Welke photoprogramma's zijn er allemaal om foto's te bewerken op de iPad en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het gaat zowel om photoshoppen als post-processing (white balance, saturation aanpassen etc.)
Wellicht dat je iets hebt aan dit artikel van iLounge dat ik laatst tegen kwam:
http://www.ilounge.com/in...now-leave-laptops-behind/
kan allemaal, op vakanties en fototripjes doe ik het eigenlijk altijd.
Ik gebruik een aantal apps.
snapsort, filterstorm pro, photoshop elements, en nog wat apps.
Snapsort doe ik eigenlijk alles mee, behalve resizen, want dat kan hij volgens mij niet.
Ik gebruik een aantal apps.
snapsort, filterstorm pro, photoshop elements, en nog wat apps.
Snapsort doe ik eigenlijk alles mee, behalve resizen, want dat kan hij volgens mij niet.
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Wow, daar worden wel heeeeeel overdreven conclusies getrokken. Foto's editten is heel aardig en vrij goed te doen hoor, maar komt absoluut niet in de buurt met de gedetailleerde en vaak preciezere bewerkingen die je achter de computer kan doen. Ook die vergelijking tussen de dSLR en iPhone 4, ik weet niet hoor, maar ik zie een wereld van verschil in kleur e.d. Het is allemaal heel aardig, zeker voor een beetje sharen, maar kwalitatief is het niet te vergelijken. Maar dat het voor simpele zaken ook goed werkt op een iPad, zeker.Draakje5 schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:30:
Wellicht dat je iets hebt aan dit artikel van iLounge dat ik laatst tegen kwam:
iPhoto voor iOS toevallig al een keer gebruikt? Werkt erg intuïtief en is bijzonder krachtig voor de snelle bewerkingen. Zowel je witbalans als saturation is er snel mee aan te passen.
Zie hieronder een uitgebreide review van Arstechnica, ik gebruik het nu 1,5 maand naar volle tevredenheid.
http://arstechnica.com/ap...-mobile-image-editing.ars
Zie hieronder een uitgebreide review van Arstechnica, ik gebruik het nu 1,5 maand naar volle tevredenheid.
http://arstechnica.com/ap...-mobile-image-editing.ars
[ Voor 38% gewijzigd door laurentbas op 05-05-2012 23:11 . Reden: Link toegevoegd ]
Duidelijk, de drie apps die je moet hebben zijn Snapseed, Photogene en iPhoto. Voor €11,97 ben je klaar.
Is photoshop niets? Heb ik geinstalleerd ziet er goed uit en werkt ook erg makkelijk.
Volgens mij is dat enorm beperkt in vergelijking met de andere apps.STIMPPYYY schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:35:
Is photoshop niets? Heb ik geinstalleerd ziet er goed uit en werkt ook erg makkelijk.
Wat ik zelf pas heb gedaan is via splashtop op mijn pc met photoshop. icm een stylus werkt dit erg goed. Enige nadeel is dat je veel zal moeten inzoomen en schuiven met je scherm.
Nu in de aanbieding voor 1,59, de moeite waard?
http://www.ipadclub.nl/38...fotos-automatisch-mooier/
http://www.ipadclub.nl/38...fotos-automatisch-mooier/
deze link mag wellicht hier ook niet ontbreken: http://www.macworld.com/a...wse.html?collection=12126
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Dit is ook een interessant artikel m.b.t. iPhoto op de iPad:
http://www.suntimes.com/t...s-of-iphoto-for-ipad.html
http://www.suntimes.com/t...s-of-iphoto-for-ipad.html
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Hallo luitjes iemand ervaring met de niet apple C.connector kit? Er staat bij dit product tot 16gb kaarten- iemand een idee waarom het tot 16 gig gaat (sdhc is van 4 tot 32 gig) Ik vraag dit natuurlijk omdat ik zelf een 32gig class10 sd kaart heb maar dit useless is als eht niet werkt anders moet ik alsnog de apple versie halen. Maar waarom 30 euro uitgeven als je het met 6 kan doen 
Kunnen de bovengenoemde apps ook met RAW overweg? info iphoto:Zeer onduidelijk, kan je alleen foto's bewerken die raw+JPG zijn? RAW heeft natuurlijk jpg embedded maar die zijn (afhankelijk van de fabrikant) van verschillende kwaliteit en grootte (t.a.v. het originele raw bestand, aangezien ze alleen bedoeld zijn voor previews op je camera scherm)
Kunnen de bovengenoemde apps ook met RAW overweg? info iphoto:Zeer onduidelijk, kan je alleen foto's bewerken die raw+JPG zijn? RAW heeft natuurlijk jpg embedded maar die zijn (afhankelijk van de fabrikant) van verschillende kwaliteit en grootte (t.a.v. het originele raw bestand, aangezien ze alleen bedoeld zijn voor previews op je camera scherm)
[ Voor 29% gewijzigd door D0gtag op 15-05-2012 13:47 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ik heb zo'n zelfde via Ebay besteld. (komt zeer waarschijnlijk ook van dealextreme af, maar voor 2 euro meer had ik um dan binnen twee dagen in huis.) Helaas kan ik niet volledig antwoord geven op je vraag.D0gtag schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:30:
Hallo luitjes iemand ervaring met de niet apple C.connector kit? Er staat bij dit product tot 16gb kaarten- iemand een idee waarom het tot 16 gig gaat (sdhc is van 4 tot 32 gig) Ik vraag dit natuurlijk omdat ik zelf een 32gig class10 sd kaart heb maar dit useless is als eht niet werkt anders moet ik alsnog de apple versie halen. Maar waarom 30 euro uitgeven als je het met 6 kan doen
En als het dan toch niet werkt kun je ook gewoon je meestal je camera ook gewoon op usb modus zetten d.m.v. de usb kabel met de connection kit verbinden. Dit werkt zelfs met mijn lacie 500gb hardeschijf dus het zou moeten werken.
[ Voor 9% gewijzigd door zynex op 25-05-2012 11:20 ]
iPhoto kan níet met RAW-bestanden overweg en gebruikt i.d.d. de embedded jpg bestanden. Ik hoop zelf dat het in een update ooit nog een keer ondersteund gaat worden. (overigens heeft mijn NEX-5n gewoon full-res embedded jpg's)D0gtag schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:30:
Ik ben helemaal weg van iPhoto voor iOS, maar om nu te zeggen dat het intuïtief is?laurentbas schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:09:
iPhoto voor iOS toevallig al een keer gebruikt? Werkt erg intuïtief
Ik kan normaal redelijk snel mijn weg vinden in verschillende apps, maar voordat ik door had waar ik alles kon vinden in de iPhoto was ik wel een paar uurtjes verder.
Zonder YouTube had ik veel functies niet ontdekt.
...less is more
Intuïtief is het zeker niet, inderdaad, maar de help-knop bovenin helpt behoorlijkfunk-e schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:20:
[...]
Ik ben helemaal weg van iPhoto voor iOS, maar om nu te zeggen dat het intuïtief is?
Ik kan normaal redelijk snel mijn weg vinden in verschillende apps, maar voordat ik door had waar ik alles kon vinden in de iPhoto was ik wel een paar uurtjes verder.
funk-e schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:20:
[...]
Ik ben helemaal weg van iPhoto voor iOS, maar om nu te zeggen dat het intuïtief is?
Bedankt voor het antwoorden guys, raar dat ik het niet eerder gezien heb?zynex schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:18:
[...]
Ik heb zo'n zelfde via Ebay besteld...zou moeten werken.
Maar ik ga idd eentje van dealextreme bestellen, ben er nog niet aan toe gekomen laatste tijd. Maar vandaag ga ik de cck bestellen. Over een maandje weten jullie meer
Voor het converten van RAW kan je piRAWhna gebruiken (zie http://digital-photograph...oto-editing-with-the-ipad)
FF offtopic RobbieB welke lensen gebruik je met je nex? Gebruik zelf 50mm f1.4 (canon FD) sigma 28mm f2.8 (ook FD) En de standaard 18-55 ligt stof te happen. Maar komt wel weer een keer aan de beurt. Op korte termijn koop ik nog een 19mm sigma emount (leuk voor in de stad).
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ik wil een op mijn iPad een fotoalbum maken om dit ook te kunnen laten drukken bij bv de Hema of zo. Ik loop bij alle sites die ik heb gevonden vast omdat je flash of andere software moet downloaden. Wie heeft een goede tip voor mij?
Ik heb nu een CCKit ontvangen van dealextreme. (hierboven al de link aangegeven) hij werkt uitstekend met de ipad 3, alleen nog getest met de embedded jpegs . Ik schiet met 24mp en het werkt uitstekend en snel op me ipad (class 10 32gb sd-kaart).
Het lijkt me fantastisch om fotobewerking gewoon helemaal op de ipad te kunnen doen. Dus raw bestanden openen, en met een goede touch interface zoals iphoto alle bewerkingen doen die je in lightroom bijvoorbeeld ook tot je beschikking hebt. Dit lijkt me veel prettiger dan achter een pc. Denken jullie dat dit gaat gebeuren? Of zijn de huidige ipads daar nog niet krachtig genoeg voor?
Ik heb nu photoraw (lite) geprobeerd en het is erg makkelijk om foto's te bewerken (en snel) het importeren duurt ongeveer 15 sec per foto ( ik weet niet exact waar het aan ligt maar soms duurt het aanzienlijk langer 30/40 sec) wat nog redelijk is aangezien ik met 24 mp foto's werk. Zog wel dat je geen apps op de achtergrond hebt werken, aangezien dat je geheugen opvreet. De embedded jpg's van een nex 7 zijn van duidelijk mindere kwaliteit maar prima voor verkleining en tijdelijk editen met de photo import tool. raw behoudt zijn scherpte veel beter. Helaas kan je niet exporteren met de lite versie....johann3s schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:45:
Het lijkt me fantastisch om fotobewerking gewoon helemaal op de ipad te kunnen doen. Dus raw bestanden openen, en met een goede touch interface zoals iphoto alle bewerkingen doen die je in lightroom bijvoorbeeld ook tot je beschikking hebt. Dit lijkt me veel prettiger dan achter een pc. Denken jullie dat dit gaat gebeuren? Of zijn de huidige ipads daar nog niet krachtig genoeg voor?
Voor het bekijken van detail etc is dit voldoende maar om een foto mooi te bewerken is een pc toch nogsteeds meester. Maar ik hou me foto's toch meestal naturel en dan is een ipad ruim voldoende. Hij gaat dus mee op vakantie
[ Voor 12% gewijzigd door D0gtag op 02-07-2012 16:00 ]
Pagina: 1