• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Eventjes een korte vraag over systemen van vroeger. Ik weet nog dat op sommige oude pc's een turbo knop zat waarmee je de cpu kon underclocken (denk ik) door de turbo uit te zetten. Het nut lijkt mij om voor die tijd oudere spellen te kunnen spelen die anders te snel draaien.

Nu mijn vraag: waarom is dit nodig? Hadden 386 cpu's geen timers/ systeem klok om games op normale snelheid af te draaien, ongeacht de kloksnelheid?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als je google had gevraagd had je dit gevonden turbo knop

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
The Underminer schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:58:

Nu mijn vraag: waarom is dit nodig? Hadden 386 cpu's geen timers/ systeem klok om games op normale snelheid af te draaien, ongeacht de kloksnelheid?
Antwoord is boven al gegeven om terug te komen op zijn antwoord natuurlijk werden cpu tijd gewoon verdeelt zoals dat nu nogsteeds gebeurt (met de kracht die we tegenwoordig hebben is het meestal toegewezen)
Alleen de programmeurs hadden het kenelijk niet zo op snelheids checkers in hun programma's daarom gingen ze ervanuit dat iemand zijn pc op de snelheid hield van waarop het programma bedoelt was te draaien _/-\o_

OffT: Toen ik de naam van dit topic zag dacht ik eigenlijk aan een post over de 690gtx of een vraag over een 6950/6970/6990 :o