Toon posts:

Mac Mini / Touchscreen / Plasma TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al veel over gezocht, alleen met veel zoekresultaten die meer dan 2 jaar oud zijn, dacht ik dat ik vast wel een nieuw topic mag starten.

`Het idee`

Mac mini op de tv aansluiten, als compleet media center te gebruiken, maar ook gewoon facebooken en dat soort dingen.
Het (denk ik) goede samen werken met de bestanden die ook op mijn Imac al staan. (films/muziek)
En een NAS in de toekomst.

Ik wil de Mini graag bedienen via nog een extra scherm, touch screen dat ik mooi op een tafeltje naast mijn favoriete bank heb staan. (ergens iets van 10/15 inch)

In hoeverre kan mij dit gaan lukken? Wat ben ik nog extra nodig en wat voor programma`s en aanpassingen moet er op de Mini komen?

`Benodigdheden`

Mini
Touchscreen
TV (heb ik al)
HDMI/Thunderbolt kabel naar receiver/tv
HDMI/Thunderbolt kabel naar het touchscreen

Ik hoop dat iemand mij hierin een duidelijk antwoord kan geven, aan adviezen van waarom een Mini en koop een andere mediaplayer oid heb ik niet zo veel aan.

Dank jullie wel, met vriendelijke groet, Anne-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-10 23:38
Dat Touchscreen gevalletje gaat sowieso een tablet worden lijkt mij.
En hoezo een kabel naar het touchscreen? Want dit kan draadloos (Ik weet niet hoe)
Als je zou kiezen voor een tablet, pak wel een tablet met een goed touchscreen en een mooie vorm, zodat het toch wel een beetje bij de stijl aansluit.
Sluit je mini op de TV aan en zoek op google is hoe je een pc/mac met een tablet bestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad meer gelezen, ik heb zelf een Ipad2, zou ook prima kunnen, mààààr:

Dat ding slingert nog wel eens ergens, slaapkamer, studiekamer, bij de vriendin thuis, in de auto.

Wil gewoon een vast ding, 1 op 1 zelfde beeld, en voor de looks een mooi schermpje naast de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al aardig doorgelezen, wat een pagina`s en met mijn gebrek aan verstand snap ik de helft niet, maar het gaat daar niet uitgebreid over een touchscreen aansluiten (of dat is mij ontgaan) vandaag mijn nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:38:
Heb ik inderdaad meer gelezen, ik heb zelf een Ipad2, zou ook prima kunnen, mààààr:

Dat ding slingert nog wel eens ergens, slaapkamer, studiekamer, bij de vriendin thuis, in de auto.

Wil gewoon een vast ding, 1 op 1 zelfde beeld, en voor de looks een mooi schermpje naast de bank.
Hmm.. Dan zou je eens voor een tweedehands iPad moeten kijken en dan een mooi iPad dockje erbij voor naast de bank.. Dan laadt die ook direct op.
Ik zal is ff voor je gaan zoeken hoe je een ipad met een mac mini gebruikt :)
Volgensmij moet je gewoon het beeld van de mini op je ipad krijgen, dan kun je alles zien en krijg je ook nog eens alles op je tv.

edit:

Je hebt dit nodig:
iPad 1/2/3
Mac Mini + Kabels
Join.me App
TV

Je download de Join.me app op je iPad en op je Mini. Zo kan je via de mini naar je ipad streamen en ook via de ipad navigeren.
Er zijn veel van deze soorten apps, dus je kunt altijd verder zoeken van hoe stream ik van een mac naar ipad.

edit 2:

Ik heb iets gevonden wat nog beter is. Air Display
http://avatron.com/apps/air-display

edit 3:

Dit zou je dus allemaal nog nodig moeten hebben:

Mac Mini: 600 euro
iPad: 200/300 euro (secondhand)
Kabels: 20 euro
iTunes Card voor de Air Display app: 15 euro

Met deze setup kan je dus vanuit je mac naar je ipad streamen :)
Eventueel koop je nog een iPad Dock, kan ie meteen opladen en you're ready to go.

[ Voor 33% gewijzigd door Droid op 29-04-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Misschien een hele andere optie, maar volgens mij heb je dan wel min of meer wat je wil.

Men neme:
- iPad 2 of hoger
- AppleTV 2 of hoger
- LCD TV met HDMI ingang (heb je al)
- degelijk wifi (802.11n 5GHz is aan te raden)
- een Mac of PC vol met je media (heb je nu al een iMac voor)
- AirVideo Server op je PC/Mac
- AirVideo op de iPad

Je wilde:
`Het idee`

Mac mini op de tv aansluiten, als compleet media center te gebruiken, maar ook gewoon facebooken en dat soort dingen.
Het (denk ik) goede samen werken met de bestanden die ook op mijn Imac al staan. (films/muziek)
En een NAS in de toekomst.
Je kan:
-Media Center: een standaard AppleTV is geen volwaardige media center, maar je kan de content van je PC/Mac afspelen, hetzij via Home sharing op de AppleTV, hetzij via AirVideo (dan hoef je je mkv's niet te transcoden en importeren in itunes als je dat niet wilt). Je kan je AppleTV tevens redelijk eenvoudig van XBMC voorzien, waarna je ook media van netwerkshares (NAS) af kan halen.

-Goed samenwerken met de bestanden op je iMac: zie vorige punt

-Facebooken e.d.: je kan met AirPlay Mirroring (deel van iOS5) het beeld van je iPad 'mirroren' naar je AppleTV, en dus ook facebooken op je TV.

Deze oplossing doet volgens mij redelijk wat je wil, met als voordeel dat het goedkoper is in aanschaf, en energiezuiniger. Een iPad 2 koop je nieuw al vanaf ca 350 euro, en een AppleTV kost je ca 100 euro.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top ! goede ideeën mannen, ik zou het nog ongeveer 3x moeten doorlezen voor ik het helemaal begrijp, maar ik kan het eerst is proberen met m'n eigen iPad, en als het me bevalt altijd verder zien, bevalt het me niet kan ik altijd nog kijken naar een los touch screen.

De Apple TV heb ik "ook" al, maar met de nieuwste software dus nog niet te voorzien van een jailbreak (zo word mij verteld door een vriend die er meer verstand van heeft)

Ik ga er mee aan de slag, dank jullie wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Dan kan je het beste het idee van Whieee gebruiken, want dan heb je al alles.
Maar een los touchscreen is moeielijker dan je denkt, bij een iPad heb je alles al erop geinstalleerd, bij een los touchscreen heb je niet altijd een firmware.. Meestal is het gewoon een scherm met ports en een powerconnector en geen draadloos iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Met de oplossing die Whieee noemt (Air Video) hoef je noch de AppleTV noch de iPad te jailbreaken. Scheelt in de hoeveelheid gedoe.

Met wel een jailbreak op de AppleTV kun je er XBMC of Plex (gewoon vanaf network share direct spelen op de aTV) installeren als extra App, maar jailbreaken van aTV is niet heel triviaal volgens mij (vooral de 1080p Apple TV, de 3e generatie).

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper Janssen op 29-04-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:06
ik bedien mijn MacMini met de iPad d.m.v. teamviewer.
Werkt prima :)

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 10:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jasper Janssen schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:23:
Met de oplossing die Whieee noemt (Air Video) hoef je noch de AppleTV noch de iPad te jailbreaken. Scheelt in de hoeveelheid gedoe.
Correct, dat was voor mij ook de reden om het op die manier te doen. Ik was te 'lui' om te jailbreaken, en het werkt eigenlijk erg prettig ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Dennis_dude schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:37:
ik bedien mijn MacMini met de iPad d.m.v. teamviewer.
Werkt prima :)
Is teamviewer niet iets sloom? Probeer iets van Air Display.. Heb gelezen dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Vraag me ook wel af of dat airdispay een voordeel biedt tov de oplossing die ik nu gebruik voor mijn Mac Mini mediacenter, namelijk gewoon screen sharing + VNC app. Performed toch best wel OK, voor wat ik er mee doe via VNC. Programma's installeren en tweaken screen share ik toch liever via een laptop of op de bank met mobo op het TV scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand die heeft gedacht aan een Magic Trackpad als 'touchscreen'?

EDIT: zie nu 10 à 15 inch. In dat geval is een Trackpad niet ideaal, maar het zou wel kunnen werken...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:09:
Nog niemand die heeft gedacht aan een Magic Trackpad als 'touchscreen'?

EDIT: zie nu 10 à 15 inch. In dat geval is een Trackpad niet ideaal, maar het zou wel kunnen werken...
Een ander probleem is dat de magic trackpad eigenlijk niet geschikt is voor gebruik zonder een platte ondergrond. De klikknopjes zijn zeer vernuftig weggewerkt in de pootjes onderop, maar die kun je praktisch heel slecht bedienen als ie niet op een bureau staat.

Als je tap-to-click aanzet kom je trouwens misschien nog wel een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:51:
[...]

Een ander probleem is dat de magic trackpad eigenlijk niet geschikt is voor gebruik zonder een platte ondergrond. De klikknopjes zijn zeer vernuftig weggewerkt in de pootjes onderop, maar die kun je praktisch heel slecht bedienen als ie niet op een bureau staat.

Als je tap-to-click aanzet kom je trouwens misschien nog wel een eind.
Oh, ik dacht dat 't hetzelfde systeem was als het trackpad in de MacBooks... weer wat geleerd vandaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
als het puur als muis zou moeten fungeren, kun je weet beter kiezen voor Mobile Mouse pro http://itunes.apple.com/n...trackpad/id363573369?mt=8

Volledig keyboard en trackpad functionaliteit, plus vanuit de app applicaties lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Mac Mini aangesloten op een 23" HP 2310ti (touchscreen) en op mijn Panasonic 65VT30 (wordt deze maand vervangen door de 65VT50). Het touchscreen hangt centraal in mijn huis en wordt gebruikt als Itunes server, in onze tv kamer waar de Panasonic dus hangt hebben we een Apple TV2 aangesloten en onze beide kinderen hebben elk een Apple TV2 op de slaapkamer.

Typen en muis functie doe ik met onze Ipad 2's met de app WiFiSendHID en dit werkt echt perfect.

Overweeg wel om nog een toetsenbord en Magic trackpad te kopen en deze samen te voegen met de Magic Wand van Just Mobile maar wil eerst even afwachten hoeveel de Mac Mini nu eigenlijk gebruikt wordt op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Sorry maar waarom zo moeilijk doen? Plex op je mini en een tablet voor op de bank. Met de Apple remote kan je Plex bedienen en met de tablet facebooken enz. (ervanuitgaande dat je wifi al hebt natuurlijk)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Pagina: 1