Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

[Windows 7] Disk direct in sleep mode aka niet opstarten?

Pagina: 1
Acties:

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11 22:39
Ik heb een SSD en normale HDD.

De SDD is fluisterstil maar de normale HDD maakt best een "hoop" herrie.

Hoe kan ik ervoor zorgen dan de HDD niet aan gaat?

Ik heb nu de sleep op 5 min. staan maar dit is niet echt optimaal.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-11 12:36
Je kan zorgen dat de HDD niet aangaat door deze te unpluggen. Maar ik neem aan dat je er regelmatig bestanden naar wegschrijft en vanaf leest.

Volgens mij is het in Windows niet mogelijk om een HDD uit te zetten als deze niet gebruikt wordt. Windows gebruikt de HDD namelijk altijd als deze idle zijn. Defragmentatie en andere processen worden onderwijl uitgevoerd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je het incidenteel gebruikt zou je kunnen overwegen de HDD over te zetten naar een losse USB-behuizing. Dan kan je het die ene keer inpluggen.

Alternatief is volgens [google=windows 7 hard disk force sleep] http://revosleep.realspooky.de
Maar je moet zelf beslissen of zoiets werkt en verstandig is. Lees ook die zoekhits even door, allemaal mensen met eenzelfde vraag :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11 22:39
USB heb ik aan gedacht. Maar de disks zitten in een Mac Mini en krijg ik er niet makkelijk meer uit.

Indexing heb ik al uit en bij power options de "turn off harddisk after" op een paar minuten. Ik zal revosleep eens proberen.

Bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 01-05-2012 07:26 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»