Vandaag hield spontaan alle USB er mee op. Als ik bij het opstarten een willekeurig USB-apparaat aan een willekeurige USB-poort hang, blijft het systeem ofwel bij BIOS scherm of er vlak na gewoon hangen.
Met hetzelfde toetsenbord via de PS/2 poort werkt deze nog steeds prima. Met de hardware is dus feitelijk niks aan de hand. Hiermee kan ik ook doorstarten en inloggen in Windows (Win7 64bit).
Als ik daarna de receiver van m'n muis in de USB-poort stop, volgt het Windows geluid van 'usb gevonden', direct gevolgd door het geluid van 'usb verwijderd'. Die laatste geluid blijft zich dan om de drie seconden herhalen. Steeds vlak voor de volgende heb ik een fractie van een seconde waarin de muis reageert.
Wat heb ik gedaan (na zoeken op Google en bij ASRock):
CMOS clear - hielp niet
BIOS update (naar v1.30) - hielp niet
Allerhande software en drivers verwijderd - hielp niet
Drivers opnieuw installed - hielp niet
Mail gestuurd naar technische support van ASRock... het antwoord daarop kan natuurlijk even duren.
Dan merk je ineens weer hoe ernstig we gewend zijn aan het gebruik van een muis
Browsen met alleen een toetsenbord is echt een ramp. Maar goed, ik zit nu dus met een kreupel systeem, iemand nog meer suggesties wat ik kan proberen om deze weer aan de praat te krijgen?
Met hetzelfde toetsenbord via de PS/2 poort werkt deze nog steeds prima. Met de hardware is dus feitelijk niks aan de hand. Hiermee kan ik ook doorstarten en inloggen in Windows (Win7 64bit).
Als ik daarna de receiver van m'n muis in de USB-poort stop, volgt het Windows geluid van 'usb gevonden', direct gevolgd door het geluid van 'usb verwijderd'. Die laatste geluid blijft zich dan om de drie seconden herhalen. Steeds vlak voor de volgende heb ik een fractie van een seconde waarin de muis reageert.
Wat heb ik gedaan (na zoeken op Google en bij ASRock):
CMOS clear - hielp niet
BIOS update (naar v1.30) - hielp niet
Allerhande software en drivers verwijderd - hielp niet
Drivers opnieuw installed - hielp niet
Mail gestuurd naar technische support van ASRock... het antwoord daarop kan natuurlijk even duren.
Dan merk je ineens weer hoe ernstig we gewend zijn aan het gebruik van een muis
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.