

• Yarno
Linkje

Dus met de zaklamp op het scherm schijnen en kijken of je dan iets ziet (of zonlicht maar dat kun je dan pas morgen testen :P)

• Yarno
Goofyduck384 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:03:
EDIT: inmiddels gedaan, maar zie inderdaad wel iets als ik met de zaklamp erop schijn... Dus moet ik nu concluderen dat ik backlight defect heb en dat ik dit niet zelf kan repareren? Wat zou er dan vervanging moeten worden?
Balen :-(
Pagina: 1