Toon posts:

GTX295 temperatuur / Koeler vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De temperatuur van mijn GTX295 is behoorlijk hoog. Idle zo'n 70 graden, maar ingame soms over de 100 graden. Ingame lijkt het soms ook alsof mijn PC opstijgt. Dit lijkt me niet normaal. Ook is het vaak zo dat het beeld weg valt. Soms als ik een blu-ray start via mijn PC vallen beide schermen uit, en moet ik rebooten voordat ik weer beeld heb. Bij BF3 is het vaak zo dat de game afsluit naar de desktop, zonder foutmelding. Ook is er dan niets in het eventlog terug te vinden.

Nu wil ik de koeler op de kaart gaan vervangen zodat de temperatuur lager wordt, en ik eventueel ook nog kan overklokken. Ik heb echter weinig ervaring met het vervangen van een koeler op een videokaart. De kaart heeft ook nog eens 2 GPU's (Maakt dit uit?). Heeft iemand hier ervaring mee, en welke koeler raden jullie aan? Waar moet ik rekening mee houden bij aanschaf van een koeler? (Niet iedere koeler past lijkt me?)

Ik heb 2 monitoren aan de kaart hangen:

- Samsung 24'' via HDMI
- Samsung LCD tv 40'' via DVI / HDMI
- Zie ook de specs van de kaart: pricewatch: Point of View GTX295

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik denk dat ik het antwoord in 10 seconden heb gevonde

1/Google : GTX295 custom cooler .
2/Tweakers pricewatch

[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 01-05-2012 13:05 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:27

mrc4nl

Procrastinatie expert

het kan ook zijn dat de airflow in je kast te weinig is om de warmte af te voeren,
ik heb ook een 295 en ik doe tijdens het gamen de deur van de kast open omdat het te warm word.
ik heb 2 casefans en die draaien idle, gewoon te weinig dus.

IMO, is de 295 stock koeler erg stil.

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zal eens kijken of het wat scheelt als ik de kast open laat. Ik ga hem ook maar eens openschroeven, uitpluizen en koelpasta vervangen.

Gisteren trouwens nog even een temp tooltje mee laten draaien. Ingame Battlefield 3 was de temperatuur 105 graden :o Idle bleef ie rond de 75 graden hangen. Volgens de specs is dit ook de maximale temperatuur: http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-295/specifications

Ik vermoed dat als hij hier overheen gaat, dat ie daarna crashed naar de desktop (zonder error). En dat de huidige koeling niet goed genoeg kan koelen. Als de fan op 100% gaat draaien, lijkt het net alsof er een vliegtuig opstijgt.

Off topic:
Ik heb gisteren ook in het Nvidia control panel 1 GPU dedicated aan PhysX gehangen, wat behoorlijk wat performance verbetering gaf. In BF3 had ik alles op medium draaien, terwijl ik nu alles op ultra kan draaien :9~