ronde hoekjes spry menubar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-02 15:46
ik probeer een spry menubar te maken in dreamweaver cs5.5 met behulp van dit filmpje: YouTube: Dreamweaver - Spry 06 - Create a Rounded Rectangle Spry Menu Bar
nu lukt het hier om een rond hoekje toe te voegen als afbeeldingen en dan allign en dan left. maar als ik het vervolgens zelf probeer lukt dit niet, de rechter kant lukt, maar de linker niet.

(zoals dus in dit filmpje wordt aangeraden, heb ik mijn spry menu bar in een tabel geplaatst, zodat je de tabel vervolgens kunt alligned en zo in het midden van je web pagina kunt krijgen)

als ik de linker kant van het plaatje open ( de linker ronde kant ) dan komt deze rechts naast mijn spry bar te staan en als ik dan links allign, komt hij rechts tegen mijn spry bar te liggen.

kan iemand mij hier misschien mij helpen? alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door JITSED op 30-04-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom nog lopen klooien met plaatjes? In CSS kun je toch prima rounded corners maken? Dat niet iedere antieke browser het support is dan jammer, maar daar zou ik me niet meer druk om gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
TERW_DAN schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:18:
Waarom nog lopen klooien met plaatjes? In CSS kun je toch prima rounded corners maken? Dat niet iedere antieke browser het support is dan jammer, maar daar zou ik me niet meer druk om gaan maken.
bedankt voor uw reactie,
ik heb het zo gedaan, omdat het toevallig zo staat in deze tutorial, ik ben totaal niet bekend met web sites maken en ben dit aan het proberen, zou u me misschien kort uit kunnen leggen hoe je doet doormiddel van CSS?

met antieke browsers, welke ondersteunen dit zoal? het is wel fijn als bijvoorbeeld IE, safari en firefox het iig ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Hier vind je alle info die je nodig hebt:
http://www.css3.info/preview/rounded-border/

IE 8 en lager ondersteunen het alleen niet, IE 9 dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

#example1 {
-moz-border-radius: 15px;
border-radius: 15px;
}

Hiermee zou 't een heel eind moeten lukken.

Antiek is IE8 en alle andere kneut die geen CSS3 kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
bedankt voor de link, ik ga het allemaal even doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Eventueel kun je nog CSS3-PIE gebruiken als je persé IE7/8 support wilt. Of dat IE6 ondersteunt weet ik niet, maar daar zal ik sowieso geen moeite in gaan steken ;)

@TERW_DAN bestaat -webkit-border-radius al niet meer? Een tijdje geleden moest je dat iig nog gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Lorem_Ipsum schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:24:
@TERW_DAN bestaat -webkit-border-radius al niet meer? Een tijdje geleden moest je dat iig nog gebruiken
Dat is inmiddels inderdaad niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
ik heb deze site (http://www.css3.info/preview/rounded-border/)
nu bekeken, eigenlijk het eerste voorbeeld vind ik al prima, met de code erbij, die net ook iemand postte;)
nu heb ik de code, maar al wil ik dit toepassen op mijn spry menubar, waar moet ik die code dan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die kun je in je CSS file plaatsen bij 't id of class van je menubar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
TERW_DAN schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:37:
bedankt,
al mocht je browser dit bijvoorbeeld niet ondersteunen, want volgens mij zijn er nog redelijk wat mensen met IE 7/8, zie je dan alleen die hoeken niet, of de hele spry bar niet, want dan wordt het wat lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

IE8 negeert die CSSregel gewoon, dus dan heb je vierkante hoeken ipv ronde. Niets bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
TERW_DAN schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:37:
wat bedoelt u precies met het plaatsen, houdt dit gewoon in kopiëren, of moet je er bijvoorbeeld nog wat voor of achter zetten? ik geloof dat het om dit stukje code gaat:
<table width="785" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td bgcolor="#D6D6D6"><div align="center">
<ul id="MenuBar1" class="MenuBarHorizontal">
<li><a href="index.html">Home</a> </li>
<li><a href="../Organisatie/Organisatie.html">Organisatie</a></li>
<li><a href="../Projecten/Projecten.html">Projecten</a> </li>
<li><a href="../Fotos/Fotos.html">Fotos</a></li>
<li><a href="../Contact/Contact.html">Contact</a></li>
</ul>
</div></td>
maar waar moet ik dan het stukje code plaatsen om de hoekjes rond te maken?
misschien binnenkort toch maar is een html cursus doen, misschien binnenkort op school wel eens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Misschien moet je eerst eens een cursusje html / css doen? En dan de laatste standaard leren... Tabellen gebruiken om de boel te lay-outen is al sinds 1999 'not done'.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
ibmos2warp schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:50:
Misschien moet je eerst eens een cursusje html / css doen? En dan de laatste standaard leren... Tabellen gebruiken om de boel te lay-outen is al sinds 1999 'not done'.
als het goed is heb ik dit over een week ongeveer op school, ik ben er benieuwd naar;)
ik dacht het allemaal wel even uit te zoeken maar zoiets als deze dingen is toch lastig zoeken op youtube bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

JITSED schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:55:
[...]

als het goed is heb ik dit over een week ongeveer op school, ik ben er benieuwd naar;)
ik dacht het allemaal wel even uit te zoeken maar zoiets als deze dingen is toch lastig zoeken op youtube bijvoorbeeld
Ik weet niet wat voor opleiding je doet dat je het op school krijgt (kan gewoon voortgezet onderwijs zijn maar ook HBO). Over het algemeen leer je het op school ook niet helemaal correct....
Leesvoer.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
ibmos2warp schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:58:
[...]

Ik weet niet wat voor opleiding je doet dat je het op school krijgt (kan gewoon voortgezet onderwijs zijn maar ook HBO). Over het algemeen leer je het op school ook niet helemaal correct....
Leesvoer.
bedankt hiervoor, ik zal het gaan lezen, als ik dit dan allemaal lees weet ik dan waar ik het moet plaatsen ?
ik zit in 3VWO op het CSG jan arentsz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je eenmaal door hebt waar je precies mee bezig bent, dan is het aanpassen van een CSS een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Daarbij is youtube wel de laatste plek waar je moet kijken. Google gewoon een tutorial; en dit forum is ook vergeven van de linkjes naar goed materiaal.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
goede avond,

nu weer een paar dagen verder, heb de links hier door gelezen, maar weet ondertussen nog steeds niet hoe het moet. heeft iemand hier misschien een tip voor een site om de basis een beetje onder de knie te krijgen? wat ook een beetje up to date is en wat ook mijn vraag beantwoord, zodat ik na het lezen ook weet hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Heb zo geen perfecte starters guide voor je, maar Google eens op 'html css start' of iets in die richting. Een beetje zelf zoekwerk kan geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
Je kan met Google ook zoeken alleen in het afgelopen jaar ;)

Maar je krijgt er toch les in, krijg je daar wel de basis?

Je zal toch gewoon veel tutorials door moeten lopen, en vooral veel testen.
Op http://jsfiddle.net/ kan je heel makkelijk snel wat html/css in elkaar gooien en testen, maar dat kan je natuurlijk ook prima lokaal, gewoon een html en css bestandje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JITSED
Barryvdh schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:26:
Je kan met Google ook zoeken alleen in het afgelopen jaar ;)

Maar je krijgt er toch les in, krijg je daar wel de basis?

Je zal toch gewoon veel tutorials door moeten lopen, en vooral veel testen.
Op http://jsfiddle.net/ kan je heel makkelijk snel wat html/css in elkaar gooien en testen, maar dat kan je natuurlijk ook prima lokaal, gewoon een html en css bestandje maken.
zou u mij kunnen vertellen hoe je met google zoekt met alleen het afgelopen jaar?

ik krijg er nog geen les in, als het goed is begin ik er morgen mee met informatiekunde maar ik zit nu in VWO3 en heb maar 1 keer per week informatiekunde dus echt een uitgebreide cursus zal er wel niet inzitten, bovendien weet de rest van de klas net hoe een computer aan moet dus zal het tempo ook niet al te hoog liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar Google, gebruik "Advanced Search".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
Bij mij staat het gewoon links, onder Geschreven in het nederlands/locatie, en dan Meer opties oid.

Je kan bijvoorbeeld op w3schools kijken, maar zodra je de basis hebt, moet je gewoon zelf gaan proberen iets te maken, en te snappen wat voorbeelden doen.
Pagina: 1