Nieuwe Netwerk Kaart Nut / Cat 5e of Cat 6

Pagina: 1
Acties:

• arnoudx6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 00:06
Hallo Iedereen,

Ik heb een paar vragen voor jullie

Ik wil over op gigabit snelheid hier thuis. En de vraag is moet ik Cat 5e of Cat 6 kabel kopen ? ( future proof in mind ). En heeft het nut om een losse Nic voor in mijn computer te kopen ik gebruik nu de onboard nic van mijn M5A99X EVO. Ik heb hier ook een 100mbs switch staan wat raden jullie mij voor switch aan ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

moet ik Cat 5e of Cat 6 kabel kopen ?
Hangt ervan af wat je hebt en of het werkt.
heeft het nut om een losse Nic
Kaart is Gigabit...
wat raden jullie mij voor switch aan ?
Een goeie (en daar kan je via de pricewatch prima achter komen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

arnoudx6 schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:18:
Hallo Iedereen,

Ik heb een paar vragen voor jullie

Ik wil over op gigabit snelheid hier thuis. En de vraag is moet ik Cat 5e of Cat 6 kabel kopen ? ( future proof in mind ). En heeft het nut om een losse Nic voor in mijn computer te kopen ik gebruik nu de onboard nic van mijn M5A99X EVO. Ik heb hier ook een 100mbs switch staan wat raden jullie mij voor switch aan ?
Zou voor cat6 gaan. Kwa prijs maakt dat ook niet echt veel uit. Ben je in ieder geval klaar voor de toekomst. Je onboard Nic kan al gigabit aan. Een extra Nic is zinloos. Switches zijn er in ruime mate te krijgen. Neem dat wel een switch die ook gigabit aan kan..:-)

Verwijderd

Cat6 en een leuke switch van Netgear bijvoorbeeld, maakt niet zo heel erg veel uit eigenlijk (hoewel ik weg zou blijven van merken als sweex etc.).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi arnoudx6 ,

We verwachten in het Netwerkenforum toch wel enigzins een bepaalde basiskennis en een gezonde dosis eigen inzet en initiatief.
Wat heb je nu, wat wil je bereiken, wat mag dit gaan kosten, wat heb je zelf al in de pricewatch opgezocht.

Persoonlijk zou ik gewoon voor CAT6 gaan, met een goede switch uit de Pricewatch (niet te duur, niet te goedkoop) en als je onboard NIC gigabit aan kan, hoef je daar niets aan te veranderen.

Tijd voor een nieuwe sig..