Ad-hoc of een simpel routertje

Pagina: 1
Acties:

• RM59
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 16:18
Beste Tweakers,

Ik moet voor een kennis een draadloos toegangspuntje opzetten.
Deze kennis heeft ondertussen een Nintendo DS, E-reader, tablet en een smartphone.
Natuurlijk is het dan wel zo handig om draadloos internet te hebben!

Momenteel is het netwerk daar 100% bedraad, het komt de woning binnen en wordt gesplit via een router.
Ze heeft dus één kabeltje netwerk wat haar kamer binnenkomt en het moet dan omgetoverd worden in draadloos internet EN nog één kabeltje internet om haar PC te voorzien van bedraad internet.

Ik had zelf drie opties in gedachte...

- een simpel routertje:

Je steekt het draadje weer in de ingang van de router, je kan nog een keer uit om door te gaan naar haar PC en het zend Wifi uit vanaf het routertje.
Ik weet alleen niet hoe de mogelijkheden zijn als je een router gebruikt als het internet al een keer verdeeld is toen het de woning binnen kwam? Dus nog een router na de eerste router...

- draadloze netwerkkaart:

Het netwerk gaat bedraad haar computer binnen zoals het altijd al deed, maar een draadloos netwerkkaartje wordt gebruikt om een Ad-Hoc netwerk op te zetten en daar alles lokaal draadloos aan te hangen. Dus ze deelt haar eigen verbinding met de andere apparaten.

- USB-wifi-stickje:

Ongeveer hetzelfde als de netwerkkaart maar dan als een simpeler USB-stickje

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik sta zeker open voor nog andere opties!

M vr gr,

RM59

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
wifi bridge, powerlan.. vind je ook met 5 sec. googlen.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-02 14:41
twee routers is niet optimaal (werkt zelfs meestal niet) wat je moet doen is dus je modem/router in bridge modus zetten(staat de router functie uit) en dan alleen de tweede router gebruiken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Plaats een wireless routertje erbij. Sluit de kabel die binnenkomt aan op een LAN-poort. Zet DHCP op de nieuw geplaatste wireless router uit en gebruik de access point functies voor de NDS en andere wireless apparatuur. Sluit de computer vervolgens ook aan op een LAN-poort met een kabeltje.

Zolang je de binnenkomende kabel niet op de WAN/Internet poort van de router aansluit, gebruik je de routerfuncties niet en heb je ook niet de nadelen van twee achter elkaar geplaatste routers.

[ Voor 38% gewijzigd door spone op 29-04-2012 23:11 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 23:43

basdej

OutSystems Consultant

Een draadloze router kopen, met switchfunctie, dhcp uitschakelen en klaar is kees!

Hoi.

• RM59
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 16:18
Tot zover bedankt voor de comments!
Ik denk dat ik er wel aan uit ga komen...
DukeBox schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:06:
wifi bridge, powerlan.. vind je ook met 5 sec. googlen.
Nou ook bedankt voor jouw reactie, als je even rustig mijn probleem door zou lezen dan zie je dat ik niks heb aan een wifi-bridge en powerlan is naar mijn mening zowieso een vreselijk iets...
Ik kom hier omdat ik zelf al wat research gedaan heb (de befaamde 5 sec googlen) maar google is niet alwetend en soms blijven bepaalde kleine probleempjes verborgen. Ik kom hier voor de expertise van mensen die het vele malen beter weten dan wat artikeltjes van google en mijn kunnen atenderen op kleine dingetjes die ik over het hoofd zie.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Op marktplaats staan in de buurt van de woonplaats uit het profiel van TS bruikbare routers vanaf €10

[ Voor 44% gewijzigd door Henk007 op 30-04-2012 00:26 ]

Pagina: 1