Ik probeer 2 Asus HD6950 2GB (DC2) in crossfire te draaien op een systeem met de onderstaande specs. Beide videokaarten zijn zichtbaar onder apparaatbeheer en CCC. Echter een van de twee wordt in CCC als uitgeschakeld weergeven.
Overige specs:
- mobo: Asus P6X58D-e (3 x PCIe 2.0 x16 (x16-8-8 of x16-16-1))
- 16 GB DDR3 1088 corsair
- 2x SSD (90 en 240 GB) sata3
- Intel i7 core 3GHZ 8mb cache (950 serie)
- Corsair 850watt voeding
- 2x Asus HD6950 2GB in PCIe slot 1 en 3. (x16-0-1, volgens asus bronnen is x16-0-8 niet mogelijk)
- windows 7 home edition
Mobo destijds gekozen vanwege de uitstekende support voor crossfire en sli.Na enkele weken testen en onderzoeken een half jaar geleden (zonder succes) en nu nogmaals de afgelopen week krijg ik nooit de optie om crossfire aan te zetten in CCC.
Ondernomen acties:
- drivers verwijderd via catalyst installer, opnieuw geinstalleerd (versie 11.x tot en met 12.4)
- bijbehorende CCC profiles (tot 12.3 cap 1)
- kaarten verwisseld tussen PCIe sloten, alle mogelijke combinaties
- complete reinstall windows 7 (uberhaupt nodig ivm nieuwe ssd)
- 1 kaart per keer gemount
- crossfire bridges in enkelvoud en in dubbelvoud (oja en zonder...
)
- native asus drivers (oudere CCC) via asus.com
- flashen van roms naar 6970 unlocked versie (originele bedrijfsroms staan er nu weer op)
Deze acties heb ik bovendien in vrijwel iedere denkbare combinatie uitgevoerd. In sommige gevallen eindigde ik met IRQ issues of een uitgeschakelde kaart, op dit moment werken beide.
De kaarten zijn 3 slots breed, dus ze passen niet in slot 1 en 2 tegelijkertijd. Hiervoor heb ik wel een PCIe 2 16x riser card beschikbaar. Alleen slot 2 kan hiermee ge-extend worden, in slot 1 wordt de systeem start instabiel (geen beeld of vga check draait niet). Op dit moment gebruik ik echter 1 en 3 zoals in de specs omschreven.
Iemand nog ideeen, anders zie ik geen andere optie dan een andere mobo uit te proberen.
edit:
- cmos reset geen effect
- installatie 9.2 versie intel chipset drivers geen effect
Overige specs:
- mobo: Asus P6X58D-e (3 x PCIe 2.0 x16 (x16-8-8 of x16-16-1))
- 16 GB DDR3 1088 corsair
- 2x SSD (90 en 240 GB) sata3
- Intel i7 core 3GHZ 8mb cache (950 serie)
- Corsair 850watt voeding
- 2x Asus HD6950 2GB in PCIe slot 1 en 3. (x16-0-1, volgens asus bronnen is x16-0-8 niet mogelijk)
- windows 7 home edition
Mobo destijds gekozen vanwege de uitstekende support voor crossfire en sli.Na enkele weken testen en onderzoeken een half jaar geleden (zonder succes) en nu nogmaals de afgelopen week krijg ik nooit de optie om crossfire aan te zetten in CCC.
Ondernomen acties:
- drivers verwijderd via catalyst installer, opnieuw geinstalleerd (versie 11.x tot en met 12.4)
- bijbehorende CCC profiles (tot 12.3 cap 1)
- kaarten verwisseld tussen PCIe sloten, alle mogelijke combinaties
- complete reinstall windows 7 (uberhaupt nodig ivm nieuwe ssd)
- 1 kaart per keer gemount
- crossfire bridges in enkelvoud en in dubbelvoud (oja en zonder...
- native asus drivers (oudere CCC) via asus.com
- flashen van roms naar 6970 unlocked versie (originele bedrijfsroms staan er nu weer op)
Deze acties heb ik bovendien in vrijwel iedere denkbare combinatie uitgevoerd. In sommige gevallen eindigde ik met IRQ issues of een uitgeschakelde kaart, op dit moment werken beide.
De kaarten zijn 3 slots breed, dus ze passen niet in slot 1 en 2 tegelijkertijd. Hiervoor heb ik wel een PCIe 2 16x riser card beschikbaar. Alleen slot 2 kan hiermee ge-extend worden, in slot 1 wordt de systeem start instabiel (geen beeld of vga check draait niet). Op dit moment gebruik ik echter 1 en 3 zoals in de specs omschreven.
Iemand nog ideeen, anders zie ik geen andere optie dan een andere mobo uit te proberen.
edit:
- cmos reset geen effect
- installatie 9.2 versie intel chipset drivers geen effect