Ik ben een noob op dit gebied. Ik wil mijn win7 pc als fileserver laten fungeren om op afstand tot die bestanden te laten benaderen. Nu heb ik in de homegroup lokaal dus wel alles geshared, maar is er ook een ingebouwde functie om deze gesharede mappen op afstand toegang te bieden? Of moet ik een ftp programms gebruiken?
Ftp server installeren (filezilla) of als je niets wilt instellen logmein hamachi
...
Hmm.. dacht ik al, filezilla heb ik idd gezien, zag er ingewikkeld uit. Logmein is niet handig omdat ik het aan iemand anders geeft de toegang, die krijgt dan toegang tot mijn hele computer.
Hamachi zorgt er alleen voor dat je als het ware bij in de LAN zit en dan kan je gewoon bij de network shares.
Hm.. die hamachi moet je betalen. Ik heb een poging gewaagd met filezilla, ik snap er geen bal van. De tutorial(s) die ik heb gevonden lopen ook beetje uiteen wat betreft de poorten forwarden en instellen.
Vriend van mij kon maar steeds niet inloggen.
Vriend van mij kon maar steeds niet inloggen.
Je zult bij ftp de juiste poorten moeten forwarden en zorgen dat deze ook door je ftp server gebruikt worden. Als je enkele iemand snel wat bestanden van je pc wilt laten downloaden zou je bv ook HFS eens kunnen proberen, veel simpeler wordt het haast niet en je hoeft maar één poort open te zetten.
Thx, ik wil juist voor langere tijd files sharen met mijn broer. Het probleem van Filezilla is dat ik teveel tutorials heb gelezen die over oudere versies gaan. De faq van Filezilla zelf is ook niet echt duidelijk.
Ik heb net wat veranderd en wacht op mijn maat die het voor me gaat testen.
Verder zag ik dat win7 ook een ingebouwde ftp heeft. Hoe werkt dit eigenlijk? Ik heb het aangezet bij windows onderdelen maar zie er weinig van terug.
Ik heb net wat veranderd en wacht op mijn maat die het voor me gaat testen.
Verder zag ik dat win7 ook een ingebouwde ftp heeft. Hoe werkt dit eigenlijk? Ik heb het aangezet bij windows onderdelen maar zie er weinig van terug.
Verwijderd
http://digitizor.com/2009...-ftp-server-in-windows-7/330d schreef op maandag 30 april 2012 @ 07:45:
en
http://digitizor.com/2009...-ftp-server-in-windows-7/
Als je er geen bal van snapt, dan is het misschien slim dat je eerst eens gaat zoeken en proberen....voordat je hier een topic aan maakt.
Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.
Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...
Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken..
Dit topic gaat dus helaas op slot
Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier
Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.
Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...
Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken..
Dit topic gaat dus helaas op slot
Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()