Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe receiver gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil mijn huidige Receiver vervangen omdat deze kuren begint te vertonen. Ik heb met veel plezier jaren genoten van mijn Marantz SR4500 samen met 2x M&S Avant 914i en 2x Mission M30i achter. Een Center heb ik tot nu toe niet geïnstalleerd omdat ik voornamelijk stereo of 4x stereo luister. De center staat uitgeschakeld dus als ik een film in surround kijk/luister dan wordt de spraak verdeeld over de front speakers.

Wellicht in de toekomst toch nog een keer een center. Maar voor nu eerst een nieuwe receiver.

De nieuwe lijn van Marantz spreekt mij persoonlijk niet meer aan. Ik vind de kleine schermpjes te klein. Onkyo ben ik ook niet van gecharmeerd persoonlijk.

Kortom er blijven voor mij twee merken over: Yamaha, Pioneer & Denon

Ik heb de volgende receivers op het oog:

http://www.kieskeurig.nl/receiver/denon/avr-1312/972432/ of:
http://www.kieskeurig.nl/receiver/denon/avr-2312/972437/

http://www.kieskeurig.nl/receiver/pioneer/vsx-921/964470/
http://www.kieskeurig.nl/receiver/yamaha/rx-v671/965092/

Een aantal vragen die ik heb:

Liggen deze sets qua kwaliteit een beetje in lijn? Ik dacht dat Pioneer altijd op de onderlaag opereerde en dat Yamaha in de lijn van Denon en Marantz lag. Maar kijkende naar de prijzen zijn deze drastisch gedaald de afgelopen 10 - 15 jaar.

Kortom ik zie door de receivers de receivers niet meer....

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt alvast

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Jammer dat je linkjes niet werken...

Fix dan ook de titel ;-)

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:35:
Jammer dat je linkjes niet werken...

Fix dan ook de titel ;-)
Heb ik geprobeerd, maar kan niet vinden waar ik dat moet doen. heb al een rapport gemeld.

Linkjes ga ik aanpassen :-)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:38:
[...]
Heb ik geprobeerd, maar kan niet vinden waar ik dat moet doen. heb al een rapport gemeld.
Fixed :)
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:25:
Kortom er blijven voor mij twee merken over: Yamaha, Pioneer & Denon
B)
Maar kijkende naar de prijzen zijn deze drastisch gedaald de afgelopen 10 - 15 jaar.
Niet elk merk is ook meer wat het is geweest. Natuurlijk heb je met een Denon, Marantz, Pioneer, Yamaha, et cetera meer kwaliteit dan een standaard Samsung, JVC of LG-setje. Maar een Denon van de huidige reeks is gewoon minder dan eentje van meerdere reeksen terug. Je haalt een AVR-2312 aan welke qua prijs zit op de oude AVR-1900-serie. Daar zitten gewoon twee series tussen. Idem met de AVR-3312 welke nu mid-end is. Vergeleken met de oude serie is het nog steeds redelijk instap. Vooral tot het middensegment is het alleen nog maar wat een gemiddelde consument wilt, wil je net wat meer opties dan mag je al weer dieper in de buidel tasten. De gemiddelde receiver wordt per jaar lichter, maar kan wel meer vermogen leveren. Dingen om consumenten te trekken die alleen op cijfertjes letten. Al zijn veel dingen naar mijn inziens ook overrated, want iets als vermogen gaat in 99% van de gevallen toch wel goed.

Maar wat zijn de specifieke eisen? Hoeveel maal HDMI in en uit, Conversie van analoog naar digitaal, netwerk, USB, HDMI 1.4 of is HDMI 1.3 ook genoeg, et cetera. Want soms kan het handiger zijn om een oudere generatie te kopen zodat je één of twee series hoger kan nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 29-04-2012 15:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

pas nog een marantz vervangen voor een jvc
Ik had de zelfde model als ts
Wat een waardeloos geluid zat daar in (laag was slecht)

Zelf ben ik voor een denon of een harman kardon
de japanse zooi vind ik te schel klinken op mijn dali spekers

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:43:

Maar wat zijn de specifieke eisen? Hoeveel maal HDMI in en uit, Conversie van analoog naar digitaal, netwerk, USB, HDMI 1.4 of is HDMI 1.3 ook genoeg, et cetera. Want soms kan het handiger zijn om een oudere generatie te kopen zodat je één of twee series hoger kan nemen.
4 HDMI poorten is voldoende, (Apple TV, TV, decoder) Wat voor type HDMI zou ik niet weten, heb geen speciale apparaten volgens mij die 1.4 nodig zijn.

Waar het op neer komt ik wil een vervanger van mijn huidige Marantz en wil hier niet al te veel voor uit geven maar qua geluidskwaliteit ook niet achteruit gaan.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1.4 houdt 3D-ondersteuning in (en misschien wat nog meer, maar dat is wat voor de eindgebruiker het interessantst lijkt te zijn).

Ik ben zelf aan het kijken naar een RX-V1071. Een stuk prijziger, ik hoop dat die, met de opmerking in het achterhoofd die Fear ook maakte, kwalitatief iets meer een upgrade is (kom zelf van een Marantz PM4400 versterker, wat een instapmodel is).

De RX-V671 heeft in ieder geval goede reviews gekregen en is een heel populair model voor zover ik kan zien.

Qua klankkleur zou een Yamaha meer aansluiten bij de Marantz, maar dat is ook maar wat ik uit online vooronderzoek begrepen heb. De speaker/receivercombinatie kan in ieder geval wel anders uitvallen naargelang het model dat je kiest (en de enige constantes zullen je speakers zijn in dit geval, aangezien je geen volledig nieuwe upgrade doet).

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 29-04-2012 16:17 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:09:
Zelf ben ik voor een denon of een harman kardon
de japanse zooi vind ik te schel klinken op mijn dali spekers
Denon is Japans ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bijna vergeten, ik trap dit topic even richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

En wat me net nog te binnen schoot, die AVR-1312 en AVR-2312 in de TS liggen behoorlijk ver uit elkaar. Ertussen heb je nog de AVR-1513, AVR-1612, AVR-17313, AVR-1912 en de AVR-2112. Ik zeg niet dat de AVR-1312 meteen verkeerd is, maar er zit nogal wat tussen. Niet een geheel eerlijk en handig vergelijk.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:29:
Bijna vergeten, ik trap dit topic even richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

En wat me net nog te binnen schoot, die AVR-1312 en AVR-2312 in de TS liggen behoorlijk ver uit elkaar. Ertussen heb je nog de AVR-1513, AVR-1612, AVR-17313, AVR-1912 en de AVR-2112. Ik zeg niet dat de AVR-1312 meteen verkeerd is, maar er zit nogal wat tussen. Niet een geheel eerlijk en handig vergelijk.
Ok, bedankt. Welke als je kijkt naar mijn speakers zal prima aansluiten qua kwaliteit? Ik ben geen audiofiel.....

Verwijderd

Weet ik maar word verkocht meer voor het buitenland
Japanes hebben zeer hoge stem door de klanken en woorden die ze neer zetten .
Vandaar dat veel japanse versterkers standaart zo zijn ingesteld.

jvc en denon niet zijn meer voor export gebouwt

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
Japanse vrouwen misschien, maar Japanse mannen vind ik best wel meevallen... En heb jij Italiaanse vrouwen al es bezig gehoord?

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 29-04-2012 16:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:10:
[...]
4 HDMI poorten is voldoende, (Apple TV, TV, decoder) Wat voor type HDMI zou ik niet weten, heb geen speciale apparaten volgens mij die 1.4 nodig zijn.

Waar het op neer komt ik wil een vervanger van mijn huidige Marantz en wil hier niet al te veel voor uit geven maar qua geluidskwaliteit ook niet achteruit gaan.
Dus dan is het drie HDMI ingangen (Apple TV, Decoder en één reserve) en dan één HDMI Out voor naar de TV. Kijk anders eens naar een tweedehandse SR5004, die gaan op HT Forum voor 250 euro al weg. Heb je een Marantz zoals je nu hebt, een serie hoger en eentje met een scherm waar je wel iets mee kan. Of tweedehands moet je niet aanstaan. Een SR6004 zou er wellicht ook nog in kunnen zitten als je tweedehands gaat kijken. Heb je dus alleen geen HDMI 1.4 voor 3D en HDMI ARC. Maar als dat niet nodig is dan had ik toch liever een SR5004/SR6004 gehad dan een instap Denon, Pioneer of Yamaha.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:48:
[...]

Dus dan is het drie HDMI ingangen (Apple TV, Decoder en één reserve) en dan één HDMI Out voor naar de TV. Kijk anders eens naar een tweedehandse SR5004, die gaan op HT Forum voor 250 euro al weg. Heb je een Marantz zoals je nu hebt, een serie hoger en eentje met een scherm waar je wel iets mee kan. Of tweedehands moet je niet aanstaan. Een SR6004 zou er wellicht ook nog in kunnen zitten als je tweedehands gaat kijken. Heb je dus alleen geen HDMI 1.4 voor 3D en HDMI ARC. Maar als dat niet nodig is dan had ik toch liever een SR5004/SR6004 gehad dan een instap Denon, Pioneer of Yamaha.
Ok, bedankt ga het eens bekijken. Persoonlijk ben ik geen fan van 2e hands, ben altijd bang dat ik er iets kapot gaat binnen een korte periode en zonder garantie.....

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:48:
[...]

Wat vinden jullie hier van?

http://www.marantz.nl/nl/...Receiver&ProductId=NR1602

Verwijderd

Dat je er spijt van ga krijgen
Zoek je het zelfde geluid als je ouwe versterker oke
Zoek je meer power om je speakers aan te sturen kijk dan verder .

Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) 50 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) 60 W
70%-garantie -
Signaal-ruisverhouding audio 98 dB

Ik heb de zelfde ouwe versterker gehad als die van jouw .
De dali 120watt rms kwamen door die versterker niet eens in beweging
Of ik moet de volume veel hoger zetten.

De vervorming vind ik persoonlijk gewoon te hoog.
Lijk wel een versterker die je als set met speakers koopt.

trouwens je ouwe versterker spec

80W x 7
(<0.08%, 20Hz - 20kHz/THD)

Veel beter dan wat je nu op oog heb

Trouwens dit gebruik ik
denon AVR-1900 heerlijke versterker zeker als de versterker niet hard wilt hebben maar toch de laag wil hebben in je muziek .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 20:50 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mag ik vragen wat voor kuren je oude dan vertoond ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:52:
Mag ik vragen wat voor kuren je oude dan vertoond ?
Kanalen vallen soms uit en de surround is niet meer optimaal. Blijkt een technisch probleem te zijn en kostbaar om te laten repareren.

Zit nu te te kijke naar de volgende versterker:

http://www.marantz.nl/nl/...Receiver&ProductId=SR5006

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:47:
[...]
De vervorming vind ik persoonlijk gewoon te hoog.
Die waarden liggen onder de 0,1% en dat is gewoon niet merkbaar. Idem met dat Denon niet meer voor de export wordt gebouwd. Je hebt wat, hoe zal ik het zeggen, typische uitspraken.
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:08:
[...]
Kanalen vallen soms uit en de surround is niet meer optimaal. Blijkt een technisch probleem te zijn en kostbaar om te laten repareren.

Zit nu te te kijke naar de volgende versterker:

http://www.marantz.nl/nl/...Receiver&ProductId=SR5006
Die wilde je niet omdat het schermpje niet was wat je zocht?!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:20:
[...]

Die waarden liggen onder de 0,1% en dat is gewoon niet merkbaar. Idem met dat Denon niet meer voor de export wordt gebouwd. Je hebt wat, hoe zal ik het zeggen, typische uitspraken.

[...]

Die wilde je niet omdat het schermpje niet was wat je zocht?!
klopt maar begin nu toch te twijfelen. Kun je deze vergelijken met de RX v671 van yamaha?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Marantz 5006 geworden. Bij Hificorner nu een mooie aanbieding voor 550 euro! Een mooie deal lijkt me!

Ben erg benieuwd en als ik hem ontvangen heb ga ik er direct mee aan de slag.

Doorslag was dat ik bij nader inzien toch nooit op het schermpje kijk omdat mijn receiver toch in een kast zit achter een deurtje.... :z

Daarnaast ben ik met mijn huidige Marantz altijd erg tevreden geweest en voor mijn gevoel passen ze ook goed bij mijn Mordaunt Short speakers.

Allemaal bedankt voor het meedenken en zal mijn ervaringen later met jullie delen.
Pagina: 1