Lacie Ethernet disk raid software

Pagina: 1
Acties:

• strikepro
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01-2023
Ik heb hier een lacie ethernet disk raid staan, waarvan de cd met installatie software mist.
Nu heb ik gezocht welke software er bij zou moeten horen.
Dit zou dan de "windows client backup and recovery" moeten zijn.

Het probleem is dat ik die nergens kan vinden.
Heeft iemand misschien een link naar de juiste software?

Alvast bedankt!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:08

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Wil je nu dat andere mensen voor je gaan googlen? Ik kan me niet voorstellen dat er niet iets op de Lacie site te downloaden valt.

Maar er zullen altijd GoT-ers zijn die deze post niet eens lezen en hard voor je aan het werk gaan. Wees niet bang.

[ Voor 31% gewijzigd door Q op 30-04-2012 12:24 ]

• strikepro
Als je niks toe te voegen heb, reageer dan niet.

Misschien is er wel iemand die dezelfde nas heeft en weet waar de juiste software te krijgen is.
Op de Lacie site staat alleen software van recentere apparaten.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Lacie heeft nog steeds downloads voor de Ethernet disk. Vier verschillende typen zelfs.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

1 minuut met Google: http://www.lacie.com/nl/s...ort_manifest.htm?id=10160 , afgezien dat de reactie van Q niet op zijn plaats is en het misschien beter is niet te reageren heeft hij wel enigszins gelijk. Met een beetje moeite wordt toch wel de nodige software gevonden. Ikzelf heb gewoon op de woorden: "Lacie Ethernet disk raid" gezocht en kwam eigenlijk direct op de betreffende link uit.

Mogelijk dat je op de software gezocht hebt en niet op het device/NAS zelf? In iedergeval wordt het voor een volgende keer wel op prijsgesteld duidelijk aan te geven wat je nu uiteindelijk zelf gevonden hebt/had.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:08

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Give a man a fish and he will be fed for a day.
Teach a man to fish and he will be fed for the rest of his life.

Je hebt 'm eigenlijk alleen de vis gegeven.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Give a man a fish and he will eat for a day, Teach a man to fish and he will sit in a boat and drink beer all day ;)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15
Q heeft meestal wel gelijk, de meeste tweakers denken waarschijnlijk hetzelfde maar zetten het hier niet neer.
Ik kan meestal wel lachen om zijn (misschien soms lompe/te directe?) reacties _/-\o_ _/-\o_ :)

• strikepro
De via de Lacie site te downloaden software is niet de juiste, zowel die van Dune als Mijzelf niet.
Uiteraard heb ik de Lacie site al helemaal overhoop gehaald, zo ver was ik dan wel.

Ik vind het ook jammer dat zulk soort vragen hier op Tweakers meteen afgebrand worden in de veronderstelling dat er door de vraagsteller niet gegoogled is.
Er word altijd maar aangenomen dat dit soort vragen gesteld worden door luie mensen die zelf geen zin hebben om te zoeken. Maar misschien is het tegendeel waar.

Verder is het ook totaal niet erg als je geen antwoord weet op de gestelde vraag, je kan immers niet alles weten. Dat het misschien pijnlijk is omdat je in veronderstelling was dat je alles wist op het gebied van opslag ed. is een ander verhaal. Maar neem dan je verlies en reageer niet.

Aan degene die moeite hebben gedaan om een oplossing te vinden: Bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
strikepro schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:31:
Ik vind het ook jammer dat zulk soort vragen hier op Tweakers meteen afgebrand worden in de veronderstelling dat er door de vraagsteller niet gegoogled is. Er word altijd maar aangenomen dat dit soort vragen gesteld worden door luie mensen die zelf geen zin hebben om te zoeken. Maar misschien is het tegendeel waar.
Daarom dien je zulke dingen ook gewoon in de ts te zetten, hoeven er ook geen aannames gedaan te worden.
Nu heb ik gezocht welke software er bij zou moeten horen. Dit zou dan de "windows client backup and recovery" moeten zijn.
Waarom wil je nu precies die software hebben, vaak stelt de meegeleverde software niet zoveel voor en waarschijnlijk zijn er inmiddels wel betere (freeware) alternatieven te krijgen.
Pagina: 1