Twijfel tussen Yamaha en receiver icm Boston acoustics A360

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een Boston Acoustics 5.1 set (MS8000) dit zijn satelietspeakers. Nu wil ik de fronts gaan vervangen door Boston Acoustics A360 zuilspeakers, tevens wil ik de center gaan vervangen. De rears blijven zoals ze zijn.
Inmiddels heb ik al wel de sub vervangen voor een BK Gemini 2, een aanzienlijke verbetering tov de Boston Acoustics PV350 die ik had.

Nu komt het, ik wil ook een andere receiver, met de nieuwste aansluitingen e.d budget is ong 400 euro. Zelf denk ik aan de Yamaha RX-V671 en de Onkyo tx-nr609
Iedereen zegt altijd gewoon ergens gaan luisteren alleen ik woon in Twente en heb al rondgekeken maar kan geen zaak vinden die deze combinaties heeft, probleempje dus.

Heeft iemand ervaring met een van deze receivers icm de Boston Acoustics A360 spreakers??. Zelf neig ik naar de Yamaha omdat ik soms van de Onky wel eens wat klachten hoor dat er snel iest kapot gaat HDMI poort e.d.

Iemand een advies of een ander idee qua receiver???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:44
Naar wat ik gelezen heb qua reviews heeft de Onkyo wat meer vermogen, maar is qua finesse de yamaha beter.
Ik heb ze zelf niet beluisterd, maar wel bekeken in de winkel. Ik vond de Yamaha er mooier en steviger uitzien. Qua betrouwbaarheid lijkt me de onkyo wat minder, gezien alle verhalen die rondgaan op internet. Vooral de wat oudere series, 607, 807 gaan bij bosjes.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 16:36
Ik kan helaas geen inhoudelijke tip geven, hoewel ik denk dat je aan beide apparaten een goede keus doet, heb zelf een Onkyo 608 welke me prima bevalt, misschien dat een tikkeltje meer detail welkom was, maar dat kan ook liggen aan mn speakers (B&W 685).

Wel kan ik je tippen over een winkel in Twente, in Enschede zitten 2 audio zaken bij elkaar, Hobo hifi (onderdeel van keten) en Hemmers beeld & geluid (zelfstandige winkel). (zitten 50 meter uit elkaar o.i.d.)
Hier ga ik zelf ook altijd heen voor mijn audio.

Hobo heeft helaas geen Onkyo naar mijn weten, Yamaha weet ik zo niet (zul je wel op de site kunnen vinden)
Hemmers voert beide merken, ik weet niet of ze beide modellen ook op voorraad hebben, maar ze kunnen je ongetwijfeld inhoudelijk advies geven over onderlinge verschillen. (bovendien voeren ze ook de Bostons die je wil, dat kan ook helpen)

Beide zaken zijn overigens erg goed, ook qua mogelijkheden voor luisteren e.d., ze nemen de tijd voor je en hebben luisterkamers voor het luisteren.

PS: ik heb geen connecties met 1 van beide winkels, ben er gewoon goed geholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hobo heeft sinds kort weer Onkyo maar geen Yamaha. Tevens hebben zij geen Boston Acoustics, maar wel veel andere luidsprekers, zoals Monitor Audio Rx 6 of Bx5.