Audio werkt niet meer na installeren nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 11:45
Hallo allemaal,

Voor mijn vriendins PC hebben we gisteren een nieuwe videokaart (HD6870) gekocht om haar oude 8600GT te vervangen. De videokaart werkt perfect, maar nu blijkt de onboard audio (Realtek ALC662) niet meer te werken. Windows ziet deze niet meer, ook niet als onbekend apparaat. Hij is compleet uit device management verdwenen. Nadat ik ook de oude videokaart terug heb gezet, een bios update heb gedaan etc, heb ik uiteindelijk op een oude harde schijf een nieuwe installatie van windows 7 (x64) gezet. Ook dit gaf geen resultaat.

Hebben jullie enig idee hoe dit probleem te verhelpen is? Ik heb op internet al meerdere verhalen gelezen met dit exacte probleem met dezelfde geluidskaart, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

Alvast bedankt ;-)

Edit:
Hieronder ook even de specs van de PC:
Asrock AliveNF6P-VSTA
5000+ AMD
2GB DDR2
HD6870 (oude kaart: 8600GT)

[ Voor 7% gewijzigd door SonataArctica op 29-04-2012 15:18 ]

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:56

Nikeo

Jawelles

Ik heb dat ook eens gehad: toen bleek de HDMI audiodriver die bij de ATI drivers kwam ( als ik het me correct herinner ) mijn realtek audiodriver te overschrijven en had ik geen geluid meer. De HDMI driver werd de default audio driver... Ik weet niet of dit van belang is voor dit geval... ATI driver uninstallen, audio driver restoren en dan ATI drivers zonder die HDMI geluidsdriver (vinkje in installatie) loste mijn problemen op

• SonataArctica
Bedankt voor je reactie. Dit is niet het probleem. Ik heb net een verse windows install gedaan, zonder de videokaart te installeren (sterker nog ik heb de oude nVidia erin gedaan), en hij werkt nog steeds niet! :(

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:51
Staat hij niet uitgeschakeld in het bios?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SonataArctica
Nee, heb ik ook al geprobeerd, tevens bios reset gedaan, hielp ook niet.

Verwijderd

Heb je de oude videokaart al eens teruggeplaatst en gekeken wat er dan gebeurt?

• SonataArctica
Jup. (staat ook in de startpost)
SonataArctica schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:11:
Nadat ik ook de oude videokaart terug heb gezet, een bios update heb gedaan etc, heb ik uiteindelijk op een oude harde schijf een nieuwe installatie van windows 7 (x64) gezet. Ook dit gaf geen resultaat.

[ Voor 83% gewijzigd door SonataArctica op 29-04-2012 16:58 ]

Verwijderd

SonataArctica schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:53:
Jup. (staat ook in de startpost)

[...]
Excuus!
Ik denk dat een geluidskaartje de oplossing is, helaas.....

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04-2025
en als je is met rechts op het luidsprekertje van windows klikt en dan kiest voor afspeelapparaten... welke keuze heeft deze dan nu??
Pagina: 1