Ik wil een MMO gaan spelen. Maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zie topic title.

Wat heb ik gespeeld?

FFXI -> Erg leuk, PLD, WHM, WAR, MNK op 75. (vlak voordat de nieuwe jobs kwamen gestopt). Maar de hele dag in een stad zitten schreeuwen voor een groep is gewoon niks voor mij.
FFXIV -> Leuk om te doen, maar weinig afwisseling. Leve's en crafting erg leuk, maar gewoon net iets te eentonig
WoW -> Launch tot afgelopen feb. Te makkelijk geworden. Ik vond het grinden erin geweldig, maar toen ik merkte dat ik met een beetje grinden ongeveer de hele bag/cloth market in handen kon hebben was het niet leuk meer. Ook beviel het hardcore raiden mij niet echt meer. (Teveel gericht op makkelijker maken met nerfs)
Tera -> Cool spel. Maar echt alleen maar "slacht die bomen af" als quest 6x achter elkaar.
GW2 -> Om ernaast te spelen
SWTOR -> Geweldig, maar helaas niet leuk om alleen te spelen.
DCUO -> probeerde teveel, faalde in hetzelfde. Het werktte voor mij gewoon net niet.

Wat zoek ik dus? Genoeg te grinden als ik daar zin in heb. Redelijk makkelijk groepen kunnen vinden. En nuttig kunnen zijn binnen een groep (dus een tank/healer ofzo) en met die class ook makkelijk kunnen levellen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Ik zit een beetje in dit schuitje :)...

Tot nu toe hoor ik van alle kanten EvE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Probeer Champions Online eens, erg vermakelijk :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Rift is gratis te spelen tot een bepaald level, ook de moeite waard om te bekijken.

Maar je eisen zijn dus... grinden en partyen? :D

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Als grinden je ding is: Lineage2

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Rift.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:04:
Als grinden je ding is: Lineage2
Heb nog steeds nachtmerries van dat spel.

Er waren/zijn meer bots dan echte spelers en de community doet mij denken aan een Afrikaanse sloppenwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Grinden en parties: Pristontale 1. Amper quests maar geweldige community. Wel ontzettend oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 08:15
Ben begonnen met WoW, was daar na 6 maanden op uitgekeken. Daarna Eve online voor anderhalf jaar gespeelt. Daarna een tijdje niets en daarna SWTOR. Daar was ik na een paar maanden ook klaar mee en nu weer 2 actieve accounts in Eve genomen. Bevalt me weer prima! Beetje missies doen, handelen op de market en wat PVPen. Het is zo afwisselend als je zelf wilt, maar je moet er wel wat voor doen. De learcurve is hoog en er is super veel te doen maar daardoor heb je ook nooit het idee dat je al klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Guild Wars 2, om ernaast te spelen, hoezo dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 19:40
Dragonnest vond ik erg leuk om te spelen, hiervoor heb je wel een amerikaanse proxy nodig.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Guild wars 2 heeft geen monthly sub, en die account ga ik delen met m'n vriendin (1 pc die het echt aankan).

Rift ga ik vanavond even proberen. Om kort te zijn, wel een beetje een "WoW kloon" (altijd leuke benaming om de mensen in de stres te laten schieten).

Warhammer ook gespeeld sinds release, maar de PVE kant van levellen was totaal niet uitgewerkt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Zethiel schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:08:
Dragonnest vond ik erg leuk om te spelen, hiervoor heb je wel een amerikaanse proxy nodig.
Voor dragonnest heb je geen americaanse proxy nodig, deze is ook in europa uit. Zit nu op men werk dus kan je geen link geven.

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
soulfighta schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:16:
[...]

Voor dragonnest heb je geen americaanse proxy nodig, deze is ook in europa uit. Zit nu op men werk dus kan je geen link geven.
Aw gaaf, toen ik begon waren er alleen plannen maar nog geen datum, zal later nogmaals kijken.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 21:02

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Runes of Magic F2P wordt alleen duur als je hardcore wil meedoen met de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

GW2 valt me zooooooo zwaar tegen. Hype er omheen is veeeel te groot, zou het er niet eens naast willen spelen.

Zou toch voor Tera gaan. Questen is misschien inderdaad wat eentonig. maar het spel brengt toch echt iets nieuws op het combat aspect. maar denk dat het er aan ligt of je een PvE of PVP player wil worden.
Wat tera met het guildsysteem brengt is ook zo cool gedaan. je hebt ook haters die zeggen dat het van AoC afkomt maar die hebben er helemaal niet diep op ingekeken,

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
Kijk anders ook eens op http://mmohuts.com/, hier staan geloof ik enkele honderden mmo's welke je ook op categorie kunt doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:40:
GW2 valt me zooooooo zwaar tegen. Hype er omheen is veeeel te groot, zou het er niet eens naast willen spelen.

Zou toch voor Tera gaan. Questen is misschien inderdaad wat eentonig. maar het spel brengt toch echt iets nieuws op het combat aspect. maar denk dat het er aan ligt of je een PvE of PVP player wil worden.
Wat tera met het guildsysteem brengt is ook zo cool gedaan. je hebt ook haters die zeggen dat het van AoC afkomt maar die hebben er helemaal niet diep op ingekeken,
Ik hoor zoveel mensen zeggen dat het tegenvalt, terwijl het toch gewoon alles doet wat het beloofd. Wat had je dan nog meer gewild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Laatst online: 04-09 10:39

Ben wel benieuwd wat je zwaar tegenviel ?

Ik heb TERA ook even gespeeld, maar dat viel mij dan juist weeer zwaar tegen. De gebieden waren zo standaard, en eerlijkgezegd sprak de stijl me helemaal niet aan. Maar goed, dat zegt niks over het spel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Maar dat is het probleem van Tera. Het doet veel. Maar op MMO gebied doet het echt totaal niks nieuws buiten het combat systeem. En sorry, dat ze armour opeens maar totaal gaan veranderen voor de US/EU versie omdat het allemaal minder bloot moet, en alle andere dramas van Frogster is gewoon reden genoeg om dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:55:
[...]

Maar dat is het probleem van Tera. Het doet veel. Maar op MMO gebied doet het echt totaal niks nieuws buiten het combat systeem. En sorry, dat ze armour opeens maar totaal gaan veranderen voor de US/EU versie omdat het allemaal minder bloot moet, en alle andere dramas van Frogster is gewoon reden genoeg om dit niet te doen.
Sorry maar wat je hier zegt is gewoon niet helemaal correct.
-Slipjes van Elin zijn zowel in US als EU veranderd, wie niet kan begrijpen waarom mankeert echt eits aan zijn hersenen.
-Tepels van Castanic verwijderd, dit is al sinds de koreaanse CBT al zo.
-Drama van frogster klopt maar daarom speel ik ook op de NA servers :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 14:35
Rappelz al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Wacht op Diablo 3 d:)b Geen MMO, maar zeker de moeite waard op gebied van verzamel woede en grinden.

[ Voor 62% gewijzigd door Bulls op 01-05-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Diablo mist het MMO gedeelte ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Is ook echt een MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:55:
[...]

Maar dat is het probleem van Tera. Het doet veel. Maar op MMO gebied doet het echt totaal niks nieuws buiten het combat systeem.
Is overigens ook niet helemaal waar, naast de combat zitten er genoeg dingen in die redelijk nieuw zijn - niet alles zijn grote nieuwe features maar ze zijn er wel degelijk.

Bijv het political system om maar een voorbeeld te nemen :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 20:54
Eigenlijk ken ik geen 1 MMO die voor mij hetzelfde doet als WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:10:
Guild wars 2 heeft geen monthly sub, en die account ga ik delen met m'n vriendin (1 pc die het echt aankan).

Rift ga ik vanavond even proberen. Om kort te zijn, wel een beetje een "WoW kloon" (altijd leuke benaming om de mensen in de stres te laten schieten).

Warhammer ook gespeeld sinds release, maar de PVE kant van levellen was totaal niet uitgewerkt.
Rift is leuk hoor aangezien WoW zo te zien in de lijst het beste naar voren komt, en Rift idd een soort kloon is, maar dan met wat meer 'world' events en de grfx zijn beter :)

Zelf speel ik uiteindelijk altijd weer WoW omdat het gewoon wat 'stabieler' lijkt, vooral het PvP aspect is in alle games maar brak, en nog het minst brak in WoW. Rift was toen ik PvP deed de deal breaker, anders had ik het verkozen boven WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verderf schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Sorry maar wat je hier zegt is gewoon niet helemaal correct.
-Slipjes van Elin zijn zowel in US als EU veranderd, wie niet kan begrijpen waarom mankeert echt eits aan zijn hersenen.
-Tepels van Castanic verwijderd, dit is al sinds de koreaanse CBT al zo.
-Drama van frogster klopt maar daarom speel ik ook op de NA servers :P
Wat ik lees overal is dat zeer veel armor minder bloot/verandert is ten opzichte van de koreaanse versie ten opzichte van de US release.
Ik ga de game wel een keer weer proberen denk ik, moet zelf zeggen dat ik de open beta weekend erg teleurstellend is.
Zie wel dat Tera redelijk goedkoop te krijgen is.

En voordat iemand begint over "omg pervert" blablabla. Nee, ik heb gewoon een hekel aan regional differences in games. Ik snap dat ze het meer quest based hebben gemaakt, maar armour moeten ze niet aan gaan klooien, ik vond de screenshots van de Kor versie juist zo cool :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:15:
[...]

Wat ik lees overal is dat zeer veel armor minder bloot/verandert is ten opzichte van de koreaanse versie ten opzichte van de US release.
Ik ga de game wel een keer weer proberen denk ik, moet zelf zeggen dat ik de open beta weekend erg teleurstellend is.
Zie wel dat Tera redelijk goedkoop te krijgen is.

En voordat iemand begint over "omg pervert" blablabla. Nee, ik heb gewoon een hekel aan regional differences in games. Ik snap dat ze het meer quest based hebben gemaakt, maar armour moeten ze niet aan gaan klooien, ik vond de screenshots van de Kor versie juist zo cool :p
Volgens mij is dat gigantisch uit zijn proportie getrokken, op de elin na is geen verschil in armor designs en ik zie ook niet waarom dit verschil er zou zijn :p

Wat veel mensen denken is dat de tepels op castanic nog aanwezig zijn maar deze zijn dus sinds de Ktera CBT al weg alleen hebben mensen de skins terug gezet met een mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kledingveranderingen zouden me een worst wezen.

Het enige wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat mensen het combat systeem van GW2 afdoen als Typical, terwijl het toch duidelijk 10 keer meer skill based is dan het is bij een WoW of Rift. Misschien net niet zo skill based als bij TERA, maarja dat is dan ook wel weer het enige leuke aan tera.

Overigens is het bij TERA ook zo dat als je in pvp een betere gear hebt, je skill er ook niet zoveel meer toe doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verderf schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:20:
[...]

Volgens mij is dat gigantisch uit zijn proportie getrokken, op de elin na is geen verschil in armor designs en ik zie ook niet waarom dit verschil er zou zijn :p

Wat veel mensen denken is dat de tepels op castanic nog aanwezig zijn maar deze zijn dus sinds de Ktera CBT al weg alleen hebben mensen de skins terug gezet met een mod ;)
aah, dan snap ik het. Ik wilde toch die 2 niet spelen. Ik ga dan voor de hamster of doom xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Past niet helemaal in het rijtje maar League of Legends? Moet je DotA/ Tower defense games wel leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Speel ik af en aan. Zolang ik de community negeer is het redelijk te spelen :P Niet mijn soort game, maar toch weet het me steeds weer te overtuigen om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:23:
Speel ik af en aan. Zolang ik de community negeer is het redelijk te spelen :P Niet mijn soort game, maar toch weet het me steeds weer te overtuigen om te spelen.
Bekend probleem, ik zelf speel het inmiddels niet meer ondanks dat ik het een leuk spelletje vind :P
maar die community man o man wat een verzameling internet retards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
De global chat staat binnenkort standaard uit. Dan hoef je alleen nog maar je teammates te negeren xD. Je kan trouwens ook de ingame GoT chat channel toevoegen. Kun je redelijk makkelijk een pre-made groep vinden op de reguliere tijden. Scheelt een hele hoop frustratie.

Edit: zie ook de thread die hier loopt [PC] League of Legends - Deel 7

[ Voor 15% gewijzigd door Craven op 01-05-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Wat je wilt is er eigenlijk bijna niet meer in de huidige markt. Games zoals WoW, Rift, SWTOR missen vooral het gedeelte dat je 'makkelijk' een lowlevel groep kan vinden. Er zijn nog maar weinig mensen die niet op de level cap zitten.

Mocht je voor een game willen gaan waar men toch wat meer in de level zones zit, zou ik absoluut voor TERA gaan. Anders een F2P game die net opstart.

(Of EvE ;) vind ik persoonlijk een hele leuke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Ik heb me ruim 6000 uur vermaakt met wow, low level groups zijn makkelijk te vinden met tools die ook x-realm zoeken naar een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Miss is Age of Conan wel iets voor jou?
@Yintha, ik heb me idd ook flink wat uurtjes vermaakt met WoW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Arnlith schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:34:
Wat je wilt is er eigenlijk bijna niet meer in de huidige markt. Games zoals WoW, Rift, SWTOR missen vooral het gedeelte dat je 'makkelijk' een lowlevel groep kan vinden. Er zijn nog maar weinig mensen die niet op de level cap zitten.

Mocht je voor een game willen gaan waar men toch wat meer in de level zones zit, zou ik absoluut voor TERA gaan. Anders een F2P game die net opstart.

(Of EvE ;) vind ik persoonlijk een hele leuke)
Dit is heel sterk veranderd de laatste paar patches in Rift.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ik ook rond zoveel Yintha, maar daar is het ook bij gebleven. Ik mis het originele WoW gevoel.

Tot nu toe op m'n lijst:

Rift
Tera
LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Mektheb schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:56:
Ik zit een beetje in dit schuitje :)...

Tot nu toe hoor ik van alle kanten EvE :P
EVE is een hele goede MMORPG maar als je het een beetje op niveau wil spelen dan wordt het al snel een tweede baan. Ik heb het jaren gespeeld maar op een gegeven moment is de lol er wel af.

Als het EVE genre je aanspreekt zou je ook Star Trek Online kunnen proberen. STO is zeker een stukje minder op vrijwel alle RPG vlakken vergeleken met EVE (met uitzondering van verhaallijnen / PvE content), maar is wel een stuk beter te spelen als casual gamer. Nadeel vond ik wel dat je het na 1-2 maanden wel gezien hebt. Al met al heb ik me er wel 2 maanden mee vermaakt voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Lord of the Rings online misschien? Hebben erg leentjebuur gespeeld van WoW maar er hun eigen draai aan gegeven met veel dingetjes die WoW niet heeft. En het is gratis of bijna gratis.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Pandora Saga is misschien wel wat voor jouw, is een F2P MMO. Grafisch misschien niet hoogstaand al moet ik zeggen dat ik die stijl wel wat vond hebben. Is een grotendeels een "old school" MMO wat inhoud dat je niet overal solo doorheen kan stomen en zeker op hoger level een groep nodig hebt om verder te komen. Het is ook zeker niet een van de makkelijkste MMO's, 2 slagen en mob dood ala WoW zie je alleen tijdens de laagste levels en wordt daarna rap pittiger.
Community is niet al te groot maar daardoor wel hechter... als je eenmaal een plekje heb weten te veroveren tussen de gevestigde orde dan wel. Dat is denk het nadeel van PS, het kan behoorlijk lastig zijn om als nieuwe speler zonder high level char en/of vrienden een poot aan de grond te krijgen in het spel. Low levels zijn er niet al te veel dus kan zonder connecties soms best lastig zijn om een groep bij elkaar te krijgen.
Al met al best een leuke MMO als je van old school houd.

Moderne MMO's komen eigenlijk allemaal op hetzelfde neer; Je leveld solo met een bloedgang naar max level om vervolgens de rest van de tijd door te brengen in de gear grind molen en/of PvP punten verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:06
Ik zal er vast geen vrienden mee maken, maar weet je wel zeker dat je een MMO wilt spelen? hoe je het ook draait of keert, MMO's zijn allemaal hetzelfde. het enige wat verschilt is de setting, en hier en daar wat fancy dingetjes zoals instanced meuk en "random" events, die achteraf helemaal niet zo random blijken te zijn. Het komt toch altijd weer op hetzelfde plaatje neer - grinden/questen om te levelen, vervolgens raiden (als je daar interesse in hebt) of pvp, en dan houdt het dus gewoon op. op gegeven moment heb je al de mooie gear en weet ik het allemaal en ben je klaar, begin je een alt, begint het hele circus weer van voor af aan....

Alle MMO's hebben dit probleem, het is (ondanks dat je anders zou denken) zo linear als de pest, vrijheid die je hebt in de game is alleen om te gaan en staan waar je wil, en daar houdt het op. wil je progress, zul je moeten grinden / questen / pvp'en. En laat je niets wijs maken, questen in MMO's is altjd een grind. de ene game bedekt het wat beter dan andere (swtor -> Bonus quests ter plaatse), maar het komt toch altijd weer op hetzelfde neer.

Ik heb ze allemaal gespeeld. meerdere lvl 85's in WoW, meerdere level 50's in SWTOR, wat high level karakters in Age of Conan, Tera heb ik gespeeld. Guild wars heb ik gespeeld.. wat ik boven al zei, geld ook hier. onder de motorkap is het allemaal 1 pot nat.

Let wel dat ik niet zeg dat het slechte games zijn, absoluut niet, maar als ik geweten zou hebben dat het circeltje zo snel rond zou zijn, denk ik niet dat ik zò veel MMO's gespeeld zou hebben. voor je het weet heb je zoiets van... is dit alles? maar ondertussen betaal je er wel 13-14 euro de maand voor (wat ik ook wel begrijp, daar niet van, hoewel dat wel een beetje afhangt van de ontwikkelaar en de support die je ervoor terug krijgt).

Dat is het hele probleem met MMO's wat mij betreft.. "It gets very old, very quick". en de ene mmo is gewoon de andere in een ander jasje, goed. de graphics zijn anders, het kan wat anders aanvoelen, de mechanics kunnen afwijken, maar uiteindelijk is het dat gewoon - just another mmo.

Een ander issue is vaak de community's. mijn ervaring in het algemeen met de mmo community's (ik zal geen game namen noemen) is niet al te best. in een aantal spellen is het niveau zo ver gedaald dat je alleen nog maar leest "I did your mother yesterday" gevolgd door "No, I did YOUR mother yesterday", vervolgens zegt iemand "I did both your mothers yesterday" , de noob's en scheldwoorden vliegen je om de oren als iemand een keer wat vraagt, simpelweg omdat er verwacht wordt dat iedereen het spelletje nu wel kent, of je nu een nieuwe speler bent of niet. Je kunt ook verwachten dat je uit dungeons gekicked wordt omdat je niet 100% op de hoogte bent van je rol als class, als je een nieuwe speler bent. over het algemeen kun je ervanuit gaan dat men niet bijster behulpzaam zal zijn , al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen.

Persoonlijk ben ik dus wel klaar met de mmo formule zoals hij nu is, ik denk dat het genre echt een evolutie moet doorgaan om weer interessant te worden. Ik richt mij nu meer op goede single player games en coop games.

Nog even een voetnoot, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.. hoewel een aantal mensen in mijn omgeving het hier mee eens zijn, zal een groot deel het daar niet mee eens zijn. is prima, ieder heeft recht op zijn eigen mening. alle genoemde spellen zijn in principe gewoon prima games waar verder niets op aan te merken valt, het gaat meer om de MMO in zijn algemeenheid, en de formule die erachter steekt.. Ik heb bewust niets gepost over eventuele verslavingen en dat soort ellende, heb ik zelf ook niet meegemaakt, maar het is wel iets waar de TS over moet inlezen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
Opzich een leuke rant maar ik krijg meer het gevoel dat je het een beetje "dood" hebt gespeeld. Variatie kan geen kwaad zeg maar. Het bovenstaande kan je voor zo ongeveer ieder genre bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Craven schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:15:
[...]

Opzich een leuke rant maar ik krijg meer het gevoel dat je het een beetje "dood" hebt gespeeld. Variatie kan geen kwaad zeg maar. Het bovenstaande kan je voor zo ongeveer ieder genre bedenken.
Het is geen rant. het zijn mijn ervaringen met het mmo genre. en hoezo dood gespeeld? sure, heb aardig wat ervaring en tijd in MMO's zitten, maar dat is ook de bedoeling ervan. anders kom je ook niet op endgame en de mooiste loot.

Dat is ook de reden dat ik nu weer terug ben op single/coop games, voor de variatie. maar hoe meer ik die games speel, des te meer kom ik erachter dat MMO's gewoon (voor mij in ieder geval) klaar zijn. finito. ze boeien me niet meer, en dat heeft in zekere zin wèl te maken met de opzet van de huidige mmo's, als daar eens wat meer variatie in zou zitten , zou het leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:00:
EvE heb ik even gespeeld. Maar dat is naar mijn mening meer een doorzichtige spreadsheet met een fancy screensaver op de achtergrond. Het is absoluut niet zoals ze in de trailers laten zien.

Zoek eens op youtube naar gameplay filmpjes van alle games. Minecraft is misschien ook wel tof.
Dat komt omdat je (gok ik) geen PVP-er bent/was.
Ik speel EVE online sinds.... 2004 en ik vind het persoonlijk de leukste MMO, maar een ieder zijn eigen mening natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:16
Aion?! is ook sinds kort F2P dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

lanerios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:55:
SWTOR -> Geweldig, maar helaas niet leuk om alleen te spelen.
Ehm... dat is bij elke MMO zo? MMO's zijn nooit leuk om alleen te spelen (dat is mijn mening in ieder geval).

Probeer anders eens het spel Sword of the New World. Dat is een heel leuke MMO met veel unieke dingen die geen andere MMO heeft. Het is wel heel veel grinden in dat spel.

Je kunt daar bijvoorbeeld 3 karakters tegelijk spelen (en dat is ook erg goed uitgewerkt). In plaats van één bak met skills die je allemaal kunt gebruiken, heb je daar stances. Elke stance heeft minimaal 3 en maximaal 6 skills. Je kunt niet meer dan één stance per karakter actief hebben. Naast een set skills, heeft elke stance ook passive bonusses. Elke stance kun je levelen tot level 25, bij elke level krijg je skill points (om de skills uit die stance te levelen dus) en bij elke level worden de passive stat bonussen van die stance verhoogd.

Daarnaast zijn er veel npc's die je kunt 'recruiten'. Als je alle quests van een bepaalde npc afgerond hebt, krijg je zijn/haar kaart. Die kaart kun je gebruiken om die npc als speelbare karakter toe te voegen aan je 'family'. De meeste npc's hebben unieke stances en unieke skills en ze hebben ook allemaal andere stats.

Zo zijn er nog veel meer leuke dingen aan het spel. Ik heb het jaren gespeeld, maar ik ben er eigenlijk mee gestopt omdat het toch teveel grinden was voor mij. Je hebt in dat spel een 'auto-attack' mode, als je dan het spel laat draaien, blijven je karakters automatisch monsters aanvallen die in de buurt komen van waar ze staan. Dit moet je ook echt gebruiken om te levelen, en dat is ook het nadeel. Je moet je pc maanden 24/7 aan laten staan om op een redelijk tempo te kunnen levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Visgek82 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:40:
Het is geen rant. het zijn mijn ervaringen met het mmo genre. en hoezo dood gespeeld? sure, heb aardig wat ervaring en tijd in MMO's zitten, maar dat is ook de bedoeling ervan. anders kom je ook niet op endgame en de mooiste loot.
Dan nog heb je het dood gespeeld. Juist jouw doel: endgame halen en de mooiste loot vereist dat je het min- of meer doodspeelt (lees: uren per avond). Dat is echter niet het hoofddoel van een MMORPG. Er zijn miljoenen spelers die het casual spelen en er bij wijze van een jaar over doen om 85 te bereiken. Voor hun is de mooiste loot niet het einddoel, maar de weg er naar toe. En dat in een sociale omgeving. Singleplay games doe je in je eentje. MMOG met meerderen. Dat geeft een sociale dimensie aan het spel dat de wereld echt maakt.

Zelf ben ik er overigens ook een beetje klaar mee. Ik kijk heel erg uit naar bepaalde nieuwe MMOGs maar meestal na een maandje of 2 op level 'ergens in het midden' ben ik het weer zat. Same ole' same ole' immers. Maar dat heb ik met single play games ook.

[/quote]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Walance schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:59:
[...]

Ehm... dat is bij elke MMO zo? MMO's zijn nooit leuk om alleen te spelen (dat is mijn mening in ieder geval).
Juist niet. Ik kan veel MMO's met plezier alleen spelen. Maar met SWTOR merkte ik gewoon dat veel quests gebouwd zijn op 1 extra persoon erbij (geen companion). Vooral bepaalde class quests etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:47:
Dat is echter niet het hoofddoel van een MMORPG.
Voor hun is de mooiste loot niet het einddoel, maar de weg er naar toe.
Alle huidige MMO's hanteren de "het spel begint pas bij max level" idee. Tegenwoordig wordt levelen gezien als een noodzakelijk kwaad, het moet nu een maal gebeuren dus kunnen we het beter maar zo makkelijk en snel mogelijk maken.
"De weg er naar toe" is tegenwoordig zo goed als niet bestaand, het is geen integraal onderdeel meer van een MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Natuurlijk is een MMO vet lineair, maar een game als Skyrim is ook 'lineair'.
Het verschil is juist de interactie met meer mensen, het multiplayen.
De omgeving wordt dan wel meer dynamisch.

Maar dit alles ligt aan HOE je een MMO speelt.

Zelf ben ik "vet oud" en opgegroeid met MUD's.
Daar was grinden al de orde van de dag, en cookiecutter builds had je toen al.

Maar wat leuk was, was gewoon een beetje Idle hangen, chatten, domme dingen doen, ouwehoeren ('i did your mother haha!') en vervolgens PvP'en (PK heten dat) en dan spullen scoren en een economie opbouwen in de auction hall, groepen vormen en grote raids uitvoeren (jaja, dit allemaal text-based).

WoW en bijv. Rift komt hier ook aardig in de buurt, je zou het spel practisch kunnen spelen met het chatscherm op maxed en alle kanalen aan. Dan heb je een MUD ;) En zo moet je het spel denk ik ook een beetje zien.. het is geen offline Skyrim/Fallout, maar een online chatprogramma met vet veel extra opties.

En IRC of MSN speel je toch ook nooit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:26:
[...]

Alle huidige MMO's hanteren de "het spel begint pas bij max level" idee. Tegenwoordig wordt levelen gezien als een noodzakelijk kwaad, het moet nu een maal gebeuren dus kunnen we het beter maar zo makkelijk en snel mogelijk maken.
"De weg er naar toe" is tegenwoordig zo goed als niet bestaand, het is geen integraal onderdeel meer van een MMO.
Ben ik het niet mee eens. Genoeg MMO's die weinig endgame hebben. Mensen levelen als een idioot naar max en bemerken dat er daar weinig te doen is. Zie SWTOR of City of Heroes. Alleen omdat ze de grote WoW gewend zijn. En zelfs bij WoW is de weg er naar toe gewoon erg leuk. Van 1 naar 85 in casual mode duurt wel een maandje of 3-4 hoor. De beste MMOGs zijn de MMOGs zie zowel het levelen naar max in orde hebben alswel de endgame. Voor hardcore gamers die 4-8 uur per dag gamen en wel in 3 weken hun char naar max levelen moet er wel degelijk een 'de game begint pas bij max level' gevoel zijn. En volgens mij is alleen WoW daar nog in geslaagd. Dus waar je 'alle huidige MMO's' vandaan haalt weet ik niet.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

lanerios schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:55:
[...]
Juist niet. Ik kan veel MMO's met plezier alleen spelen. Maar met SWTOR merkte ik gewoon dat veel quests gebouwd zijn op 1 extra persoon erbij (geen companion). Vooral bepaalde class quests etc.
Ik vind het wel raar dan, dat je juist swtor niet leuk vindt om alleen te spelen. Swtor heeft juist heel veel verhaal en alle normale quests kun je in je ééntje doen (hoewel sommige wel moeilijk zijn, maar niet onmogelijk). Alleen heroic quests kun je niet alleen doen (tenzij je 5 of meer levels te hoog bent voor de quest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
LOTRO dan?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

lanerios schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:55:
Nou heb ik alleen nog maar een sage gespeeld, maar daar kon ik in alle class quests prima uit de voeten met een companion. Nooit een persoon bij nodig gehad. Vrijwel alles solo gespeeld. Wat betreft de "rant" hiervoor. Ik herken het wel een beetje. SWTOR vond ik een verademing niet zozeer omdat het iets nieuws deed, maar dat het eindelijk eens een MMO was die niet in het zelfde fantasy vijvertje zat te vissen, maar scifi is.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
FunkyTrip schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:54:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Genoeg MMO's die weinig endgame hebben. Mensen levelen als een idioot naar max en bemerken dat er daar weinig te doen is. Zie SWTOR of City of Heroes. Alleen omdat ze de grote WoW gewend zijn. En zelfs bij WoW is de weg er naar toe gewoon erg leuk. Van 1 naar 85 in casual mode duurt wel een maandje of 3-4 hoor. De beste MMOGs zijn de MMOGs zie zowel het levelen naar max in orde hebben alswel de endgame. Voor hardcore gamers die 4-8 uur per dag gamen en wel in 3 weken hun char naar max levelen moet er wel degelijk een 'de game begint pas bij max level' gevoel zijn. En volgens mij is alleen WoW daar nog in geslaagd. Dus waar je 'alle huidige MMO's' vandaan haalt weet ik niet.
Ik ben toch bang dat je me niet goed begrepen hebt.. Ik ben JUIST een social speler, maar wel een die òòk endgame gespeeld heeft. ik rush mijn karakters totaal niet, en doe alles op mijn eigen tijd. om te proberen de game ervaring zo compleet mogelijk te maken heb ik (op pvp na, want dat vind ik gewoon ècht niet leuk) alles gedaan. maar wel op mijn eigen tempo. Dus zelfs vanuit die optiek faalt de gemiddelde MMO dan wat betreft sociale dingen, want zo gigantisch die-hard ben ik niet bezig geweest. en toch loop je ook dan al heel snel tegen bepaalde muren op , waar ik als gamer gewoon niet (meer) tegenop wìl lopen.

[EDIT] verkeerde post gequote. mijn quote was gericht aan een eerdere post van jou (dat ik het kapot gespeeld had) , excuses :)

[ Voor 4% gewijzigd door Visgek82 op 02-05-2012 15:49 . Reden: Verkeerd gequote :( :F ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Als je een keer wat anders wilt dan grinden kan ik je zeker League of Legends aanraden. Iedereen is grotendeels gelijk aan elkaar, waardoor je gelijk de actie in kan duiken zonder eerst jaren voor gear te grinden. Iedereen begint elk potje op lvl 1 en lvlt binnen 30-40 minuten door naar lvl 18. Iedere character heeft zijn eigen rol in een 5 man team, zoals tank, dps of support/healer. Verder heeft het een RTS feeling, terwijl je toch maar een personage bestuurd. Dit is echt een skill based mmo, in plaats van al die time based mmo´s die nu op de markt zijn.

Ik kan inderdaad ook de mmo´s van NCsoft aanraden (aion en lineage 2) maar dan moet je wel een beetje van grinden houden. Sinds kort ik voor beide goede gear redelijk makkelijk te halen.

Verder kun je natuurlijk kijken naar andere mmo genres zoals mmostg (massive multiplayer online space trading game) zoals black prophecy, waarin ik me zeker voor een redelijke tijd vermaakt heb.

En als je eventjes wacht komt inderdaad TERA eraan. Dat gaat zeker iets vernieuwends worden. Ik heb het op gamescom al even kunnen spelen en ik was aangenaam verrast. Enorm verfrissende gameplay.

Ik hoop je hiermee voldoende suggesties gegeven te hebben. Suc6 en happy gaming!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
TERA is amper uit. Dus zou niet zonder meer afgaan op deze first impressions, ook al wordt de beta meegeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
is WoW nog leuk om aan te beginnen? Ik heb geen MMO ervaring, alleen even de beta van Tera geprobeerd en dat vond ik wel tof. Maar dat lijkt me geen game waar ik honderden uren in ga stoppen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Misschien is Runescape iets voor je?

www.runescape.com

Is voor een deel f2p, kan je mooi proberen of het iets voor je is.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Laatst ook even EVE Online geprobeerd, maar ik zie het nog niet helemaal, wat een ontzettend dodelijk saai spel is dat zeg...

De quests stellen niet veel voor, de actie overigens ook niet (beetje orbitten en schieten op automatisch..)
Hele tijd dat warpen van hier naar daar en terug etc etc..

Ook het trainen van skills is gewoon puur wachten, gewoon de skill starten en de tijd laten verlopen..

Misschien dat PvP intressanter wordt maar het begin is erg zwaar om doorheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Franko P. schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:38:
Misschien is Runescape iets voor je?

www.runescape.com

Is voor een deel f2p, kan je mooi proberen of het iets voor je is.
Thanks, ik zal het even uitproberen :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:13
Tja: Aion

Echt het beste f2p model voor mmorpg's die ik tot nu toe mee heb mogen maken.

Je begint als restricted starter. Je kan geen lfg channel gebruiken, geen gebruik maken van de mogelijkheid om via een ingame systeem een groep te zoeken, je kan de broker (auction house) niet gebruiken, je kan niet traden, je hebt een max gather amount van 150 pieces, etc.

MAAR

Als beginner heb je geen van bovenstaande functies nodig. Alleen het vinden van een groep voor group quests kan wat vervelend zijn, maar je kan een legion joinen, of gewoon naar de plek gaan en kijken of er mensen zijn om een group mee te vormen.

VERVOLGENS

Als je hoger level bent kun je bij de broker (auction house) een Gold Package kopen met ingame credits, jawel met gold, in Aion Kinah genoemd. Open je de package dan heb je voor 30 dagen unrestricted acces tot de volledige game.

Maar je hebt toch geen acces tot de broker als starter zijnde?

Nee dat klopt, maar je kun WEL een gold package aanschaffen via de broker.

HOE WORDT DIT DAN MOGELIJK GEMAAKT?

Dit wordt NIET mogelijk gemaakt door de verkoop van items in de webshop die andere spelers bevoordelen in bijvoorbeeld PvP. Er zitten namelijk vette items in de webshop, en handige pets. Je kan ook in de webshop zelf voor echt geld een gold package aanschaffen voor 10 euro. Ik zou zeggen, check het zelf op de website.

Het is verder lastig uit te leggen, en het is ook de vraag of dit stand houdt. Ik kan niet kijken naar de inkomsten en uitgaven van Gameforge (het bedrijf wat Aion F2P heeft geïntroduceerd). In principe lijkt het er op het eerste oog voor mij persoonlijk op dat het systeem zeer goed in elkaar steekt. Je zult het zelf wel merken. Er zit een groot economisch systeem rond het spel wat dit blijkbaar mogelijk maakt.

Zowel niet betalende spelers, betalende spelers, en externe aanbieders van cash voor Kinah (websites die voo r echt geld kinah leveren) spelen een belangrijke rol. De niet betalende spelers zorgen voor materials in de broker. De betalende spelers kopen met echt geld Kinah bij externe partijen om de materials weer te kopen van de mensen die niet met echt geld betalen voor het spel, maar de gold packages met de kinah van de in de broker verkochte materials kopen. Die externe partijen kopen vervolgens weer gold packages van Gameforge om die ingame aan te bieden, om mensen te stimuleren kinah te kopen, omdat het goedkoper is om Kinah te kopen bij een externe partij en dan ingame met Kinah de gold package te kopen dan de gold package bij Gameforge aan te schaffen. Er komen meer partijen daardoor stijgt de concurrentie, worden gold packages goedkoper, worden ze meer gekocht en kopen externe partijen weer meer bij Gameforge.

Anyhow het lijkt erop dat dit werkt, maar nogmaals ik kan niet in de portemonne van gameforge kijken, dus niemand weet of dit huidige systeem zal blijven bestaan.

WAAROM AION SPELEN DAN?

Omdat het het beste free 2 play mmorpg is die op dit moment bestaat, met de beste f2p systeem. De gfx zijn prachtig, het PvP systeem is dusver het beste wat ik ooit ben tegen gekomen, de gameplay is super, en het hebben van vleugels EN DUS kunnen vliegen maakt het helemaal af.

De area's verschillen keer op keer. Van super mooi en levendig, naar grijs en grauw. Veel instances, de replay value is super. Je kan met één character ALLE quests pakken, of er voor kiezen om de ene area met je main te doen, en de andere weer met een alt. Het is namelijk niet nodig om alle quests te doen om de max level cap te halen.

De nieuwe 3.0 patch komt eraan met de introductie van, jawel, mounts. En bovendien nieuwe area's, instances, level cap gaat van 55 naar 60, en nieuwe quests.

Het equipment design in deze game is echt vet, je speelt echt met een gruwelijke avatar, no matter what you choose. En ik ben geen cyber pervert or anything, maar de female characters zien er echt super goed uit :>.

Je moet wel enigszins van PvP houden, en absoluut een Legion zoeken. Je zult al vrij snel met PvP te maken krijgen, de twee facties: Asmodians en Elyos kunnen namelijk voor het grootste gedeelte elkaars terreinen betreden, en op een moord tocht gaan. In het begin zal het wennen en hekelen zijn. Maar als je er gewend aan raakt wordt het een uitdaging en zul je zelf geregeld met groepen eens de tegenpartij tegemoet gaan.

En als finale klapper, misschien nog wel het belangrijkst: sieges. Het is de endgame content, en eigenlijk hetgeen waar je naartoe werkt. Heb je in WoW groundwars, in GW2 straks WvW, in Aion draait het om het veroveren van fortresses en het behouden ervan. De Elyos en Asmodians strijden tegen elkaar en tegen een NPC vijand om de fortresses.

Ik ben tevreden, en als GW2 p2p was geweest had ik die game waarschijnlijk niet op het oog, aangezien Gameforge echt een goeie f2p systeem met een super leuke game neer heeft gezet. Er is op dit moment een massale stroom van nieuwe spelers en iedereen geniet volop. Vele spelers maken ook alts en het is dus ook in de starter area's heerlijk crowded.

Best f2p game of 2012, en deelt voor mij voor 2012 de eerste plaats met League of Legends wat betreft meeste uren in een game (en dan ben ik nog volop bezig). Zelf zitten m'n beste maat en ik op de server Anuhart in de Legion Foxhound. Mijn nick voor de geïnteresseerden: Tabula.

Website: http://www.aionfreetoplay.com/website/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Laatst online: 10-11-2024
Navi schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:59:
Laatst ook even EVE Online geprobeerd, maar ik zie het nog niet helemaal, wat een ontzettend dodelijk saai spel is dat zeg...

De quests stellen niet veel voor, de actie overigens ook niet (beetje orbitten en schieten op automatisch..)
Hele tijd dat warpen van hier naar daar en terug etc etc..

Ook het trainen van skills is gewoon puur wachten, gewoon de skill starten en de tijd laten verlopen..

Misschien dat PvP intressanter wordt maar het begin is erg zwaar om doorheen te komen.
PvP moet je niet teveel van verwachten, af en toe heb je een dag dat je een paar schepen opblaast maar zijn genoeg dagen dat echt geen ene moer gebeurd.
Wel grappig hoe sommige mensen zeggen dat eve online voor de hardcore gamer is, meeste mmo's krijg je alleen progress in je character door het spel te spelen.
Dit is niet echt het geval in eve, waar je progress krijgt in je character door af en toe in te loggen en je skill queue up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telemnar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10-2022
Dan snap je niet echt veel van EVE, EVE heeft een gigantische persistency en heeft een economy systeem dat bijna vergelijkbaar is met de aandelen markt. Zo goed als ALLES is player made, en het is het perfecte gesimuleerde vraag en aanbod stelsel. Dit alleen al maakt het voor de hardcore speler, omdat het begrijpen van dit stelsel en het bespelen van dit stelsel al gigantisch veel tijd opslokt. Het onderhouden van een 'corporation' vaak al even veel tijd vraagt als het onderhouden van een écht bedrijf. ( Een corporation is het equivalent, voor zover je het kunt noemen, van een guild. ) Mensen zijn zo druk met EVE, dat ze er meer moeite in stoppen dan in hun dagelijks werk. Er zijn volgens mij zelfs mensen die hun geld verdienen in het spel. In EVE is character progression méér dan alleen mijn poppeke kan nu dit. Het is, ik heb nu eindelijk genoeg raw resources voor mijn nieuwe carrier! Tot iemand het gewoon STEELT.

[ Voor 10% gewijzigd door Telemnar op 03-05-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik ga er vanuit dat je dan de beta heb gespeeld?
wil wel eens weten wat je er dan zo verschrikkelijk aan vind ik vind het echt vernieuwed en echt te gek

en ik ben het eens met de mensen die zeggen dat end game spelers een spel dood spelen
je ragt namelijk zo snel mogelijk door het spel heen lvlen word als irritant ervaren om daarna zo snel mogelijk raids te doen en dan na 2 maanden in een stad je eigen vervelen
op die manier heb ik wow gespeeld en ik was er binnen een jaar klaar mee
guildwars 1 heb ik 5 jaar gespeeld (ben er nu wel klaar mee ) maar dat is en spel die voordat eotn uitkwam geen echte endgame had op 1 of 2 elite areas na zoals Domain of anguish en toch bleef ik het maar spelen om bij voorbeeld skills te vinden etc .het idee dat het niet om gear draait vind ik ook beter want die wow praktijken dat mensen met een tooltje gaan kijken welke gear score je heb voor je een invite krijgt vind ik echt debiel.
ik ben dan ook erg blij met een game als guildwars 2 ,ik heb de closed beta gedaan en nu de open beta
dat wil dus zeggen dat mijn eerste beta characters al gewiped zijn en ik vond het gewoon super tof om nieuwe te maken en weer lekker rond te rennen. het is de eerste mmo sinds jaren waar ik geen moeite heb om te lvlen en als ik zeg moeite dan bedoel ik dat het niet saai is. gw2 is niet gebouwd om snel door heen te ragge en dan endgame stuff te gaan doen, de weg erheen is erg gaaf en je komt super veel uitdagingen tegen.ik vind dat de revolutie in mmo`s begint met gw2 8)

kan dan ook niet wachten tot het echt uitkomt en denk ook dat ik voor het eerst sinds jaren weer alle classes ingame ga lvlen zonder het saai te vinden

[ Voor 50% gewijzigd door Freakiebeakie op 03-05-2012 11:11 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Ook een tijdje gespeeld, maar het vliegen in combinatie met pvp is niet echt geweldig vind ik. Daarnaast heeft het echt een verhaaltje/character design/world design van 12 mmo's in een dozijn. Dat maakt het questen nogal saai.
Ik denk, daarnaast dat f2p voor mensen niet zoveel uitmaakt, als het een leuke game is kan het me niet zoveel schelen, wat het kost. Zo lang je maar geen voordeel uit cash kan halen vind ik het prima.

Ik denk trouwens niet, dat je een vervanger voor WoW gaat vinden. WoW is uniek in wat het doet en vooral wat het deed. Dat is focus op zowel endgame als levelen, beide gebruik makend van het sterke verhaal, goed werkende systemen enz. Daarbij moet natuurlijk wel gezegd worden dat het er een stuk op achteruit gegaan is, na de introductie van WOTLK (en vooral na de introductie van Ulduar).

Als je echt een MMO wil gaan spelen, moet je het denk ik dan ook met een andere insteek doen. Er is momenteel helaas geen MMO voor de HCgamer. Je gaf al aan dat je GW2 ernaast wou spelen en zo speel ik het ook en dan speel ik nog wat LoL, straks Diablo3 en nog wat leuke singleplayer games.
Het zou goed kunnen dat GW2 tot een volwaardige opvolger van WoW groeit, maar net zoals WoW niet in 1 dag gecreëerd is zal dat bij GW2 ook een tijdje duren. Geef het wat tijd...
IngamerX schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:20:
Tja: Aion

Echt het beste f2p model voor mmorpg's die ik tot nu toe mee heb mogen maken.

Je begint als restricted starter. Je kan geen lfg channel gebruiken, geen gebruik maken van de mogelijkheid om via een ingame systeem een groep te zoeken, je kan de broker (auction house) niet gebruiken, je kan niet traden, je hebt een max gather amount van 150 pieces, etc.

MAAR

Als beginner heb je geen van bovenstaande functies nodig. Alleen het vinden van een groep voor group quests kan wat vervelend zijn, maar je kan een legion joinen, of gewoon naar de plek gaan en kijken of er mensen zijn om een group mee te vormen.

VERVOLGENS

Als je hoger level bent kun je bij de broker (auction house) een Gold Package kopen met ingame credits, jawel met gold, in Aion Kinah genoemd. Open je de package dan heb je voor 30 dagen unrestricted acces tot de volledige game.

Maar je hebt toch geen acces tot de broker als starter zijnde?

Nee dat klopt, maar je kun WEL een gold package aanschaffen via de broker.

HOE WORDT DIT DAN MOGELIJK GEMAAKT?

Dit wordt NIET mogelijk gemaakt door de verkoop van items in de webshop die andere spelers bevoordelen in bijvoorbeeld PvP. Er zitten namelijk vette items in de webshop, en handige pets. Je kan ook in de webshop zelf voor echt geld een gold package aanschaffen voor 10 euro. Ik zou zeggen, check het zelf op de website.

Het is verder lastig uit te leggen, en het is ook de vraag of dit stand houdt. Ik kan niet kijken naar de inkomsten en uitgaven van Gameforge (het bedrijf wat Aion F2P heeft geïntroduceerd). In principe lijkt het er op het eerste oog voor mij persoonlijk op dat het systeem zeer goed in elkaar steekt. Je zult het zelf wel merken. Er zit een groot economisch systeem rond het spel wat dit blijkbaar mogelijk maakt.

Zowel niet betalende spelers, betalende spelers, en externe aanbieders van cash voor Kinah (websites die voo r echt geld kinah leveren) spelen een belangrijke rol. De niet betalende spelers zorgen voor materials in de broker. De betalende spelers kopen met echt geld Kinah bij externe partijen om de materials weer te kopen van de mensen die niet met echt geld betalen voor het spel, maar de gold packages met de kinah van de in de broker verkochte materials kopen. Die externe partijen kopen vervolgens weer gold packages van Gameforge om die ingame aan te bieden, om mensen te stimuleren kinah te kopen, omdat het goedkoper is om Kinah te kopen bij een externe partij en dan ingame met Kinah de gold package te kopen dan de gold package bij Gameforge aan te schaffen. Er komen meer partijen daardoor stijgt de concurrentie, worden gold packages goedkoper, worden ze meer gekocht en kopen externe partijen weer meer bij Gameforge.

Anyhow het lijkt erop dat dit werkt, maar nogmaals ik kan niet in de portemonne van gameforge kijken, dus niemand weet of dit huidige systeem zal blijven bestaan.

WAAROM AION SPELEN DAN?

Omdat het het beste free 2 play mmorpg is die op dit moment bestaat, met de beste f2p systeem. De gfx zijn prachtig, het PvP systeem is dusver het beste wat ik ooit ben tegen gekomen, de gameplay is super, en het hebben van vleugels EN DUS kunnen vliegen maakt het helemaal af.

De area's verschillen keer op keer. Van super mooi en levendig, naar grijs en grauw. Veel instances, de replay value is super. Je kan met één character ALLE quests pakken, of er voor kiezen om de ene area met je main te doen, en de andere weer met een alt. Het is namelijk niet nodig om alle quests te doen om de max level cap te halen.

De nieuwe 3.0 patch komt eraan met de introductie van, jawel, mounts. En bovendien nieuwe area's, instances, level cap gaat van 55 naar 60, en nieuwe quests.

Het equipment design in deze game is echt vet, je speelt echt met een gruwelijke avatar, no matter what you choose. En ik ben geen cyber pervert or anything, maar de female characters zien er echt super goed uit :>.

Je moet wel enigszins van PvP houden, en absoluut een Legion zoeken. Je zult al vrij snel met PvP te maken krijgen, de twee facties: Asmodians en Elyos kunnen namelijk voor het grootste gedeelte elkaars terreinen betreden, en op een moord tocht gaan. In het begin zal het wennen en hekelen zijn. Maar als je er gewend aan raakt wordt het een uitdaging en zul je zelf geregeld met groepen eens de tegenpartij tegemoet gaan.

En als finale klapper, misschien nog wel het belangrijkst: sieges. Het is de endgame content, en eigenlijk hetgeen waar je naartoe werkt. Heb je in WoW groundwars, in GW2 straks WvW, in Aion draait het om het veroveren van fortresses en het behouden ervan. De Elyos en Asmodians strijden tegen elkaar en tegen een NPC vijand om de fortresses.

Ik ben tevreden, en als GW2 p2p was geweest had ik die game waarschijnlijk niet op het oog, aangezien Gameforge echt een goeie f2p systeem met een super leuke game neer heeft gezet. Er is op dit moment een massale stroom van nieuwe spelers en iedereen geniet volop. Vele spelers maken ook alts en het is dus ook in de starter area's heerlijk crowded.

Best f2p game of 2012, en deelt voor mij voor 2012 de eerste plaats met League of Legends wat betreft meeste uren in een game (en dan ben ik nog volop bezig). Zelf zitten m'n beste maat en ik op de server Anuhart in de Legion Foxhound. Mijn nick voor de geïnteresseerden: Tabula.

Website: http://www.aionfreetoplay.com/website/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Avioto schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:22:
is WoW nog leuk om aan te beginnen? Ik heb geen MMO ervaring, alleen even de beta van Tera geprobeerd en dat vond ik wel tof. Maar dat lijkt me geen game waar ik honderden uren in ga stoppen.
jazeker, het zal je niet tegenvallen, binnenkort komt er zelfs *weer* een grote expansion met nog meer races en classes etc... wow is voorlopig nog niet dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:13
@Darf,

Ik ben het totaal oneens met je. Des te meer reden voor bijvoorbeeld de TS om Aion eens te proberen.

Waar jij aangeeft dat je het vliegen in combinatie met pvp niets aan vind, en het geen game voor de hardcore gamer vind, ben ik levend bewijs van het tegendeel. Het kan zijn dat de gameplay je niet ligt, of dat simpelweg de learning curve je niet ligt. Je moet absoluut geduld hebben om pvp onder de knie te krijgen.

En dan komt het woordje hardcore om de deur kijken. Keiharde PvP, instances, group quests, raid bosses. Je kan je uren achtereen vermaken. Of als je geen Hardcore gamer bent, dan doe je af en toe gewoon wat quests voor de fun.

En wat betreft F2P sla je wel totaal de plank mis. Dat heeft niets meer met meningen te maken, maar met feiten. En feit is dat F2P de instap drempel verlaagd, en vooral voor studenten zoals mij de game aantrekkelijk maakt. Echt te gek voor woorden dat mensen in een jaar bijna 200 euro aan WoW uitgeven. En dan heb ik het nog niet eens over mensen die ook nog ingame shit koopt bij externe partijen. Dat is ook een reden waarom Guild Wars 2 een massive start gaat kennen, waarvan zeker de helft van de beginners na 2 a 3 maanden alweer afkapt. Het niet maandelijks hoeven betalen.

Nogmaals, absoluut het proberen waard. Ik vind WoW tien keer niks, terwijl vele vele anderen het wel weer een leuke game vinden.

Meer hey, Aion is GRATISZZ
Pagina: 1