• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-02 14:47
Hoi GoT leden,

ik heb deze week mijn nieuwe pc ineen gestoken, maar verschiet toch van de core temperatures van mijn PC.

Specificaties :
  • CoolerMaster CM 690 II Advanced (USB3.0)
  • ATi Radeon Sapphire HD7950
  • Intel i5 2500 (3.3 Ghz)
  • Scythe Mugen 2 Rev B
  • XFX Pro550W
  • Samsung S830 128 Gb
  • Corsair 8Gb LP
  • AsRock P67 Extreme4 Gen3
Nu merk ik tijdens de stress tests van Prime95 dat mijn CPU oploopt tot ongeveer 96°C.
Is dit wel normaal?

Mvg,

Niels
Nu merk ik met

Verwijderd

Nee dat is niet normaal. Ik zou je spullen opnieuw monteren en andere tips uit vergelijkbare topics proberen.

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
die temperatuur kreeg ik toen ik perongeluk mn cpu op 3.7ghz had gezet, maar dit is geen k versie dus kan die niet op 3.7 ghz worden gezet.

m.a.w. temperaturen zijn idd te hoog, oplossing: opnieuw mounten en heb je koelpasta nodig, of je zou voor een nieuwe stille cooler kunnen gaan.

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:45

Zalmanman

So long,

Kijk ook even naar dingen als:
1. Stof?
2. Zit er genoeg (dus niet te veel en ook zeker niet te weinig!) koelpasta tussen de CPU en de CPU koeler?
3. Staan de ventilatoren wel aan?
4. Heb je een beetje airflow in de kast?

Gewoon wat vragen die nog best veel kunnen betekenen. Vooral de koelpasta...

and thanks for all the fish.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yep, waarschijnlijk teveel koelpasta (echt een rijstkorreltje is voldoende !) of de koeler niet goed vastgezet ...
Of misschien veel te veel Vcore ? i5 2500s hebben een Tcase van 73c.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• SgtSpeedy
Bedankt voor jullie reacties.

Stof zou niet de oorzaak kunnen/mogen zijn, is een volledig nieuw systeem.
De koelpasta en koeler zouden eventueel wel een probleem kunnen zijn, ik zal deze opnieuw installeren.

De ASRockAXTU utility verteld me dat de Vcore voltage op 1.022 V staat, maar hier heb ik niet echt veel ervaring mee... Ik heb ook geen dingen manueel overclocked.

Heb ook net mijn kast even open gevezen en mijn hand op men koeler gelegd, was niet echt warm te noemen. Waarschijnlijk dan toch slecht contact met mijn CPU...

EDIT :
Mijn CPU speed zit rond de 3400 - 3500, wat dus meer is dan de 3300 die aangegeven staat als standaard?

[ Voor 9% gewijzigd door SgtSpeedy op 01-05-2012 14:38 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27

Nemesizz

Untouchable

Een i5 heeft een turbo functie, dan klokt ie iets hoger dan standaard.

Overigens is een non-K CPU ook wel te overklokken (via de multiplier, tot het max van de turbo), maar niet zo ver als een K variant.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Nemesizz schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:47:
Een i5 heeft een turbo functie, dan klokt ie iets hoger dan standaard.

Overigens is een non-K CPU ook wel te overklokken (via de multiplier, tot het max van de turbo), maar niet zo ver als een K variant.
Je kan ook vaak net over de turbofunctie klokken

• SgtSpeedy
Ik heb net alles eens opnieuw geiïnstalleerd.
Bleek dat ik nét teveel koelpasta had gebruikt, mijn koeler te los zat en een kabel verkeerd gestoken (beginnersfoutjes? Of daar hou ik het toch op! :D )

In ieder geval, idle draait hij nu rond de 30 graden, Prime95 rond de 40. Al een PAK beter dan ervoor!
Bedankt iedereen!

Verwijderd

Kabeltje? Je cpu koeler of een andere kabel?

• SgtSpeedy
De kabel voor de fan van men koeler. Stak in een chassis fan controller ipv de cpu fan controller...
Pagina: 1