Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] Towns

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dreanor
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-05 13:06
http://www.townsgame.com/templates/rhuk_milkyway/images/townsbanner2.png
Game version: Alpha 0.45

Welke cocktail krijg je als je Dwarf Fortress mixt met Dungeon Keepers, er een scheutje The Sims aan toevoegt om het geheel af te maken met Diablo? Juist, dan krijg je een cocktail die Towns heet en ondanks dat de mix nog niet optimaal gebalanceerd is smaakt deze al erg lekker.

Towns, een indie game die je al in de Alpha fase kan kopen (waarbij je alle toekomstige updates en de full release krijgt). Deze game wordt door maar liefst twee man gemaakt en brengt het old school gevoel van bovenstaande games terug.

In Towns sta jij aan het hoofd van een ... euh ... Town! Je begint op een willekeurig gegenereerde map welke standaard is voor strategie spellen en het is aan jou de taak het je inwoners naar de zin te maken.

Dit betekent grondstoffen zoals hout en steen verzamelen, zorgen voor voldoende voedsel en iedereen voorzien van huizen ingericht met meubels en al.

Je doet dit door indirect opdrachten te geven die je inwoners op eigen initiatief uitvoeren. Je kan de inwoners niet rechtstreeks besturen. Wel kan je prioriteit aangeven, dus als je aangeeft dat voedsel belangrijkers is dan hout/steen dan zullen je inwoners eerst je opdrachten uitvoeren qua voedsel, daarna steen/hout.

Als je eenmaal je economie op orde hebt en iedereen voldoende voedsel en slaap krijgt dan kan je wapens en armor gaan maken. Eenmaal je inwoners bewapend kan je ze omzetten naar soldaat. Ook soldaten kan je niet rechtstreeks besturen, je kan enkel per soldaar patrol points aangeven en op moment van schrijven (alpha 0.45b) is dit een vervelend systeem.

The Sims?
En waar komt The Sims in de mix?

Waarom ik Sims in de mix heb gegooid is omdat je de inwoners "happy" moet houden. Dit doe je door ze een huis te geven met een bed en wat decoratie. Immers, een uitgeslapen inwoner is een vrolijke inwoner en een vrolijke inwoner werk hard toch?

Ook de manier van huizen bouwen is erg "The Sims" achtig. Je kan vrij muren bouwen, ramen en deuren plaatsen om het af te maken met wat meubels en decoratie.

Over muren bouwen, er zitten geen gebouwen in dit spel (op een enkele na). Elk productie "gebouw" maak je zelf. Door de juiste vloer te plaatsen, er muren omheen te zetten en de werkbanken erin te zetten. Dit verhoogd de productie.

Diablo?
Een dorp bouwen, huizen maken en je inwoners tevreden houden klinkt allemaal als een leuke city management game, maar wat heeft dit met Diablo te maken?

Helemaal niks, behalve het feit dat jij je dorp toevallig bovenop een grote dungeon gebouwd hebt. En elk slim persoon weet dat je beter niet die dungeon in moet gaan, gelukkig zijn wij gamers!

Dus die dungeon wil je in, immers je hebt niet voor niks je inwoners voorzien van (houten) wapens en armor. Je kan je soldaten door middel van patrol points de dungeon in doen om elke spin, trol en ander gespuits een kopje kleiner te maken. Letterlijk, gezien je deze koppen op speren als "decoratie" kan bouwen.

Elke vijand kan nieuwe en unieke wapens en armor geven en daar zien we het echte Diablo terug. Items verzamelen in een dungeon. Met deze krachtigere items kan je weer dieper de dungeon in.

Owja, ik zou bijna vergeten dat in de laatste grote patch (alpha 0.45) helden toegevoegd zijn. Als jou dorp aantrekkelijk genoeg is voor ze, dan zullen de helden je met een bezoekje eren. Van tovenaars tot dieven en van ridders tot barbaren.

Elke held heeft zijn eigen strategie en eisen voordat ze in je dorp verschijnen.

Alpha & Updates
Gezien de game nog in alpha stadium bevind zullen er regelmatig updates zijn die nieuwe gameplay elementen toevoegen, nieuwe graphics, nieuwe items (wapens/muren/decoratie) en bug fixes. En bugs moeten er zeker nog gefixt worden.

Het spel kent zeker nog stroeve en vervelende elementen zoals het eerder genoemde patrol point systeem. Ook het feit dat je inwoners de grootst mogelijke idioten zijn helpt jou, als intelligent leider, niet. Om even een voorbeeld te geven.

Je geeft de opdracht een boom te kappen en een inwoner zal deze braaf uitvoeren. Vervolgens zal hij de boomstam op het dichts bij zijnde lege veld leggen, waarbij het een kleine moeite is als hij hiervoor kilometers moet omlopen.
Hierna zal hij een totaal andere taak gaan uitvoeren om zich even later te herinneren dat hij ergens in het bos een boomstam had laten liggen welke nog naar de opslag gedragen moet worden.

Gelukkig luisteren de makers naar onze klachten en doen ze hun best deze problemen te herstellen en overige kreukels glad te strijken.

Ondanks alles is dit nu al een zeer vermakelijke game en als je van deze "review" / topic start nog niet overtuigd bent kan je altijd de demo proberen. Deze demo geeft je 20 dagen ingame speeltijd waarna het spel zonder te saven afsluit. Je krijg hierbij de full game waar je 20 ingame dagen mee kan spelen.

Trailer / Video's

Sips van de Yogcast (van Minecraft) heeft een zeer vermakelijke Let's Play (patch 0.42b) en een aanrader om te kijken voordat je dit spel koopt.

Overige Info / Links
Pre-Order prijs: €9.45
Release prijs: €15,-

Websites
Homepage: http://www.townsgame.com/
Forum: http://www.townsgame.com/forums/
Towns Wiki: http://www.townswiki.com

Change log ...
30-04-2012 - Topic Start aangemaakt.

http://www.townsgame.com/templates/rhuk_milkyway/images/townsbanner2.png

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-05 11:49

Oxigeon

En zo is dat!

Vanavond toch maar eens de demo downloaden. Deze game lijkt me wel wat :). Zijn ze ook van plan om er een multiplayer in te gooien? Kan daar zo snel niets over lezen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-05 12:02

4bit

Onward, to futility!

Ooit eens een vroege alpha versie van dit spel gespeeld. Er was toen alleen nog niet veel te doen, veel graphics nog niet geimplementeerd enz. Maarja daarom is het nog een alpha. Als ik zo wat huidige screenshots bekijk is er al 1 en het ander in de goede richting gegaan.
Het concept spreekt me in ieder geval aan.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Even dat play filmpje gekeken.
Op zich wel grappig, maar het lijkt mij persoonlijk gewoon te veel op dwarffortress , maar dan beperkter om echt als een "must buy" te zien. Dat gezegd hebbende vind ik DF geweldig maar zet ik nogal vraagtekens bij de progressie van dat spel. Dus als towns dat inhaalt vind ik het wel interessant :)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor
quote:
Oxigeon schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:34:
Vanavond toch maar eens de demo downloaden. Deze game lijkt me wel wat :). Zijn ze ook van plan om er een multiplayer in te gooien? Kan daar zo snel niets over lezen
Ja, multiplayer staat volgens mij wel in de planning maar heeft totaal geen prioriteit. Op dit moment zal multiplayer ook niet goed kunnen werken omdat je jou units niet direct kan besturen en dus niet makkelijk de ander kan aanvallen.

Of ze moeten een soort van co-op doen?
quote:
4bit schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:16:
Ooit eens een vroege alpha versie van dit spel gespeeld. Er was toen alleen nog niet veel te doen, veel graphics nog niet geimplementeerd enz. Maarja daarom is het nog een alpha. Als ik zo wat huidige screenshots bekijk is er al 1 en het ander in de goede richting gegaan.
Het concept spreekt me in ieder geval aan.
Ja, er komt per grote update redelijk veel nieuws in en als ik kijk hoe de graphics vooruit gaan heb ik daar wel vertrouwen in! Nadeel is wel dat je save games niet met de nieuwe versies zullen werken.
quote:
heuveltje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:39:
Op zich wel grappig, maar het lijkt mij persoonlijk gewoon te veel op dwarffortress , maar dan beperkter om echt als een "must buy" te zien. Dat gezegd hebbende vind ik DF geweldig maar zet ik nogal vraagtekens bij de progressie van dat spel. Dus als towns dat inhaalt vind ik het wel interessant :)
De progressie in dit spel is nog wat afwezig. Je kan de dungeon in maar je vind er behalve mobs en random items niks. Het doel is wel om hoe dieper je graaft, hoe beter de beloning. Maar het is nog een erg vroege alpha.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02-04 10:05
quote:
heuveltje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:39:
Ik denk dat er geen enkel game, behalve DF, is waar je mijnkarretjes kan vullen met magma en deze vervolgens kan laten storten op de goblins die een invasie doen op je fort.

Maar ok, dat gezegd hebbende, lijkt me dit wel een interessant topic om te volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor
Er zijn alweer een paar updates gedaan voor deze game, dit zijn de laatste patchnotes en weer wat leuke Hero's functionaliteit.

Binnenkort komen er ook nieuwe armor type naast hout, bot en ijzer (vele hero's kunnen geen iron armor en dus niet meer dan hout/bot dragen :P).
quote:
Towns patch notes

Version 0.47a

Change: Crippling shot chance increased
Fix: A new ATI crash
Fix: Thief poison attack
Fix: Ranged attacks that adds effects to livings (IE. Elf crippling shot)
Fix: Prerequisites to build silver/gold armors

-----

Version 0.47

Add: Traps
Add: Military items tooltip now shows the item level
Add: Icons on each effect (IE. a green drop for the poisoned effect)
Add: New floors for zones
Add: Hitting the "H" key rotates throught your current heroes
Add: Heroes with high moral will help citizens in danger
Add: New dark wooden wall, golden/silver weapons and armours, also a flaming sword only dropped by burningpets
Change: If the floor is occupied by an item, the living drops will check for neighbors cells
Change: Faster exploration methods for heroes
Change: Mountain map generation
Change: Autoequip order now search for the best items. Also, you can order it to a citizen already equipped to search for better equipment
Change: Area skills (IE. defense aura) now takes into account the LOS
Change: Rebalance the level of all items and drops
Fix: Added specific code for ATI users to solve the nasty crash (thanks to Zachary Stendor for testing it)
Fix: Citizens with building construction tasks will stop it automatically if they get hungry
Fix: Chop palm trees with the bottom menu
Fix: Made snickerite greaves stackable
Fix: Blue arena badgers health points increased
Fix: Heroes doesn't break walls/doors on other levels when they get rage
Fix: Sand roof glitch
Fix: Mouse transparency option now is saved properly in the options file
Fix: Heroes use of skills while eat or sleep
Fix: Stuck livings if you delete a bridge when they are over it
Fix: Citizens starving in the hospital
Fix: Expanding zones on undiscovered cells
Fix: A bug makes the citizens to walk bellow 20% speed
Fix: Citizens speed when they are hungry now has the minimum speed to 20%
Modders: Customizable effects, they can be tied to hero skills, foods
Modders: New <tags> tag on items and , this way heroes will use only specific items (IE. a mage only use cloth items and wands)
Modders: New tags <levelMin> and <levelMax> on the living entities drops

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:17
Voor de mensen die het (nog) spelen. Er is weer een nieuwe patch. Behoorlijke grote update.
Zo moet je bijv. nu zelf daken bouwen en kan je ook zelf bepalen hoe hoog je de gebouwen bouwt.
quote:
Towns patch notes

Version 0.50

Add: True multilevels!
Add: Autosave option
Add: Content (Chimneys, walls, stairs, ...)
Change: Cactus fruits spawn time reduced
Change: New graphics for some units
Fix: Till on a cell that already have a till command
Fix: Issue with admin fluids (now sieges/heroes/citizens will not appear if there is no path to the town)
Fix: Stuck citizens if the only path to an item is through the fog of war
Fix: Citizens eating raw food if they got hungry in a raw food creation task
Fix: Autoequip will not stuck citizens if the best armor/weapon is in an unreachable area
Fix: Elven bow was tagged as 'sword' so some non-ranged heroes equip them
Fix: Heroes equipping items that are not tagged (IE. a thief equipping a bow)
Fix: Ranged livings shotting to other livings when the victim moved to other level
Fix: Deleting a zone where a citizen is hauling a bench will not set that item operative
Fix: Ranged enemies attacking at melee

• Semmy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-02-2018
quote:
Renzzie schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:40:
Voor de mensen die het (nog) spelen. Er is weer een nieuwe patch. Behoorlijke grote update.
Zo moet je bijv. nu zelf daken bouwen en kan je ook zelf bepalen hoe hoog je de gebouwen bouwt.

[...]
werd tijd zogauw ik tijd over heb hem weer even uit de kast trekken

onlangs druk bezig geweest met gnomoria

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-11-2018
Schaamteloze bump.

Versie 0.70 is uit! Er schijnt wel het een en ander veranderd te zijn. Ik ben het is aan het proberen nu. Vindt het wel grappig. Indirecte control sim games zijn altijd humor (ik mis bullfrog).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Dreanor
Haha, ja ik ben op dit moment niet echt actief met Towns. Om heel eerlijk te zijn laat ik deze game de komende tijd links liggen om twee redenen namelijk; 1. Ik heb nog veel andere games die ik eerst wil spelen en 2. Ik vond/vind dat er nog veel moet verbeteren.

Toch, vandaag ga ik 0.70 downloaden en even spelen.

• Postius
quote:
Dreanor schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:15:
Haha, ja ik ben op dit moment niet echt actief met Towns. Om heel eerlijk te zijn laat ik deze game de komende tijd links liggen om twee redenen namelijk; 1. Ik heb nog veel andere games die ik eerst wil spelen en 2. Ik vond/vind dat er nog veel moet verbeteren.

Toch, vandaag ga ik 0.70 downloaden en even spelen.
Kan je is wat noemen? Ik ga nu voor het eerst 0.7 is proberen maar ik heb niet echt een idee wat ik kan verwachtten. Is het echt nog alleen maar een beetje sandboxen of zit er al iets van uitdaging in?

Postius wijzigde deze reactie 25-10-2012 17:17 (7%)

• Dreanor
quote:
Postius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:17:
[...]

Kan je is wat noemen? Ik ga nu voor het eerst 0.7 is proberen maar ik heb niet echt een idee wat ik kan verwachtten. Is het echt nog alleen maar een beetje sandboxen of zit er al iets van uitdaging in?
Allereerst toen ik "stopte" was er een bug die ervoor zorgde dat je geen nieuwe bomen kon planten (is gefixt).

Ook was het inderdaad gewoon wat sandboxen. Onder de grond zit een dungeon met steeds sterkere mobs als je dieper graaft. Echter, was er toen nog niks bijzonders te halen en als je een map met ijzer/kolen aan het oppervlakte had dan was er eigenlijk geen reden om ondergronds te gaan. Volgens mij is dit nu ook al anders.

Verder is het een zeer vermakelijke, hetzij ietswat moeilijke, city manage game waarbij je enorm veel vrijheid hebt in hoe je huizen e.d. bouwt.

Ik had het vrij veel gespeeld en misde (net als in Minecraft btw) gewoon een doel want je had vrij snel je basis benodigheden en dan was er geen reden om verder te bouwen/spelen.

Nu weet ik niet in hoeverre dit al verbeterd is, maar het is nog een alpha dus ... :)

Edit: nu vergeet ik de voornaamste reden! De interface was slecht, het beheren van voedsel/items een ramp (je had of teveel, of te weinig graag) en de AI was te random.

Nu heb ik 0.60 wel even weer gespeeld waar alweer vele verbeteringen waren.

Dreanor wijzigde deze reactie 25-10-2012 18:39 (9%)

• Postius
Ik her er last van dat mijn villagers in het begin de hele map over lopen? Eerst leek het random te zijn maar hierna zag ik ze eieren verzamelen. Alleen worden ze aangevallen door van alles en nog wat en houdt ik maar 5 villagers over wat te weinig is om iets te doen. Tot dus ver nog niet echt ver gekomen.

• Dreanor
quote:
Postius schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:04:
Ik her er last van dat mijn villagers in het begin de hele map over lopen? Eerst leek het random te zijn maar hierna zag ik ze eieren verzamelen. Alleen worden ze aangevallen door van alles en nog wat en houdt ik maar 5 villagers over wat te weinig is om iets te doen. Tot dus ver nog niet echt ver gekomen.
Moet je de game meteen pauzeren en een grote opdracht geven waar iedereen bezig me kan zijn (vrij veel hout kappen, landbouwgrond maken, etc).

• Postius
quote:
Dreanor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:13:
[...]

Moet je de game meteen pauzeren en een grote opdracht geven waar iedereen bezig me kan zijn (vrij veel hout kappen, landbouwgrond maken, etc).
Anders blijven ze dat doen? Altijd? Als ze niks te doen hebben gaan ze random over de map lopen? Gaar. Om nog maar te zwijgen van het eier verzamel syndroom.

Overigens in mijn automatische productie. Waarom gaat als ik het linkergetal instel deze ook omlaag? Dit is toch gewoon je voorraad die je wilt hebben? Dus die hoort niet omlaag te gaan toch?

Edit: Aahhaaaa, het lag denk ik aan mijn stockpiles! Ik had alle materialen enabled. Dus dan lopen ze denk ik heel de map over opzoek naar zooi.

Postius wijzigde deze reactie 26-10-2012 15:33 (10%)

• Dreanor
quote:
Postius schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:44:
[...]

Anders blijven ze dat doen? Altijd? Als ze niks te doen hebben gaan ze random over de map lopen? Gaar. Om nog maar te zwijgen van het eier verzamel syndroom.
Zoals je zelf al antwoorde ligt dat aan je stockpile.
quote:
Overigens in mijn automatische productie. Waarom gaat als ik het linkergetal instel deze ook omlaag? Dit is toch gewoon je voorraad die je wilt hebben? Dus die hoort niet omlaag te gaan toch?
Uit mijn hoofd is het linker getal gewoon een opdracht, maak 10 van product. Als er 10 gemaakt zijn stoppen ze. Het rechter getal is minimale voorraad. Dus als je die op 10 zet maken ze er net zoveel totdat er weer 10 op voorraad zijn.

Uit mijn hoofd is dit, misschien is het net andersom. ;)
quote:
Edit: Aahhaaaa, het lag denk ik aan mijn stockpiles! Ik had alle materialen enabled. Dus dan lopen ze denk ik heel de map over opzoek naar zooi.
Yeeep! Als ze niks te doen hebben en je hebt vrije stockpile rennen ze de hele map over om de materialen op de stockpile te leggen.

Zo had ik een stockpile voor spiderite (ofzo) en mijn soldaatje was als een gek de dungeon aan het afslachten (3 patches geleden). Toen ging die dood maar mijn werkers bleven proberen om die spiderite op te pakken waardoor ik snel game over was.

Pas veel later kwam ik erachter dat ik net een material stockpile gemaakt had en ze daarom ineens allemaal die dungeon in rende. :P

• Erikie
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:19

Erikie

www.erikie.nl

Ik moet zeggen dat ik dit spel toch wel erg vermakelijk vind! Probleem met de stockpiles had ik ook nogal in 't begin, worden al m'n townies gewiped voor 1 of andere reden. Ik heb helaas nog geen iron ore kunnen vinden, en nog geen wapens gemaakt, want het bouwen van een slaapplek kostte me al 2 uur. Daarnaast snapte ik ook niks van 't spel, maar vanavond geef ik het een nieuwe kans :) . Verder vind ik het spel toch een stuk toffer dan DF, en Gnomoria.. DF vanwege de te complexe complexiteit en UI, en Gnomoria vanwege de ripoff van DF, en erg doelloos.

Ben overigens benieuwd naar timber and stone.

traktor scratch!

• Dreanor
Als ik een bedreiging wil uitschakelen in de spelfase waar ik nog geen wapens/soldaten heb dan doe ik het volgende:

Plaats een opdracht voor alle Townies rondom de bedreigen, bijvoorbeeld bomen kappen en zet je opdracht als hoogste prio. Dan gaan ze allemaal die kant op en vallen automatisch de bedreiging aan omdat die in de buurt is.

5 v 1 winnen ze meestal wel zonder doden aan jou kant.

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-06-2018
Zie ik hier nu goed een goede opvolger van Settlers/Sim City?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Postius
quote:
LiquidT_NL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:16:
Zie ik hier nu goed een goede opvolger van Settlers/Sim City?
Ik zie het als kruising van settlers, knights & merchants mincreaft en dwarf fortress.

Als je het simpeler wilt houden. Denk dan settlers/knights and merchants met de vrijheid van Dwarf fortress.

Uitgebreide productie lijnen etc en nog een uitdaging. Sim city valt er wat meer buiten de boot. Maar tot nu toe vindt ik dit spel een stuk leuker dan de laatste settlers b.v.

Als je settlers geweldig vond (de oude "echte"). Is dit ook wel je ding. Het is alleen wel echt moeilijk. Mijn eerste 3 games waren binnen 5/6 dagen voorbij (Ingame tijd, dat is een kwartier ofzo) door hongersnood. Daarna stierf iedereen nog een paar keer aan het begin. Maar nu heb ik een redelijke start opgebouwd Kostte me alleen 4/5 pogingen en ik zie mezelf wel als ervaren in dit genre. Maar het is ook een deel van de lol.

• LiquidT_NL
quote:
Postius schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

Ik zie het als kruising van settlers, knights & merchants mincreaft en dwarf fortress.

Als je het simpeler wilt houden. Denk dan settlers/knights and merchants met de vrijheid van Dwarf fortress.

Uitgebreide productie lijnen etc en nog een uitdaging. Sim city valt er wat meer buiten de boot. Maar tot nu toe vindt ik dit spel een stuk leuker dan de laatste settlers b.v.

Als je settlers geweldig vond (de oude "echte"). Is dit ook wel je ding. Het is alleen wel echt moeilijk. Mijn eerste 3 games waren binnen 5/6 dagen voorbij (Ingame tijd, dat is een kwartier ofzo) door hongersnood. Daarna stierf iedereen nog een paar keer aan het begin. Maar nu heb ik een redelijke start opgebouwd Kostte me alleen 4/5 pogingen en ik zie mezelf wel als ervaren in dit genre. Maar het is ook een deel van de lol.
Thanks, klinkt helemaal mijn ding, waanzinnig groot fan van Settlers II. Minecraft is mij altijd iets te vrij en creatief zonder duidelijke doelen/opdrachten, maar dit klinkt al wat meer voor mij :) Thanks voor de tip! Ik ga er zeker mee aan de slag!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Postius
quote:
LiquidT_NL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:10:
[...]

Thanks, klinkt helemaal mijn ding, waanzinnig groot fan van Settlers II. Minecraft is mij altijd iets te vrij en creatief zonder duidelijke doelen/opdrachten, maar dit klinkt al wat meer voor mij :) Thanks voor de tip! Ik ga er zeker mee aan de slag!
Alvast een beginners tip. Maak in het begin meteen heel veel personal rooms zodat je meteen een beetje immigratie krijgt.

Verder, Till wat grond (omploegen) en plant er NAALD bomen. Dit zorgt ervoor dat je je eigen bomen voorraad krijgt en niet de halve map hoeft over te lopen opzoek naar hout/bomen.

Verder begin meteen met graanvelden maken + een mill en bakery. Vanaf dag 4 hebben je Townies honger en geen eten meer. Dus op die dag moeten je eerste broden eruit rollen.

Je kan voor de afwisseling van het eten ook nog peren en appelbomen planten om hiervan apple en pear pie te maken.

Oh en bouw je stad in het midden van de map. Als je de kerker gaat verkennen ga je dit erg prettig vinden.

Als je eigen hout voorraad hebt kan je al je townies houten armour geven. Als ze allemaal houten armour hebben en je hebt een bakery ben je voor het begin klaar.

Overigens zou ik ook meteen een tavern zone maken zodat je meteen heroes krijgt.

(als je het spel nog niet hebt gedaan zijn deze aanwijzingen misschien wat vaag maar na 1 of 2 keer afgaan in het begin zul je het wel snappen ;) ).

Dit zijn gewoon de noodzakkelijke beginners tip. Het kosste mij dus 4 a 5 games opstarten om hier achter te komen. En dit is puur en alleen het begin. Maar als je deze tips gebruikt voor je begin kan er relatief weinig fout gaan.

Postius wijzigde deze reactie 31-10-2012 16:59 (7%)

• Erikie
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:19

Erikie

www.erikie.nl

Enige puntje, ik heb nog nooit iron gevonden. Zit op -6 diep :|.

traktor scratch!

• LiquidT_NL
De game is erg aanstekelijk :D

Ik loop alleen wel tegen een issue aan: hoe kan ik in godsnaam onder de grond komen? Op internet draaien mensen oudere versies, maar ik kan enkel een trappetje maken aan de rand en dan 1 niveau uitgraven (t/m niveau 0).

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Rechts klikken en dan mine/dig a stairs.

Wel uitkijken dat je niet datgene wegmined zodat je sims er niet meer uit kunnen. Dan moet je weer allemaal trapjes gaan maken en zo :D

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:16
Heel snel de TS doorgelezen, snel door 1 filmpje geskipt en de beslissing is er. Kopen die handel. * BeefHazard start steam op :D

EDIT: Naw, geen steam :<

BeefHazard wijzigde deze reactie 01-11-2012 18:12 (9%)

80D | EF-S 18-135 IS USM | EF-S 10-18 IS STM | EF 70-300 IS USM | EF 50mm f/1.8 | ZBook Studio G3 | 27UD88-W (4K)

• LiquidT_NL
Hey nu heb ik hem door. Ik probeerde dat eerder in een vd tutorials, maar daar zal het wel aan hebben gelegen dus :P Ik voorzie al grote problemen met tunnels graven. Moet je nog echt rekening houden daarmee voor instorten? Of kan je gewoon lopen op floor X, zolang de floor er onder niet is weggemined? En dan kun je wel gewoon op de floor DAARonder verder minen?

• Postius
quote:
BeefHazard schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:12:
Heel snel de TS doorgelezen, snel door 1 filmpje geskipt en de beslissing is er. Kopen die handel. * BeefHazard start steam op :D

EDIT: Naw, geen steam :<
Het is nog niet op steam, komt wel. Het is ge-greenlit(???)
quote:
LiquidT_NL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:14:
Hey nu heb ik hem door. Ik probeerde dat eerder in een vd tutorials, maar daar zal het wel aan hebben gelegen dus :P Ik voorzie al grote problemen met tunnels graven. Moet je nog echt rekening houden daarmee voor instorten? Of kan je gewoon lopen op floor X, zolang de floor er onder niet is weggemined? En dan kun je wel gewoon op de floor DAARonder verder minen?
Blokken kunnen zweven in de lucht, dus maak je daar geen zorgen om! Let altijd wel goed op op welk niveau je bouwt! Of hakt.

Gebruik "z" om de muren plat te maken.

Postius wijzigde deze reactie 01-11-2012 18:34 (48%)

• Fable
Ik vind het wel jammer dat ik nergens iron of coal kan vinden.

• Dreanor
quote:
Fable schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:59:
Ik vind het wel jammer dat ik nergens iron of coal kan vinden.
Volgens mij is dat totaal random. Soms heb je 3 plekken boven de grond voor ijzer, soms is het nauwelijks te vinden. Wat ik ooit voorgesteld heb bij de makers is om beloningen e.d. opbouwend te maken zodat als je dieper komt beloningen groter worden.

Dus bijv. boven de grond geen mineralen, ijzer, kool, etc. En dan hoe dieper je komt hoe meer die grondstoffen voorkomen en hoe gevaarlijker het wordt. Dus bij lvl 1 kool, en ijzer is dan zeldzaam, maar enkele levels lager is ijzer juist veelvoorkomend, etc.

Ze zeiden dat dit, icm drops er zeker komt ... maar wanneer?

• LiquidT_NL
De game is erg awesome :D Ik had nogal moeite het hele hoogte/diepte-verhaal goed in te vullen, maar verder speelt de game erg leuk weg.

Ik heb het bouwen onder de grond nu wel een beetje door, ik denk dat de meeste verwarring kwam omdat de oudere versies een ander dig-systeem hadden. Maar ik begrijp dus dat ik altijd twee tiles kwijt ben voor de trap (op level 0 en level -1), mocht ik een kelder in een gebouw willen maken?

Daken bouwen was echt een ramp, maar ik begrijp in ieder geval dat een gebouw met deuren meerdere etages aan muur nodig heeft, en deuren 2 hoog zijn. Maar wat mij nu niet duidelijk is: kan ik zonder deur een dak op 1 etage aan muren zetten, of is dat te laag? Onder de grond kan ik sowieso wel alles op 1 hoog houden?

Ik vind het wel mooi dat de game nog in ontwikkeling is, helaas loopt de documentatie wel enigszins achter...

• Postius
quote:
LiquidT_NL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:25:
De game is erg awesome :D Ik had nogal moeite het hele hoogte/diepte-verhaal goed in te vullen, maar verder speelt de game erg leuk weg.

Ik heb het bouwen onder de grond nu wel een beetje door, ik denk dat de meeste verwarring kwam omdat de oudere versies een ander dig-systeem hadden. Maar ik begrijp dus dat ik altijd twee tiles kwijt ben voor de trap (op level 0 en level -1), mocht ik een kelder in een gebouw willen maken?

Daken bouwen was echt een ramp, maar ik begrijp in ieder geval dat een gebouw met deuren meerdere etages aan muur nodig heeft, en deuren 2 hoog zijn. Maar wat mij nu niet duidelijk is: kan ik zonder deur een dak op 1 etage aan muren zetten, of is dat te laag? Onder de grond kan ik sowieso wel alles op 1 hoog houden?

Ik vind het wel mooi dat de game nog in ontwikkeling is, helaas loopt de documentatie wel enigszins achter...
Je hebt ook deuren van 1 hoog hoor! Er is maar 1 deur van 2 hoog. Ik speel wel 0.7. (de laatste).

Een trap staat altijd maar op 1 niveau maar verbind het boven en onderliggende niveau. Als je het uittekent is het allemaal erg logisch. Maar inderdaad ik had ook even nodig om er aan te wennen. Maar je moet er rekening mee houden dat b.v. als je op -1 zit de vloer -1 is. Deze -1 vloer ook het plafond is voor de -2 verdieping en de vloer is voor de 0 verdieping. Hoop dat het zo iets duidelijker is.

Je kan huisjes en alles gewoon 1 hoog bouwen. Vergeet ook geen schavotten te plaatsen (die houten cubbusen zijn stijgers).

Verder blijven blokken aan elkaar kleven. Dus voorbeeld
X-0-0-0
X-0-0-X
1-2-3-4
X is een blokje 0 is een open plek.
2 verdiepingen. Op plek 3 bij de bovenste rij kan je wel een blokje neerzetten maar deze zal naar beneden vallen! (omdat er geen steun is van enkele kant)

Bouw je een blokje op plek 2 bij de eerste rij dan kleeft deze aan het blokje hiernaast en zal dus ook niet naar beneden vallen.

Je moet als je een dak wilt maken ook eerst altijd op de bestaande muren het dak aanleggen. Dan moet je wachtten totdat alles op zijn plek ligt. Nu zijn je kamers nog open, maar omdat de kamer muren nu een dak opstaat kan je de rest van je dak vastplakken aan je bestaande dak, en het dicht maken.

1 of 2 hoog qua muur maakt verder niks uit. Het ziet er wat anders uit en ze worden ietsjepietsje gelukkiger van een grotere kamer (maar mijn filthy peasants slapen allemaal in 3x3 hokken).

En veel mensen snapten het nieuwe systeem niet omdat ze de vorige hadden gespeeld. En dat terwijl dit eigelijk de veel meer natuurlijke is. Je moet er alleen zeker even aan wennen, maar het werkt prima.

Overigens heb ik mijn kerker ingang (die in een gebouw staat waar HELL Staat opgespeld :+ ) zo gedaan

(recht van boven dan even)
X-X (0->-1)
0-0
X-X (-1->-2)
0-0
X-X(-2->-3)
0-0
etc.

X is een trap en 0 is een gewoon blok. Ik heb een heel stuk uitgegraven en heb toeneen "epische" stairway to hell gemaakt. De reden dat ik het zo heb gedaan is ten eerste het is makkelijk en ik heb op alle blokken traps etc gelegd. (werkt verdomd goed). Hiernaast kan ik door deze constructie ook erg simpel zien op wel niveau ik zit, en ik kan door mijn reuze gat zo de kerker in kijken :9

Postius wijzigde deze reactie 02-11-2012 13:07 (9%)

• LiquidT_NL
bedankt voor de verheldering _O_ Draai zelf ook v7 dus was even uitzoeken allemaal, de meeste guides en info gaat over oudere versies. Daar kon je gewoon een gat in de vloer maken van bijv. de bakker (zie de playthrough) en onder de vloer werken. Nu moet je dus 2 levels down: als de bakker op level 1 zit, moet je level 0 gebruiken als vloer voor de bakker en de kelder in level -1. Dat was niet helemaal duidelijk.

Met betrekking tot trappen:
quote:
Een trap staat altijd maar op 1 niveau maar verbind het boven en onderliggende niveau. Als je het uittekent is het allemaal erg logisch. Maar inderdaad ik had ook even nodig om er aan te wennen.
Ik begrijp het als volgt:
gat + ladder op level 1 maken: kan je verder minen op level 0. Dan weer gat + ladder op level 0: kan je verder minen op level -1. Dus de ladder verbindt het bouwniveau met het niveau daaronder (right?)

Even een meer algemene vraag: geven roofs ook speed bonus?

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:16
Bah, pas weer de demo opgestart. Eigenlijk is 't helemaal niet zo leuk. Besturing werkt irritant en het is allemaal erg omslachtig.

80D | EF-S 18-135 IS USM | EF-S 10-18 IS STM | EF 70-300 IS USM | EF 50mm f/1.8 | ZBook Studio G3 | 27UD88-W (4K)

• Fable
Het is in Alpha, dus als je dan even de makers een email doet wat er wel en niet handig gaat dan heb je best kans dat ze dan het een en ander aanpassen.

En ik heb eindelijk iron gevonden, op -8 onder de jungle.

• Postius
quote:
Fable schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:54:
Het is in Alpha, dus als je dan even de makers een email doet wat er wel en niet handig gaat dan heb je best kans dat ze dan het een en ander aanpassen.

En ik heb eindelijk iron gevonden, op -8 onder de jungle.
Ik ben nog nooit op -8 geweest en heb altijd iron gevonden. Je weet dat je de dungeon walls e.d. kan uithakken en dat er vaak nog wel verborgen ruimtes zitten. En heb je het eerder niet gewoon over het hoofd gezien? Soms is het maar 1 spikkeltje en zit daaronder een hele lading. En hoeveel heroes heb je? Dat scheelt nogal in exploring.

Postius wijzigde deze reactie 04-11-2012 00:30 (26%)

• Fable
Ik zit nu op -12 en heb gold gevonden :D

Hero's heb ik helemaal nog niet.

ps. pas op met water, mijn dungeon is nu ondergelopen. Andere kant van de map een nieuwe begonnen.

Fable wijzigde deze reactie 04-11-2012 15:20 (40%)

• Postius
quote:
Fable schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:20:
Ik zit nu op -12 en heb gold gevonden :D

Hero's heb ik helemaal nog niet.

ps. pas op met water, mijn dungeon is nu ondergelopen. Andere kant van de map een nieuwe begonnen.
Met alle respect, maar zonder heroes kan je geen dungeons verkennen. Je kan heroes al binnen 3(of minder) minuten ingame hebben. Dus je hebt het aardig verkeerd gespeeld (wil niet zeggen dat het niet werkt). Maar zonder heroes kan je niet normaal verkennen en zul je dus ook niks vinden.

Maak wat Tavern rooms en tada! Daar zijn ze :) Gaat dungeon exploring een stuk makkelijker maken.

Maar je townies kunnen niet verkennen. Dus dat je geen grondstoffen vindt, ligt aan je manier van spelen. Met townies verkennen gaat gewoon niet. Dus ik heb zo'n vermoeden dat je erg weinig dungeon heb verkent.

Postius wijzigde deze reactie 04-11-2012 16:11 (13%)

• Fable
Ja, heb ik nu gedaan, dungeon verkennen met normale is wel te doen al heb ik van de 88 civilians nu nog maar 11 over :D Trappetje naar de dungeon maar even gedelete, elke keer werden die corpses opgehaald en dan werden ze vaak weer gekilled.

Nu even een berg brood gemaakt, uurtje niks doen en ik heb er weer 30 man bij of zo.

Fable wijzigde deze reactie 04-11-2012 17:27 (39%)

• LiquidT_NL
Ontzettend bedankt vor de tip _O_ De game is fucking awesome. Ik was eigenlijk bang dat het hele "creatieve"/minecraft aspect mij niet zou trekken, maar uiteindelijk vind ik het heerlijk om rustig aan beetje bij beetje de boel te bouwen en je dungeon te constructen.

Enige is dat ik nu al het idee heb dat ik een beetje op de limiet zit hoe "diep" de game gaat: er zijn niet zo veel supply chains te bouwen: het komt allemaal neer op food. Maar het bouwen van je dorpje en verder graven geeft op het moment al veel voldoening.

edit: zijn er nog redenen om stockpiles boven containers te verkiezen?

En zijn er nog andere games als dit? Met name het city building aspect en het maken van chains (naast de bekenden zoals Settlers)? En dan voornamelijk in de richting van dit en dwarf fortress? Ik hoor veel over een nieuwere game met iets van "dwarves" in de titel maar kan het even niet terugvinden.

LiquidT_NL wijzigde deze reactie 04-11-2012 19:31 (26%)

• Fable
Lekker die dungeon ingaan met je leger op zoek naar goud.

En stockpiles nemen veel te veel ruimte in joh, die barrels zijn een stuk beter.

Fable wijzigde deze reactie 04-11-2012 19:43 (42%)

• Postius
quote:
LiquidT_NL schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:41:
Ontzettend bedankt vor de tip _O_ De game is fucking awesome. Ik was eigenlijk bang dat het hele "creatieve"/minecraft aspect mij niet zou trekken, maar uiteindelijk vind ik het heerlijk om rustig aan beetje bij beetje de boel te bouwen en je dungeon te constructen.

Enige is dat ik nu al het idee heb dat ik een beetje op de limiet zit hoe "diep" de game gaat: er zijn niet zo veel supply chains te bouwen: het komt allemaal neer op food. Maar het bouwen van je dorpje en verder graven geeft op het moment al veel voldoening.

edit: zijn er nog redenen om stockpiles boven containers te verkiezen?

En zijn er nog andere games als dit? Met name het city building aspect en het maken van chains (naast de bekenden zoals Settlers)? En dan voornamelijk in de richting van dit en dwarf fortress? Ik hoor veel over een nieuwere game met iets van "dwarves" in de titel maar kan het even niet terugvinden.
A game of dwarves, maar die wil je niet spelen. Dwarf fortress is een geniaal spel maar je moet een graphics set downloaden en de controls zijn schrecklig. Voor de rest als er ooit een dwarf fortress in een fatsoenlijke engine uitkomt met een goede UI wordt het voor mij het beste spel ooit misschien :9 . Maar een game of dwarves wil je weg van blijven.

Stockpiles zijn losse opslag gronden. Je kan snel ergens een stockpile oprichten om een gebied op te ruimen etc. Verder zullen ze eerst altijd zooi naar een stockpile brengen en hierna naar containers. I.t.t. Fable beweerd is dit onderscheid wel belangrijk voor je effectiviteit. Als je overal containers neerdropt heb je niet meer een organisatie dat je kan bepalen naar welke containers ze het brengen. Je kan wel alleen met containers werken maar dat gaat vervelend worden op het moment dat je diep in de aarde een 2de etensruimte etc wilt maken. Ook kleven er dus andere nadelen aan (ze brengen het niet van container naar container).

Wat ik dus b.v. doe is een stock pile maken en dan de containers voor de goederen in de ruimtes zetten waar ik ze nodig heb. Zo staan in mijn masin 5 tot 10 containers met 10x stone erin. Deze stone is eerst naar de hoofdstockpile geweest en vervolgens weggebracht. Als je met alleen maar containers werkt is zo'n systeem niet mogelijk en zul je dus ook een veel minder efficiency dorpje hebben. Vooral bouwen kan dan godsgruwelijk lang duren.

• LiquidT_NL
quote:
Postius schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:18:
[...]

A game of dwarves, maar die wil je niet spelen. Dwarf fortress is een geniaal spel maar je moet een graphics set downloaden en de controls zijn schrecklig. Voor de rest als er ooit een dwarf fortress in een fatsoenlijke engine uitkomt met een goede UI wordt het voor mij het beste spel ooit misschien :9 . Maar een game of dwarves wil je weg van blijven.
Bedankt voor de heads up. Deze city builder is dus redelijk one-of-a-kind?

Ik ga er weer eens mee aan de slag, verslavend!

• Semmy
quote:
LiquidT_NL schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:35:
[...]

Bedankt voor de heads up. Deze city builder is dus redelijk one-of-a-kind?

Ik ga er weer eens mee aan de slag, verslavend!
absoluut niet one of a kind.

Timber and Stone
Dwarf Fortress
Gnomoria
Heaven and hearth
en zo zijn er nog een hele berg meer.

• LiquidT_NL
quote:
Semmy schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:03:
[...]

absoluut niet one of a kind.

Timber and Stone
Dwarf Fortress
Gnomoria
Heaven and hearth
en zo zijn er nog een hele berg meer.
Aha dat was mijn vraag dus :) Thanks! Ook maar eens even naar kijken.

• Postius
Gnomoria is al aardig speelbaar maar nog wel een Alpha. Als je towns leuk vindt moet je dat zeker is bekijken. Ik wacht even totdat er een wat stabielere release uit is. Veel van de door Semmy opgenoemde games bevinden zich nog in de ontwikkelfase. Al is het genre minecraft + settlers combinatie aardig weer aan populariteit aan het winnen.

(vooral timber en stone vind ik zelf er erg interessant uitzien)

• Dreanor
quote:
BeefHazard schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:33:
Bah, pas weer de demo opgestart. Eigenlijk is 't helemaal niet zo leuk. Besturing werkt irritant en het is allemaal erg omslachtig.
Ik heb vandaag eens build 0.7 gedownload sinds build 0.5 en ik moet zeggen dat de besturing en interface er gegantisch op veruit gegaan zijn ivm de voorgaande versies.

Tis nog niet op het juiste niveau maar er komen steeds verbeteringen. Zelf vind ik het nieuwe bouwen met blokken irritant, met de oude muren/terrein vond ik het fijner. Maar ik weet zeker dat dit gewenning is.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
Postius schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:18:
[...]

Stockpiles zijn losse opslag gronden. Je kan snel ergens een stockpile oprichten om een gebied op te ruimen etc. Verder zullen ze eerst altijd zooi naar een stockpile brengen en hierna naar containers. I.t.t. Fable beweerd is dit onderscheid wel belangrijk voor je effectiviteit. Als je overal containers neerdropt heb je niet meer een organisatie dat je kan bepalen naar welke containers ze het brengen. Je kan wel alleen met containers werken maar dat gaat vervelend worden op het moment dat je diep in de aarde een 2de etensruimte etc wilt maken. Ook kleven er dus andere nadelen aan (ze brengen het niet van container naar container).

Wat ik dus b.v. doe is een stock pile maken en dan de containers voor de goederen in de ruimtes zetten waar ik ze nodig heb. Zo staan in mijn masin 5 tot 10 containers met 10x stone erin. Deze stone is eerst naar de hoofdstockpile geweest en vervolgens weggebracht. Als je met alleen maar containers werkt is zo'n systeem niet mogelijk en zul je dus ook een veel minder efficiency dorpje hebben. Vooral bouwen kan dan godsgruwelijk lang duren.
Wat is het nut van heel die stock piles dan ?
Bij DF heb je masterfull geskillde dwarves, en nutteloos zuiplappen.
Dan wil je natuurlijk die MF dwarves efficient inzetten, maar dat doet towns niet.
Dus wat maakt het uit of dwerg1 het van tokyo naar de stokpile sleept, en dan dwerg2 het weer van de stockpile naar de whatever brengt. danwel dat dwerg1 het gewoon meteen naar de goeie plek sleept.

Daarnaast heeft hauling normaal de laagste prio, dus dat komt meestal niet eens aan de beurt ;(

• Postius
quote:
heuveltje schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:40:
[...]

Wat is het nut van heel die stock piles dan ?
Bij DF heb je masterfull geskillde dwarves, en nutteloos zuiplappen.
Dan wil je natuurlijk die MF dwarves efficient inzetten, maar dat doet towns niet.
Dus wat maakt het uit of dwerg1 het van tokyo naar de stokpile sleept, en dan dwerg2 het weer van de stockpile naar de whatever brengt. danwel dat dwerg1 het gewoon meteen naar de goeie plek sleept.

Daarnaast heeft hauling normaal de laagste prio, dus dat komt meestal niet eens aan de beurt ;(
Omdat je er geen controle meer over hebt. En als je je stockpile vervangt door containers dan is dat nog niet echt efficiënt.

Stockpiles zijn tijdelijke (niet altijd) ad-hoc opslag plekken die je kan maken. Of tussenstations. Als je alleen maar containers gebruikt is het veel moeilijker (of bijna niet te doen). Wat waar heen gaat. Het maakt niet extreem veel uit maar genoeg om niet mijn stockpiles te vervangen door alleen maar containers.

Verder kan je stockpiles gebruiken om snel gebieden op te schonen, etc en meer ad hoc situaties. Ook altijd handig als je je heroes wilt bewapenen dat ze niet alleen langs armour racks komen (die nog vol hangen met oud spul) maar ook even langs je stockpile waar alle dungeon wapens opkomen, om maar is wat te noemen. Stockpiles + containers geeft je meer opties en meer controle dan alleen maar containers. Maar ik zeg nergens dat het niet kan ofzo, het is alleen minder effectief.

Postius wijzigde deze reactie 05-11-2012 13:50 (18%)

• Fable
Ik heb ook liever dat ze het maar 1 keer in de hand hebben, dus ik gebruik alleen containers. Gisteren had ik 200 inwoners en dan is de lol er eigenlijk wel weer af, ik zat op -16 maar had eigenlijk te weinig goud om echt leuke wapens te maken en de dungeons te verslaan. Meestal trappetje maken, de heros naar beneden laten gaan en dan trappetje maar weer verkopen want voor 200 man wapens maken zit er gewoon niet in. En om ze zonder wapens naar beneden te laten gaan is helemaal zelfmoord. Even gesaved en toen even een half uur laten gaan. Gevolg was dat me kerkhof erg snel vol lag.

• Dreanor
Haha, nice one Fable. Je moest wat werkers kwijt of wou je jou graveyard wat voller? :P

Btw, Towns is nu ook op steam: http://store.steampowered.com/app/221020/

Edit: Voor diegene die Towns al gekocht hadden en balen dat ze Towns nu niet op steam hebben geen zorgen. Steam keys worden verzonden naar iedereen die de game al gekocht had.
quote:
During the Greenlight campaign for Towns, all current customers were promised a Steam key for Towns when it was released on the Steam platform. That day has come and many of you are wondering where your Steam keys are! Alas! They are coming.

It is proving to be a logistical nightmare, handing out many thousands of Steam keys - as we don't want the server to get blacklisted for spamming! Xavi has stated that:

"Desura and GamersGate will handle the giving out of keys for their respective platforms. BMT users will receive their key in an email from the developers, hopefully in the next week or so."

Regarding eligibility for keys, all players who bought the game prior to today (Wednesday 7th November 2012) will get a Steam key. This includes Indie Royale, Gamersgate, BMT Micro, Original web users and Desura customers.

Please, be patient, we will get to you. I will update this post if we have any more news.
Edit2: En patch 0.8a is ook uit. ;)

Dreanor wijzigde deze reactie 07-11-2012 22:43 (78%)

• LiquidT_NL
Nice, Steam keys _O_ goed voor elkaar.

Game bevalt mij trouwens prima. Ben laatst maar opnieuw begonnen omdat de game die ik had echt zwaar aan het aftakelen was: te weinig villagers om de boel echt goed op gang te houden.

Nu een nieuwe game en heb wat meer tijd genomen, en uiteraard e.e.a. geleerd van mijn vorige game. Pas gaan graven toen ik echt geen steen meer had en nu rustig de huisjes overal aan het plaatsen.

Ik begrijp dat graves pas worden gemaakt als er ook werkelijk mensen dood gaan? Dat verklaart ook weer e.e.a.

Ik zit nu nogal tegen een immigrant stop aan helaas. Heb wel 19 rooms, maar slechts 11 mensen. De happiness schommelt wel tussen 0 en 25, dus misschien die arme mensjes even wat rust gunnen :)

Zijn er nog manieren om de Arena te automatiseren? Of moet ik zelf telkens badgers toe gaan voegen?

• Dreanor
LoL Towns staat boven Call of Duty Black Ops 2 in de meeste verkocht lijst op steam. :P Wie weet verandert het snel maar ik vind dat wel humor. :D

Edit: Of het is al veranderd, of ik heb het verkeerd gelezen.

Dreanor wijzigde deze reactie 08-11-2012 17:53 (19%)

• Postius
quote:
Fable schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:46:
Ik heb ook liever dat ze het maar 1 keer in de hand hebben, dus ik gebruik alleen containers. Gisteren had ik 200 inwoners en dan is de lol er eigenlijk wel weer af, ik zat op -16 maar had eigenlijk te weinig goud om echt leuke wapens te maken en de dungeons te verslaan. Meestal trappetje maken, de heros naar beneden laten gaan en dan trappetje maar weer verkopen want voor 200 man wapens maken zit er gewoon niet in. En om ze zonder wapens naar beneden te laten gaan is helemaal zelfmoord. Even gesaved en toen even een half uur laten gaan. Gevolg was dat me kerkhof erg snel vol lag.
Waarom verwijder je het trappetje? Dat stuk volg ik niet echt. Heb ik nog nooit gedaan en nooit last van massaal stervende townies gehad :? . Waarom zouden ze dan naar beneden gaan?

Ik heb nog niet 200 townies gehad (geen behoefte/noodzaak voor) maar ik heb er toch ruim 80/120 (het varieert :p). Die allemaal bewapend rondlopen (volledig armour + wapen). Als je een zooi als guards aan stelt gangbangen ze alles wel dood zelfs met minderwaardige wapens. Als je er maar genoeg hebt. Hiernaast als je je heroes in leven houdt leven deze aardig door. En alleen voor die heroes hoef je echt de bruutste wapens te maken.

Maar ik heb er wel een prioriteit van gemaakt om altijd al mijn townies te bewapenen van het begin. Grondstoffen zijn eigelijk totaal geen probleem. Heb vrij rap 40+ townies in spiderite/goblinite rondlopen (das een beetje de base line). Maar die heroes killen zo snel dat ik niet echt behoefte heb aan een leger. Heb er wel wat rondlopen om de kans op sieges kleiner te maken. Maar 200 man bewapenen is toch niet echt lastig? Desnoods wat lager level, als je er zoveel hebt maakt dat echt niet uit.
quote:
LiquidT_NL schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:01:
Nice, Steam keys _O_ goed voor elkaar.

Game bevalt mij trouwens prima. Ben laatst maar opnieuw begonnen omdat de game die ik had echt zwaar aan het aftakelen was: te weinig villagers om de boel echt goed op gang te houden.

Nu een nieuwe game en heb wat meer tijd genomen, en uiteraard e.e.a. geleerd van mijn vorige game. Pas gaan graven toen ik echt geen steen meer had en nu rustig de huisjes overal aan het plaatsen.

Ik begrijp dat graves pas worden gemaakt als er ook werkelijk mensen dood gaan? Dat verklaart ook weer e.e.a.

Ik zit nu nogal tegen een immigrant stop aan helaas. Heb wel 19 rooms, maar slechts 11 mensen. De happiness schommelt wel tussen 0 en 25, dus misschien die arme mensjes even wat rust gunnen :)

Zijn er nog manieren om de Arena te automatiseren? Of moet ik zelf telkens badgers toe gaan voegen?
Die badgers zijn meer voor de lols.

Maak een heel groot balcony, want dit telt als social area. En zet hier allemaal zooi neer. Ook je dining hall groot en overdadig maken. Maar balcony ook. Je kan met bait wel badgers lokken. Maar ik weet niet hoelang dit duurt.

Postius wijzigde deze reactie 08-11-2012 18:52 (25%)

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-05 02:58

djunicron

*click-swoosh-thud*

Begrijp ik het nou goed en is V8 nu de meest recente versie, die je gewoon gratis van http://www.townsgame.com/...iew=article&id=4&Itemid=5 kunt plukken?

Dat je bij een pre-order éérder toegang krijg tot de nieuwe versies en uiteindelijk de echte 1.0 krijgt wanneer deze uit is (met dan opeens alle functies neem ik aan?).

Of is dit echt een Demo en spelen jullie een V8 "volledige beta" die meer content heeft dan de demo?

Op steam is de game momenteel in de aanbieding, ik wil dit eigenlijk wel eens proberen, maar ik zie nog niet echt in of ik dit leuk vind en wil kopen.

• Dreanor
quote:
djunicron schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:08:
Begrijp ik het nou goed en is V8 nu de meest recente versie, die je gewoon gratis van http://www.townsgame.com/...iew=article&id=4&Itemid=5 kunt plukken?

Dat je bij een pre-order éérder toegang krijg tot de nieuwe versies en uiteindelijk de echte 1.0 krijgt wanneer deze uit is (met dan opeens alle functies neem ik aan?).

Of is dit echt een Demo en spelen jullie een V8 "volledige beta" die meer content heeft dan de demo?

Op steam is de game momenteel in de aanbieding, ik wil dit eigenlijk wel eens proberen, maar ik zie nog niet echt in of ik dit leuk vind en wil kopen.
Demo is gewoon de full game maar je kan maar x aantal ingame dagen spelen en dan wordt je uit je wereld gegooid en deze gedelete.

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:20

ravw

Vlees!

even een vraagje hoe krijg je meer mensen er bij ?

want er wordt niet zo veel uit gelegt over deze game

alle tips zijn welkom

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• Postius
Het helpt om het topic even door te lezen. Begin van boven ;) Het is nog niet zolang. (begin bij post 15/16 en van daaruit staat best wat nuttige informatie)

Maar simpelweg rooms beschikbaar hebben en hoge(re) happiness.

Postius wijzigde deze reactie 12-11-2012 17:51 (19%)

• Dreanor
Ik zal eens kijken of ik volgende week of de week daarna wat tijd heb om de topic start wat te updaten en om weer eens wat uurtjes in Towns te steken om misschien een kleine beginners tutorial te maken. :)

Beste tip is eigenlijk gewoon een lets play of twee kijken. Zo heb ik ook het begin Towns moeten ontdekken.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

En hogere happiness haal je basicly door letterlijk niks te doen :)
maak 100 broodjes en ga dan een kwartier buiten wandelen ofzo :0
Want zolang als die lazy buggers iets te doen hebben worden ze alleen maar ongelukkiger .

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:17
Zaken die meehelpen aan hapiness zijn ook:
- hebben van een kantine met tafel + stoelen + omheining
- hebben van bedjes + versiering

• LiquidT_NL
Makkelijke manier om flink te boosten is gewoon een beetje vooruit produceren en daarna voedsel productie uit of naar een minimum. Bij mij is het voldoende om de flour/grain production op 0, 1 of 2 te zetten.

Flour production mod is sowieso essentieel voor fatsoenlijke automatisering en voorkomt micromanagement van je food chain (met name het aan/uit zetten van de mills).

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
LiquidT_NL schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:27:
Makkelijke manier om flink te boosten is gewoon een beetje vooruit produceren en daarna voedsel productie uit of naar een minimum. Bij mij is het voldoende om de flour/grain production op 0, 1 of 2 te zetten.

Flour production mod is sowieso essentieel voor fatsoenlijke automatisering en voorkomt micromanagement van je food chain (met name het aan/uit zetten van de mills).
Kleine kick.
Hij is nog 8 uur voor E5.99 te koop in de steam flash sale.

• Semmy
Zo een megakick.

Na lang lang tegen het spel aangehikt te hebben.
En hem al ik weet niet hoe lang in mijn desura te hebben gehad heb ik hem naar steam over gezet en tochmaar even een keertje geprobeert.

Valt me alleszins mee.
Leuke gameplay loopt soepel. Wel ff snel begin doorhebben en dan komt het wel goed.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True