Hallo mensen,
Ik beetje bij beetje meer van C# maar soms raak ik echt zo door de war dat ik 2 uur aan het zoeken ben naar de fout en hem dan nog niet heb gevonden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Het is een opdracht voor school en gebruik een if/else binnen een get/set.
Ik moet een fiets " samenstellen" met bepaalde klassen.
Op een gegeven moment vraag ik in program.cs:
bicycle = de hele namespace
Frame = Frame.cs
Color = een private string in Frame.cs
Dan kom je in de Frame.cs terecht:
Echter, wanneer ik 1 toets voor groen (rood heb ik nog even achterwegen gelaten) gaat ie alsnog naar de Else en is _color="Foute waarde...." ipv " Groen)
Op de een of andere manier is Color in het if-statement op het moment van uitvoeren nog leeg, waardoor ie naar else springt.
Aan het einde krijgt de gebruiker dus een terugkoppeling met de gemaakte keuzes. Zoals:
Frame: Rood
Ik kom er alleen helemaal niet meer uit
(Het liefst had ik in de else statement trouwens een console.write gehad met "foute waarde" waarna het programma stopte maar dat werd me even te ingewikkeld.)
Wie kan mij helpen?
Bedankt.
Ik beetje bij beetje meer van C# maar soms raak ik echt zo door de war dat ik 2 uur aan het zoeken ben naar de fout en hem dan nog niet heb gevonden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Het is een opdracht voor school en gebruik een if/else binnen een get/set.
Ik moet een fiets " samenstellen" met bepaalde klassen.
Op een gegeven moment vraag ik in program.cs:
code:
1
2
| Console.WriteLine("Welk kleur frame wilt u? 1=groen en 2=rood"); bicycle.Frame.Color = Console.ReadLine(); |
bicycle = de hele namespace
Frame = Frame.cs
Color = een private string in Frame.cs
Dan kom je in de Frame.cs terecht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| private string _color; public string Color { get { return _color; } set { if (Color == "1") _color="Groen"; else _color="Foute waarde ingevoerd. Begin opnieuw"; } } |
Echter, wanneer ik 1 toets voor groen (rood heb ik nog even achterwegen gelaten) gaat ie alsnog naar de Else en is _color="Foute waarde...." ipv " Groen)
Op de een of andere manier is Color in het if-statement op het moment van uitvoeren nog leeg, waardoor ie naar else springt.
Aan het einde krijgt de gebruiker dus een terugkoppeling met de gemaakte keuzes. Zoals:
Frame: Rood
Ik kom er alleen helemaal niet meer uit

(Het liefst had ik in de else statement trouwens een console.write gehad met "foute waarde" waarna het programma stopte maar dat werd me even te ingewikkeld.)
Wie kan mij helpen?
Bedankt.