FTP server probleem

Pagina: 1
Acties:

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Goededag mannen ik zit met een probleempje, misschien dat jullie mij kunnen helpen of dat iemand dit herkent.

Mijn netwerk setup is als volgt.
Ziggo modemrouter cisco EPC3925 -- (bekabeld--> TP-link 1043nd --(bekabeld--> Synology DS212j server

Nu wil ik graag vanaf een andere plek mijn bestanden kunnen benaderen. Hiervoor wil ik een FTP server instellen. De volgende stappen heb ik al ondernomen.
* vast IP adress ingesteld
* port 21 opengezet en gechecked met www.canyouseemee.org.
* port 55536 tm 55539 opengezet

Nu heb ik als FTP programma Filezilla gedownload en daar mijn host, gebruikersnaam, wachtwoord en port ingevuld en dan kan ik gewoon de mappen inzien van mijn server.

Status: Adres oplossen van ServerRowin
Status: Verbinden met 192.168.178.14:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 ServerRowin FTP server ready.
Commando: USER admin
Antwoord: 331 Password required for admin.
Commando: PASS ********
Antwoord: 230 User admin logged in.
Commando: SYST
Antwoord: 215 UNIX Type: L8
Commando: FEAT
Antwoord: 211- Extensions supported:
Antwoord: AUTH TLS
Antwoord: PBSZ
Antwoord: PROT
Antwoord: SIZE
Antwoord: MDTM
Antwoord: MFMT
Antwoord: REST STREAM
Antwoord: 211 End.
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando: CWD /
Antwoord: 250 CWD command successful.
Commando: PWD
Antwoord: 257 "/" is current directory.
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 Type set to I.
Commando: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (192,168,178,14,216,242)
Commando: LIST
Antwoord: 150 Opening BINARY mode data connection for 'file list'.
Antwoord: 226 Transfer complete.
Status: Mappenlijst succesvol ontvangen

Het probleem is dat ik alle bestanden zie staan maar ze niet kan downloaden. Dan staat er direct: bestandsopverdracht mislukt. Weet iemand hier de oplossing voor?

Verwijderd

Post dan ook je ftp log van de downloadactie ipv alleen het connecten / mappenlijst ophalen.
Met bovenstaande kunnen we niet zo gek veel.
port 55536 tm 55539 opengezet
Waarom? FTP-data loopt over een random poort dus specifiek een port openzetten is vrij zinloos.
Je kunt meestal wel een ftp server dwingen (in passvie mode) een bepaalde reeks te gebruiken en die openzetten, maar die info ontbreekt in je post.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 10:10 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
- Niet als admin inloggen op je nas via ftp. Je ftp ww gaat in klare tekst over de lijn.

- Maak een nieuwe ftp user aan, en geef die zo min mogelijk rechten, maar genoeg voor de specifieke map waar je bij wil.

- ftp user is niet hetzelfde als gewone nas user.

- Lees de handleiding van je Nas eens na, daar zal het ongetwijfeld ook in staan.

Abort, Retry, Quake ???

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Bedankt voorhet meedenken maar gister echt een paar uur lopen kloten en nu start ik mijn pc op en hij doet het gewoon tot dusver. Ik kan nu wel Mijn bestanden inzien en downloaden. Vaag!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:09:
Waarom? FTP-data loopt over een random poort dus specifiek een port openzetten is vrij zinloos.
Je kunt meestal wel een ftp server dwingen (in passvie mode) een bepaalde reeks te gebruiken en die openzetten, maar die info ontbreekt in je post.
FTP data loopt niet echt over random poorten, elke zichzelf respecterende FTP server heeft de mogelijkheid om een passieve portrange in te stellen.

@TS: Zorg dat de range die je opent correspondeert met wat in de Synology ingesteld is, anders kan je na een paar bestanden weer tegen dezelfde problemen aan lopen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

lier schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:18:
[...]

FTP data loopt niet echt over random poorten, elke zichzelf respecterende FTP server heeft de mogelijkheid om een passieve portrange in te stellen.

@TS: Zorg dat de range die je opent correspondeert met wat in de Synology ingesteld is, anders kan je na een paar bestanden weer tegen dezelfde problemen aan lopen.
Passive FTP over fixed datapoorten.. joh, stond dat niet gewoon in mijn post?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:24:
Passive FTP over fixed datapoorten.. joh, stond dat niet gewoon in mijn post?
In de TO staat dat poort 21 en poortrange 55536 - 55539 open staan. Poort 55536 en hoger (default 55536-56559 bij Synology) herkende ik als niet random. Ik zie nu pas jouw opmerking ten aanzien van de portrange...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1