Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[caiway] Arris 722 modem blijft tel1 knipperen

Pagina: 1
Acties:

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Topicstarter
Hoi tweakers

Ik heb een caiway abo (al een paar jaar) en gaat altijd goed maar zaterdag avond knalt internet en telefoon er uit, dus modem gereset maar mag niet baten.
Alle lampjes komen gewoon aan maar de tel1 blijft knipperen, verder is alles groen en lijkt ok maar geen verbinding.
Ook rechtstreeks aan het modem met de kabel geeft geen effect.

iemand nog een idee om te doen? ik heb hem al een half uur er uit gelaten, een nacht laten zoeken zonder utp er in maar als ik in de router kijk geeft ie een 192.168.100.20 ip aan het wan gedeelte.

zit dit nu bij caiway die niet bereikbaar is tot dinsdag of is het modem kapot ?

als iemand nog iets weet graag!

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 13:51
Knipperende tel1 betekent dat het telefonie gedeelte van het modem (MTA) niet online kan komen. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Wat bij ons (Ziggo) een trucje is wat nog weleens werkt is :

* Stroom van het modem halen
* UTP + tel kabel los
* Coax kabel (geschroefd) losdraaien, even controleren of ie op het aansluitpunt op de muur nog goed zit, en dan weer stevig & recht vastdraaien.
* stroom er weer op zonder UTP en tel, als het modem online komt, dan UTP + tel aansluiten en testen.

Als dit niet werkt kan er inderdaad iets met het modem zijn. Een van de opties is bv dat het modem niet meer geactiveerd is / staat bij Caiway (Dan knipperd ie ook op tel1). Echter is dat voor mij niet te controleren.

Ik werk zelf bij Ziggo (tech supp), de techniek van Caiway / ons is dus vergelijkbaar, ik schrijf dit vanuit ervaring.

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Ok
Ik ga het nog eens in die volgorde proberen, ik heb wel zoiets vergelijkbaars geprobeerd maar hielp niet. nogmaals doen.
Nou kan ik zo'n modem ophalen hier in de buurt, maar gaat dit gewoon werken? een ander modem of moet deze aangemeld worden bij caiway of iets dergelijks.

• cmndr_adama
Als caiway net zo werkt als wij dan zal het modem geactiveerd / aangemeld moeten worden. Bij ons is het mogelijk om dit zelf te doen (Met een activatie code / wachtwoord), het kan ook door caiway gedaan worden.

Door de verschillende snelheden is het wel zo dat niet alle modems zomaar geschikt zijn. De 722 is een zgn ED3.0 modem, het kan dus zijn dat een ouder modem (ED 2.0) niet geactiveerd kan worden. maar zeker weten doe ik dit niet. Wat voor abo heb je bij Caiway?

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
het is een arris 722b modem en die ik kan halen is dat ook, het abo is een relax pakket.

ofwel
tv
35mbit i-net
en telefonie

Je truukje werkt niet helaas, blijft tel1 hangen, de rest is groen op tel2 en link na natuurlijk :)
balen man, dit gebeurd altijd begin van het weekend, nu nog een dag extra zelfs, ik post deze berichten nu met de laptop via mijn telefoon. ..pfff

• cmndr_adama
hmm :(

Echt een k-moment inderdaad.. voor een 35 mbit abo heb je in elk geval een ED3 modem nodig.

Uitgaande van hoe het bij ons werkt vermoedt ik dat het modem niet goed geactiveerd / aangemeld staat. Dat is tenminste bij ons de betekenis van deze led-status.
Als de overige leds gewoon branden heeft het modem wel gewoon signaal en contact met de centrale. Bij mijn weten wordt een modem storing bij de Arris weergegeven door een knipperende power-led.

Ik dat je behalve CW bellen dinsdag weinig kunt doen helaas..

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
iedergeval bedankt maar er zit niets anders op dan, wel raar dat er helemaal geen service is voor dit soort dagen.

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Verbazingwekkend werkt het ineens sinds een paar uur, hij heeft 2 dagen staan knipperen.
vreemd

• cmndr_adama
hmm, vaag.. Ik zou als ik jou was toch nog even de KS bellen om navraag te doen en het modem te controleren.
Maar fijn in elk geval dat het weer werkt :)
Pagina: 1