Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 21:37
Allen,

Ik ben nu al twee dagen bezig om windows 7 op mijn nieuwe systeem te installeren. Tijdens de installatie reboot het apparaat in ene en vervolgens krijg ik dan de melding dat er niet opgestart kan worden. (logisch de installatie is nog niet voltooid). Maar eerst de hardware:
  • Asrock Z68 Pro3 Gen3 (bios versie 1.2)
  • Intel core i5 2500k
  • Corsair CMZ16GX3M4A1600C9B 4x4 1600mhz
  • Crucial m4 128 gb (stock firmware)
  • Seagate Barracuda 2TB
  • Corsair CX500 V2 voeding
  • Samsung SH-222BB/BEBE dvd drive
  • Sapphire Radeon HD 6670
Troubleshooting tot nu toe:
  • VGA kaart eruit gehaald
  • testen met 1 bankje geheugen, verschillende bankjes geprobeerd.
  • Installeren naar de HDD ipv de SSD
  • Heb geprobeerd te installeren met AHCI/IDE/RAID, de drive in verschillende SATA poorten geprikt (zowel stata 2 als SATA 3).
  • De bios van het moederboard van versie 1.1 naar 1.2 geupdate.
  • Drivers van de moederboard cd meegeleverd met de installatie van windows.
  • Memtest 4 uur gedraaid niets aan de hand.
  • Drivers van asrock.com gedownload (EFI drivers en SATA drivers)
  • Damn small Linux opgestart, werkt prima blijft stabiel draaien.
Verder nog gegoogled naar mensen met problemen met de Z68 chipset en Windows 7, kom een hoop problemen tegen maar niet iets wat met mij overeen komt. Vind het vreemd dacht eerst dat het hardware was maar het lijkt me steeds meer een compatibiliteitsprobleem tussen Windows en mijn hardware.

Heeft iemand enige idee? :'(

i am the toast king whom rules over the moon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
Hoe probeer je win7 te installeren? USB /DVD, (legaal) gedownload image/retail? Misschien kan je installatie inderdaad niet overweg met het chipset, maar die kans is niet echt groot. De kans op een corrupt installatiebestand lijkt groter, als ik het zo lees.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
Heb twee verschillende images geprobeerd, tot nog toe geen succes. Tot nu toe 2 verschillende dvds geprobeerd ga zo knoppix installeren om te kijken of installatie überhaupt werkt.
Net de firmware van de SSD geupdate kijken wat dat voor succes brengt.
Voltages schommelen licht maar zie geen problemen, CPU heeft een temp van 47 graden na een reboot dus dat is het ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door R!K? op 29-04-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
Zojuist in Knoppix een reboot gehad, lijkt toch op een hardware probleem. Maar welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
R!K? schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:28:
Zojuist in Knoppix een reboot gehad, lijkt toch op een hardware probleem. Maar welke...
Stuk voor stuk onderdelen testen.. Begin met je voeding als je nog een 2e pc hebt staan. Een rotte voeding kan schijnbaar onverklaarbare problemen veroorzaken en is, ook voor de gemiddelde tweaker, moeilijk te testen. Want je kunt wel meten, maar welke waardes moet je hebben op welke lijn en welk moment en met welke marge?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
Het moederbord uit de behuizing gehaald alles uit elkaar gehaald en los op het bureau in elkaar gezet.
Wie weet heb ik iets fout in elkaar gezet de eerste keer.

Zit even in de bios te gluren wat de voltages in idle stand doen.
  • Vcore: 1.144 ~ 1.152
  • 12.00v: 12.144 ~ 12.196
  • 5.00v: 5.112 ~ 5.136
  • 3.30v: 3.328 ~ 3.44
Zulke schommelingen lijken mij geen probleem.

Nu eens kijken wat er gebeurd als ik Windows probeer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
Geen succes, windows installatie faalt tot nog toe iedere keer.

Memtest86 met alle 4 de bankjes gedraaid vannacht, draait nu al 9:45 dus als het de voeding was zou ik toch ook wat moeten merken. Of trekt windows meer en zou daar dan het probleem in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het lijkt erop dat je gefixeerd bent op fouten door het geheugen of door de voeding. Een van die 2 kan inderdaad rot zijn. Alleen er zijn meer mogelijkheden: het moederbord kan niet goed zijn, de processor kan niet goed zijn, de graka kan niet goed zijn, de harde schijf kan niet goed zijn, ergens een draadje kan niet goed zijn, ergens een kontaktje van 1 van de componenten met de rest kan niet goed zijn, er kan ergens een rot kabeltje zitten, en er zijn vast nog wel meer mogelijkheden.

1 voor 1 de componenten uitwisselen is dan de enige methode.

Zo had ik eens een computer inelkaargezet die soms onverklaarbare fouten gaf, maar het meestal wel goed deed. Bleek na lang lang zoeken 2 pinnetjes in de processor socket krom te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:40
Reepje schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:00:
1 voor 1 de componenten uitwisselen is dan de enige methode.
Helemaal mee eens, strip it to the bone.
Een schoon begin is het enige begin.
Hangen en opstart probelemen.
Nonetheless, veel succes.

(Kleine tip, haal alle USB meuk eraf)

[ Voor 6% gewijzigd door Zanac-ex op 30-04-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
Moederboard ligt nu op mijn bureau met de bare essentials eraan, zal nog eens proberen zonder usb aansluitingen dat heb ik nog niet geprobeerd. Een andere voeding is lastig die heb ik niet liggen ga het nog proberen met een andere DVD drive. Wie weet kan ik de PC van mn ouders misbruiken om hun voeding op mijn hadware te testen. Ondertussen contact op genomen met Afuture om te kijken wat er ge RMA-ed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37
Hee, dat is een herkenbaar probleem.

Vorige week een upgrade gedaan van mijn PC, ik heb een nieuwe grafische kaart en ander moederbord.
Na het spul in elkaar te hebben gezet kreeg ik na de "windows is loading files"balk een vlugge bluescreen en viel het systeem uit, na een tweede poging viel op dat zelfde punt de pc ook uit zonder bluescreen.

In de bios was er geen enkel probleem, voltages schommelden wat maar zaten ruim binnen de grenzen.
Ik heb mijn voeding vervangen door een nieuw exemplaar van hetzelfde type, en alle problemen waren verdwenen.

Ik denk dat zodra de grafische kaart aan de bak moet dat de voeding het niet meer trok, en dat dat bij mij het probleem was. Doet bij jou het probleem zich ook voor met alleen de igp? probeer dat anders eens.
Het lijkt mij een probleem van je voeding of grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
Videokaart heb ik er uit gehaald ook op de IGP gaat het fout. Ook geprobeerd zonder usb meuk mijn spullen te installeren, geen succes. Vanavond nog proberen Windows te installeren via USB wie weet maar ik heb het een beetje opgegeven, kan de rest niet testen omdat ik niet even een andere proc of mobo heb liggen.

Pagina: 1