Is Magnet een goed merk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375163

Topicstarter
Zoals de titel zegt is magnet een goed merk?, want ik wou een surround setje bouwen. die niet te duur is.
Ik zocht daarvoor speakers, maar ik ben niet zo thuis in de speaker wereld. Tijdens mijn zoektocht kwam ik op de merk magnet, maar ik had hier nog nooit van gehoord en vroeg me dus af of dit een goed merk is of kunnen jullie nog andere speakers aanraden( wel graag van hetzelfde merk, omdat ik dan zeker weet dat die goed met elkaar werken)

hier een lijstje hoe ik mijn speakerset eruit wou laten zien:

receiver:http://tweakers.net/pricewatch/284498/sony-str-dh520.html
center:http://tweakers.net/pricewatch/292749/magnat-monitor-supreme-center-250-mocca-%28bruin%29.html
speakers:http://tweakers.net/pricewatch/294823/magnat-monitor-supreme-100-mocca-%28bruin%29.html
subwooferhttp://tweakers.net/pricewatch/292739/magnat-monitor-supreme-sub-201a-mocca-%28bruin%29.html

graag overvloedige reacties 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan ook direct linken naar PW, gewoon de PW url in je bericht zetten :)
pricewatch: Magnat Monitor Supreme Sub 201A Mocca (Bruin)

Maar gezien het totaalprijsje, is het niet veel interessanter ergens 2de hands een complete set te kopen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:03

FeaR

In GoT we trust

Hoe krijg je het voor elkaar om meerdere malen "magnet" neer te zetten terwijl in elke link duidelijk "Magnat" staat...

Maar hoe dan ook, Magnat is een Duits merk waar op zich niets mis mee is. Heb op de bergzolder nog een Magnat Motion 990-set in Black Ash staan. Leuk spul om mee te beginnen aangezien ze een behoorlijk grote prijsrange hebben. Van speakers van een paar tientjes (die jij dus gevonden hebt) tot speakers van duizenden euro's als de Vintage 990 ( :9~ ). Let alleen wel dat speakers per stuk gaan, dus sommige speakers in je set moet je nog maar twee doen. Op dat punt verkijken mensen zich nogal eens.

Enige nadeel uit deze set is de subwoofer. Magnat maakt vooral subwoofers die goed kunnen bonken, maar echt subtiel zijn ze niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375163

Topicstarter
Bedankt voor de tip:). Ik heb hier nog 4 boxjes staan dus wou ik het setje in delen kopen en miss later weer upgraden vandaar op deze manier.
@FeaR Ja sorry :) slechte gewoonte. Wat is dan wel een goede subwoofer? Ik had zelf deze nog gezien
PW pricewatch: Yamaha YST-SW216 (Zwart) (het gaat nog goed ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:03

FeaR

In GoT we trust

Naar mijn mening worden subwoofers pas interessant vanaf een euro of 300. Let wel, dat zijn dan subwoofers die met muziek wat toevoegen. Daaronder is het vooral het bonkwerk wat je zal horen. Leuk voor bij films en om je set te demonstreren, maar daar blijft het ook bij. Maar goed, het is ook deels smaak dus wellicht staat het jou wel aan, of zijn mijn eisen anders dan de jouwe.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Heb zelf ook m'n surround satelietjes en center speaker van MagnAt, Vector Needle lijn of zo iets.

Tweedehands gekocht van marktplaats omdat ik zo tergend ontevreden was over een redelijk dure set nog van Harman Kardon (wat een troep, sorry!). Redelijk zware houten kistjes met mooi vol geluid, niet blikkerig, maar gewoon mooie muzikale speakertjes.

Voor m'n main speakers zou ik ze niet wegzetten, daar ben ik zelf iets te kritisch voor maar in ieder geval voor surround/center niets mis mee.

Het is al gezegd, maar ik herhaal het nog maar even: als je niet bereid bent een goeie subwoofer weg te zetten ben je beter af zonder subwoofer. Tenzij je van wollig gedreun houdt wat verder niets van bass weg heeft maar meer van onweer en langsrijdende vrachtwagens, of om wat indruk te maken op vrienden en buren tijdens een Michael B-film.

Een goeie sub zou bijvoorbeeld al een REL Q150 of Q200 kunnen zijn, koop je voor rond de 300 euro tweedehands. Oke, twee keer zo duur als wat je had uitgezocht maar geloof me, het maakt een wereld van verschil!
Pagina: 1