Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alle extra toetsenbordkeys leiden opeens naar Thunderbird?

Pagina: 1
Acties:

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:35
Ik heb geen flauw idee hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren, van het een op het andere moment leiden alle extra knopjes (je weet wel, illumination, play, forward, rewind, mute, vol-, vol+, browser) op mijn Labtec-tobo naar Mozilla Thunderbird en de oorspronkelijke functionaliteit is verdwenen.

Afbeeldingslocatie: http://m2.agitomedia.pl/image/700x700/0/klawiatury/labtec-illuminated-ultra-flat-keyboard.150397.2.jpg

Ik kwam erachter toen ik de boel wilde muten en ipv daarvan Thunderbird aantrof, ervoor dacht ik dat Thunderbird plotseling startte. Een Google-zoektocht naar het laatstgenoemde euvel leverde weinig op maar ik denk dat de eerste alinea een betere clue is.

Wat betreft virussen, ik heb Avira, MBAM en Spybot S&D over het systeem gehaald en dat ging allemaal goed op enkele false positives na (ja, echte false positives). Van malware is dus geen sprake, of lijkt in ieder geval, voor de rest loopt alles zoals het hoort maar deze bug is storend. Iemand enig idee hoe dit heeft kunnen ontstaan en hoe ik het kan oplossen? Je zou het bijna in de richting van macro's gaan zoeken, ondanks dat ik daar nog nooit mee heb gewerkt of in de buurt ben gekomen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zou het bijna in de richting van macro's gaan zoeken, ondanks dat ik daar nog nooit mee heb gewerkt of in de buurt ben gekomen.
Ik zou toch die kant op kijken. Wat heb je aan tooltjes en configuratiescherm-items van / over Labtec? Loop die langs, net als je toetsenbord in configscherm-systeem etc. Op je PC staat ongetwijfeld een tool waar je instelt wat de toetsen doen. Zoek die tool en pas aan ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Racing_Reporter
Niets, nul komma noppes! Dat is het vage juist :(

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:14
Settings even checken van Thunderbird ?

Anders thunderbird misschien even verwijderen en dan checken..

En natuurlijk sowieso wel even je toetsenbord proberen opnieuw in te pluggen ?

• Racing_Reporter
Gedaan, en ik kan er niets aan terugzien? Same voor het herpluggen. Het was echt van het ene op het andere moment.

Ik ga even een backup draaien van Thunderbird en herinstalleren, dat lijkt me een betere optie.

• Racing_Reporter
Thunderbird eraf, erop, eraf, erop.. allemaal to no avail! Ik ben geschokt.

Als het eraf is, dan is het ook niet zo dat de knoppen teruggaan naar hun oorspronkelijke functie. Gewoon: niets.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het kan ook niet Thunderbird zijn die de toetsindruk registreert en doorspeelt. Dat 'moet' een andere applicatie zijn. Zodra TB verwijderd is, kan die TB niet meer starten en gebeurt er niets.

Dus toch nog een keer iedere applicatie en iedere service bekijken, ben ik bang. Bijvoorbeeld hijackthis zou daarbij kunnen helpen. Wat voor PC heb je, is dat een 'merk' of zelfbouw? Bij bijvoorbeeld laptops komt vaak wel een toetsenbord-tool mee voor de Fn-toetsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Racing_Reporter
Zelfbouw, maar de installatie van Windows is niet vers. Ik duik nog even m'n serviceslijstje in :)

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 10:50

Drunken_Bear

Pro Niksnut

ik weet niet in welk mediaspeler programma jij je muziek/films draait? maar daar moet je wel weer opnieuw die knoppen instellen als je sneltoetsen veranderd zijn.

probeer eens in apparaatbeheer je keyboarddrivers gewoon helemaal weg te pleuren, daarna plug je je keyboard opnieuw in, en kijk je of hij t doet. anders zie ik geen andere oplossing dan systeemherstel naar de dag voor dat dit probleem voorkwam.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• Racing_Reporter
Wauw, dat heeft wel geholpen. Ik kwam enkel Searchsettings.exe tegen maar ook na die verwijderd te hebben plus een reboot, bleef het probleem. Dat ik hier niet eerder op gekomen ben!

PS: ik gebruik winamp en VLC, maar heb nog nooit extra sneltoetsen toegewezen of veranderd voor welk programma dan ook. Nou ja, op MSI Afterburner na dan :)

Edit: na een paar uur dook het weer uit zichzelf op. Toen in de programma's gaan graven en kwam Search Toolbar en YouTube Downloader Toolbar tegen. Ranzige troep, opknopen die makers :X Even kijken wat het nu gaat doen...

Okee dat was dus een tijdelijke fix... Tijd voor veilige modus!

[ Voor 29% gewijzigd door Racing_Reporter op 03-05-2012 16:57 ]

Pagina: 1