Divjes werken niet mee

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:
laag 1: overkoepelende div voor alle content
laag 2: een div voor de main content
laag 3: twee divs naast elkaar en vele onder elkaar binnen laag 2, met daarin de artikelen.

Het probleem waar ik tegenaan loop, is dat ik ervoor wil zorgen dat mijn website zich in hoogte schaalt naar de oppervlakte die beschikbaar is op het scherm.
Ik wil ervoor zorgen dat laag 2 scrollbaar is (dat is makkelijk, met overflow auto), maar tevens variabel in hoogte. Ik wil namelijk dat laag 1 variabel is ten opzichte van het scherm, en laag 2 vervolgens variabel ten opzichte van laag 1.
Op de een of andere manier lijkt er een probleem te zijn met het combineren van overflow en variabele hoogte...
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

edit: kortom, de overkoepelende laag moet als het ware alle daar binnen liggende lagen 'naar beneden trekken' wanneer het scherm groter wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jey
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 20:33

Jey

Wat heb je nu?. Je hebt het over lagen? kijk een naar beter naar css positioning dan kan je zien wat er mogelijk is. Met correct verticaal positioneren dan kom je al snel bij JavaScript uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met die lagen doel ik alleen op div in een div.

Dus ik heb div > div > div.
Div nummer 3 moet zich in hoogte aanpassen aan de grootte van Div nummer 2, en als de content van div nummer 3 groter is dan wat er dan in past, moet hij een scrollbar neerzetten. Hetzelfde met div nummer 2 ten opzichte van div nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Maak anders een jsfiddle van de situatie en een schets van hoe je het zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee da's handig, die kende ik nog niet :)

http://jsfiddle.net/uSvKK/

Je ziet daar die div met de grijze achtergrond, met daarin de 'artikelen' met de witte achtergrond. Die div met de grijze achtergrond moet zich dus niet inhoogte aanpassen aan zijn eigen content, maar juist aanpassen aan de overkoepelende div. Die overkoepelende div wil ik dan weer in grootte aangepast hebben aan de grootte van het venster, maar dat is het probleem niet.
Op de een of andere manier krijg ik die grijze div niet zo ver dat hij zich aanpast aan de grootte van de overkoepelende div. Het werkt wel als ik een 'harde' hoogte instel, maar dat wil ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps. als ik instel dat het een bepaald % moet zijn, dan werkt het ook, maar ook dat levert niet het gewenste gedrag op. Immers varieert de spacing tussen divs dan afhankelijk van de hoogte van de overkoepelende div, waardoor dingen niet meer juist uitlijnen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Gaat je niet lukken met alleen CSS, je zal ook JavaScript moeten gaan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Tips mbt javascript? Ik heb weinig ervaring ermee, dus als iemand me in de juiste richting kan sturen zou dat erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

Volgens mij bedoel je zoiets als dit?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Pagina: 1