Ik ben op zoek naar een receiver, om eindelijk weer eens mijn films met 5.1 geluid te kunnen bekijken.
Ik stel niet zulke hoge eisen en ben ook geen audiofiel, ook woon ik in een flat, dus keiharde muziek wordt niet echt op prijs gesteld. (daarnaast houd ik ook niet van ontzettend hard geluid)
Qua geluidskwaliteit gaat het dus vooral om mooi geluid, op lagere volumes.
Wat wordt erop aangesloten?
- htpc
- upc decoder
en dan natuurlijk op een tv
De htpc wordt met hdmi aangesloten en de tv heeft ook hdmi-ingangen.
De upc-decoder niet, maar ik ga er vanuit dat ik die nog wel een keer ga upgraden.
Ik zal de receiver met name gebruiken als ik films ga bekijken, of muziek luister.
De htpc gebruik ik ook vaak om gewoon een beetje te internetten. Ik heb dan geen topgeluid nodig en wil dan dus de receiver uit hebben.
Ik zoek dus een receiver met goede pass-through.
Wat ik heb gelezen over Pioneer-receivers is dat de pass-through vaak niet goed werkt. De Onkyo heeft dan weer het probleem dat het energieverbruik door de pass-through heel hoog wordt, 50W schijnt dan vrij normaal te zijn. Ik heb bij mijn htpc een beetje proberen te letten op energiezuinigheid, dus een onzuinige receiver is ook niet handig.
Het lijkt erop dat de Denon's dit wel goed onder de knie hebben.
Ik kijk nu dus naar de:
AVR-1612
AVR-1912
AVR-2312
De 1e is goedkoop, maar mist wel wat handige dingen (zoals hdmi upscaling)
Het verschil tussen de 1912 en 2312 zie ik als leek niet helemaal.
Ik zie alleen dat de 2312 in theorie gebruikt kan worden in 2 kamers. Ik zou dus theoretisch ook boxen in mijn slaapkamer kunnen zetten??? (al hoewel ik het nut niet helemaal begrijp, aangezien er maar 1x hdmi-out op zit: alleen voor muziek geschikt?)
Ook Yamaha schijnt er redelijk sterk in, bijv de Yamaha RX-V571:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1376601
Welke opties heb ik nog meer? Andere merken met zuinige en goed werkende pass-through?
500 euro is toch echt wel mijn bovengrens, minder mag natuurlijk altijd.
Boxen wordt de volgende zoektocht...
Ik stel niet zulke hoge eisen en ben ook geen audiofiel, ook woon ik in een flat, dus keiharde muziek wordt niet echt op prijs gesteld. (daarnaast houd ik ook niet van ontzettend hard geluid)
Qua geluidskwaliteit gaat het dus vooral om mooi geluid, op lagere volumes.
Wat wordt erop aangesloten?
- htpc
- upc decoder
en dan natuurlijk op een tv
De htpc wordt met hdmi aangesloten en de tv heeft ook hdmi-ingangen.
De upc-decoder niet, maar ik ga er vanuit dat ik die nog wel een keer ga upgraden.
Ik zal de receiver met name gebruiken als ik films ga bekijken, of muziek luister.
De htpc gebruik ik ook vaak om gewoon een beetje te internetten. Ik heb dan geen topgeluid nodig en wil dan dus de receiver uit hebben.
Ik zoek dus een receiver met goede pass-through.
Wat ik heb gelezen over Pioneer-receivers is dat de pass-through vaak niet goed werkt. De Onkyo heeft dan weer het probleem dat het energieverbruik door de pass-through heel hoog wordt, 50W schijnt dan vrij normaal te zijn. Ik heb bij mijn htpc een beetje proberen te letten op energiezuinigheid, dus een onzuinige receiver is ook niet handig.
Het lijkt erop dat de Denon's dit wel goed onder de knie hebben.
Ik kijk nu dus naar de:
AVR-1612
AVR-1912
AVR-2312
De 1e is goedkoop, maar mist wel wat handige dingen (zoals hdmi upscaling)
Het verschil tussen de 1912 en 2312 zie ik als leek niet helemaal.
Ik zie alleen dat de 2312 in theorie gebruikt kan worden in 2 kamers. Ik zou dus theoretisch ook boxen in mijn slaapkamer kunnen zetten??? (al hoewel ik het nut niet helemaal begrijp, aangezien er maar 1x hdmi-out op zit: alleen voor muziek geschikt?)
Ook Yamaha schijnt er redelijk sterk in, bijv de Yamaha RX-V571:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1376601
Welke opties heb ik nog meer? Andere merken met zuinige en goed werkende pass-through?
500 euro is toch echt wel mijn bovengrens, minder mag natuurlijk altijd.
Boxen wordt de volgende zoektocht...
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit