[Preview] Autocad PDFjes scrollen & zoomen gaat niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 20:19
Ik heb een 13" early 2011 MBP met een SSD erin, dus je zou haast zeggen dat het openen en het bekijken van grote PDFjes geen issue zou moeten zijn.

Vaak is dit wel het geval, voornamelijk bij Autocad tekeningen die zijn omgezet naar PDF. Scrollen, zoomen, niets gaat vloeiend. Ik krijg ook het idee dat het vector bestanden zijn, misschien heeft dat er wat mee te maken. Ook zijn ze vrij groot, maar 8mb zou geen issue voor hedendaagse laptops moeten zijn toch? CPU gaat naar +100%, veroorzaakt door Preview.

Ik heb al wat gegoogled, meestal was de oplossing om het bestand onder een andere naam op te slaan en 'reduce-filesize' aan te zetten. Dat werkt niet echt en is ook erg omslachtig.

Ik heb een voorbeeld PDFje toegevoegd. http://dl.dropbox.com/u/2044096/DU600056214.pdf

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:18
Een oplossing kan ik je niet bieden maar ik kan wel even melden dat ik precies het zelfde probleem ervaar op mijn MacBook Pro 13" late 2011, de oorzaak ligt dus niet bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij mijn iMac quad 2.7ghz met SSD en 8GB RAM scrolled jouw bestand ook niet 100% soepel. Ik denk echter dat het PDF formaat niet geoptimaliseerd is voor het weergeven van zulke gedetailleerde vector tekeningen. Het kan wel, en het is soms erg handig ivm uitwisseling, maar het is niet de snelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

8mb voor een PDF die alleen uit vectors bestaat is echt behoorlijk veel imho. Een gemiddelde pdf is niet zo klein, maar daar zitten vaak afbeeldingen in.

Ik zou het eens proberen met de Adobe Reader of een andere PDF reader.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb het idee dat Apple's PDF engine helemaal niet zo optimaal is als dat zou kunnen. Het valt mij op dat op mijn quad-core (met 8 threads) er maar 1 gebruikt wordt. Wil je maximale performance halen (zonder überhaupt te optimaliseren) dan moet je op z'n minst alle cores aanspreken. Wellicht doet Acrobat dat wel, die heb ik hier niet op staan.
Het valt me overigens wel vaker op dat Preview / Voorvertoning soms hakkelt, ook bij scans (van oude documentatie) die niet goed opgeschoond zijn.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Laatst online: 12-10 20:19
Ik heb Adobe reader geprobeerd, maar dat is net zo'n drama.

Ik ga eens kijken hoe het op een windows 7 bak gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:02
Ik heb het even geprobeerd op mijn i3 windows 7 laptop met 4gb ram en "ouderwetse hdd".
Bij het openen, zoomen en scrollen binnen de PDF ondervind ik geen problemen. Processorbelasting blijft onder de 25%. Hier en daar merk ik wel op dat het niet helemaal soepel gaat, maar dit probleem heb ik ook met andere PDF bestanden.

Een oplossing heb ik niet, maar onder Windows 7 is het dus geen probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Bliz op 03-05-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier ook in win7 en opent gewoon goed.
Pagina: 1