Geen lanverbinding op PC.

Pagina: 1
Acties:

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 12:47
Mensen,

Vandaag is stroom uitgevallen en heb geen lan verbinding op mijn PC meer. Windows geeft aan niet verbonden. Heb netwerkkabel van pc in laptop gedaan en laptop heeft dan wel lan verbinding en internet. Netwerkkaart van systeem verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Tevens realtek diag progje geinstalleerd en die geeft ook aan disconnected. Maar als ik bij cable status kijk in progje staat er normal en als ik de netwerk kabel eruit trek staat veranderd status wel in open.

Netwerk kaart is onboard op gigabyte p35 i.c.m. Windows 7 32 bit.

Iemand een idee? Ik zit te denken dat onboard netwerk kaart kapot is alleen dat lijkt me zo stug. Lijkt me ook niet dat een virus zichzelf van internet afsluit..

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-02 15:59
Heb je al geprobeerd om handmatig de snelheid in te stellen van de netwerkkaart?
(Staat bij apparaatbeheer onder eigenschappen > geavanceerd > snelheid & duplex)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:20
Als je de laptop aansluit via de kabel waarmee je normaal de pc aansluit ziet de laptop dan LAN en kan de laptop met internet verbinden?

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:13
Waarschijnlijk is je netwerkkaartje er toch tussenuit geknepen, is niet ongehoord na stroomstoring.
Vorig jaar bij een klant, om deze reden, binnenshuis alles mogen vervangen: iptv stbs, modem, nt, homeplugs (>,>). Alles leek nog goed te werken, lampjes brandden allemaal, alleen de ethernetpoorten hadden het begeven.
En aangezien je laptop wél werkt via dezelfde kabel hebben we al een heel groot deel uitgesloten, aan je instellingen kan het niet liggen, dan zou Windows niet de fout 'Netwerkkabel niet aangesloten' moeten geven, maar een ander probleem als geen IP-adres kunnen krijgen, lage doorvoersnelheden, etc.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Test het in ieder geval nog even met (bijvoorbeeld) een liveCD, kan je de software uitsluiten...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-02 18:33

Drunken_Bear

Pro Niksnut

wat je nog kan proberen is de netwerkkaart verwijderen (wel even onthouden wat voor een merk/versie het is uiteraard) en opnieuw toevoegen via apparaatbeheer of aan de hand van drivers. al lijkt me dit niet logisch aangezien het volgens mij inderdaad meer om de hardware gaat als om de software, maar toch... het isbeter om al je opties af te vinken.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Pagina: 1