Windows7 en OSX bestand/netwerk probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
2 problemen :

1. Draagbare harddisk aangesloten op Windows 7 machine, bestanden erop gezet, Macbook Pro met OSX ziet ze totaal niet. Harde schijf is een externe WD NTFS. Zet ik de bestanden op een USB stick (FAT) is er niets aan te hand. Vreemd verhaal, want dit had ik namelijk niet met een Windows XP installatie, welke ook NTFS was. Zie ik hier wat over het hoofd?

2. OSX ziet mijn nieuwe Windows 7 computer niet in finder. Het hele sharing gebeuren van Windows 7 vind ik ook vrij vreemd werken, om het maar lichtelijk uit te drukken. Aangezien ik niet even een map kan "sharen" lijkt het wel.

Kan iemand hier mij verlichten?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb je in windows bestandsdeling ingeschakeld (zie daarvoor het "netwerkcentrum" in configuratiescherm). Als die is ingeschakeld moet je ook kunnen aangeven welke mappen de je wilt delen en zou je PC gewoon zichtbaar moeten worden in Finder.

Als je deling hebt aagezet in W7, zoek dan even het IP adres van je PC op en doe met de rechtermuisknop klikken op het finder-icoon in het Dock van je Mac. Ga naar "verbind met server" en voer daar dat IP adres in. Als het goed is kun je dan vrijelijk door de gedeelde mappen van je W7 computer wandelen. Let er natuurlijk wel even op dat je "wachtwoord delen" op W7 uitzet, of het juiste wachtwoord invoert als je mac daarom vraagt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb beide opties geprobeerd. Zowel het verbinden via een IP adres via Finder als het aanzetten van file-sharing. Beide hebben helaas niet geholpen. OSX geeft de melding : "de server 192.168.178.20 bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar" .

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Even bij het begin beginnen is het uberhaubt mogelijk om de WIN 7 pc te pingen vanuit de mac en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bobsquad schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:15:
Even bij het begin beginnen is het uberhaubt mogelijk om de WIN 7 pc te pingen vanuit de mac en vice versa?
Pingen is geen probleem, ze vinden elkaar. Wat ik al gedaan heb :

- Windows firewall aan of uit
- Nieuw account in windows aangemaakt, met en zonder wachtwoord
- File en printersharing zaken allemaal aan en uit gehad in netwerk beheer
- Zowel aangemeld als afgemeld van je "thuis netwerk"

Snap niet waarom W7 hier zo lastig mee omgaat, bij XP hoefde ik niet eens wat in te stellen, gewoon map sharen en klaar.

edit: heb het inmiddels zover dat ik vanuit W7 wel m'n OSX laptop kan vinden. Nu nog andersom :+

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 01-05-2012 19:31 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Tipje: Met Apple systemen mag je interne LAN DNS naam nooit op .local eindigen. Ik weet niet of dat bij jou het geval is, maar dit zou de problemen kunnen verklaren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1