iPad weigert verbinding

Pagina: 1
Acties:

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02 09:30
Hallo Tweakers, ik kanjullie hulp weer eens goed gebruiken!

Sinds we Ziggo hebben, hebben we alleen maar gezeik en gezanik met het draadloze internet. Vandaag sprong ik pas echt uit mijn vel toen de verbinding nog geen 5seconden intact bleef. Ik ben op de dag van de Koningin dus gaan graven en een 54Mbps Sweex LC00070-ding tegen gekomen. Sweex is geen goed merk, maar als het werkt...

Aangesloten aan de tweede poort van het Ubee-gedrocht en na een hoop ingestel werkte het, en kan ik met mijn telefoon en laptop op een iets trager internet.

Maar nu komt het probleem. Als ik met mijn iPad probeer te verbinden, lukt dat niet. Als ik het wachtwoord intyp en verbinding probeer te maken, komt er te staan: "Mislukte verbinding met XXXXXX", en dan de netwerknaam op de plek van de XXXXXX.

- Het ligt niet aan het Sweex-ding. Mijn laptop en iPhone 2g werken prima met de verbinding en ik typ op de laptop via het internet van de Sweex.

- Het ligt niet aan het bereik. Op 20 cm van de router werkt ie nog niet.

- Het ligt niet aan de netwerkkaart van de iPad. Op de andere netwerken doet ie het namelijk wel.

- Het ligt niet aan het feit dat de wifi verbindingen elkaar in de weg liggen. Ik heb het wifi van de Ubee uitgezet.

Nogmaals, alleen op de iPad werkt het niet. Mijn Windows 8-dev. preview werkt het. Op mijn iPhone 2g 3.1.3 werkt het. Op een Windows-7 HP laptop van PB werkt het.

De verbinding heeft een WPA-PSK beveiliging met kleine letters en cijfers. Geen gekke dingen als spaties en accolades. TKIP of AES maakt niet uit, en hij staat ook op ASCII.

Een vervelend probleem, wie kan mij helpen?

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Probeer een een ander kanaal in te stellen in je router. Bijvoorbeeld 11 of 3.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
Op de iPad de netwerk instellingen recette wilt wel eens helpen.
Settings -> General -> Reset -> Reset Network Settings.

• naarden 4ever
Kanaal maakt helaas geen verschil. Ook het resetten van de netwerkinstellingen heeft helaas niet mogen baten. Vaag probleem dit...

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 22:52
Ding kan alleen maar WEP aan zo te zien:

http://www.sweex.com/nl/a...working/routers/LC000070/

en wat ik hier lees is dat ipad moeite heeft met wep :-)

http://support.apple.com/kb/TS3304
Use WPA or WPA2 wireless security
■Check the wireless security option of your Wi-Fi router. If WEP is being used, try using WPA or WPA2.
■Some Wi-Fi routers using WEP wireless security may cause intermittent disconnects to iPad which requires re-typing a password. Using WPA or WPA2 wireless security on your network will correct this issue.

Note: WPA and WPA2 encryption protocols are newer, more effective security options for wireless networks than the older WEP protocol.

[ Voor 54% gewijzigd door hhoekstra op 01-05-2012 16:51 ]

• naarden 4ever
hhoekstra schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:51:
Ding kan alleen maar WEP aan zo te zien:

http://www.sweex.com/nl/a...working/routers/LC000070/

en wat ik hier lees is dat ipad moeite heeft met wep :-)

http://support.apple.com/kb/TS3304

[...]
De verbinding is 100% zeker weten WPA-PSK beveiligd. Hij kan zowel WEP, 802.1x and RADIUS, WPA-PSK als WPA beveiligen. De encryptie staat op TKIP en de sleutelmode op ASCII. Ik ga eens proberen of AES misschien verschil maakt...

Nee, ook AES/TKIP maakt geen verschil. Nog suggesties? Ik kom er echt niet meer uit... |:(

[ Voor 25% gewijzigd door naarden 4ever op 01-05-2012 17:37 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
naarden 4ever schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:30:
Nee, ook AES/TKIP maakt geen verschil. Nog suggesties? Ik kom er echt niet meer uit... |:(
Alleen AES (met eventueel eventjes ook een ander wireless SSID) is niet mogelijk? Zeg nee tegen TKIP!
Je UBEE (ja dat moet je schreeuwen) gedrocht is de wireless variant, dus? Daar werkte ook alleen de iPad niet mee?

[ Voor 21% gewijzigd door Nivk op 01-05-2012 23:05 ]

• naarden 4ever
Ik gebruik normaliter AES of AES + TKIP, maar wilde kijken of TKIP verschil maakte. Helaas! Ben het vervolgens vergeten terug te zetten.

Met de Ubee (Wireless idd) werkte alles wel, maar had de bekende problemen dat de verbinding over het draadloos elke 5 minuten wegvalt. Vervolgens alleen op te lossen door het wachtwoord te vergeten en weer opnieuw de sleutel in de voeren. Om het 5 minuten later weer te mogen doen.
Pagina: 1