Hoi,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in de vage wereld van de mobieltjes, en een mooi advies kunnen geven over waarop ik het beste kan letten en welke mobieltjes/smartphones waarschijnlijk de beste keuze voor mij zijn.
Ik heb bijna 6 jaar nu een Sony Ericsson W300i, voor degenen die dit antieke apparaat nog kennen. Hij werkt nog, alleen hij begint dusdanige mankementen te vertonen dat ik eigenlijk een nieuwe moet. Ik hoor bijvoorbeeld vrij vaak 'Ik hoor je niet zo goed'... en ja, de microfoon heeft al wel eens wat geleden onder het gebruik... dus dat is niet echt prettig.
Ik ben al langer aan het letten op de gang van zaken van de smartphones. Android trekt mij aan, en ook die mobile OS wijzer in de pricewatch geeft Android hoog aan. Verder heb ik wel iets met HTC, al is die voorkeur niet geheel op feiten gebaseerd denk ik, dus geen harde voorwaarde. De HTC Sense laag lijkt me echter wel een echt fijne toevoeging, maar ik heb daar verder geen ervaring mee.
De situatie is zo; ik wil een nieuw mobieltje waar ik lange tijd mee door kan. Een smartphone lijkt dan de verstandigste keuze. Zoals je kunt opmaken heb ik nog geen enkele ervaring met smartphones, dus ik zou niet weten wat voor mij geschikt zou zijn. Ik denk dat, als ik een smartphone zou aanschaffen, dat dit is wat ik er ongeveer mee zal (willen) doen:
Als dit alles ook (of beter) mogelijk is zonder smartphone, is het misschien ook goed. Als ik er maar weer een paar jaar mee vooruit kan. Ik wil niet over 2 jaar weer een nieuwe moeten kopen zeg maar.
Kan dit allemaal in een mooie mobiel/smartphone gegoten worden? Wat zijn de mogelijkheden? Is dit genoeg informatie om een beetje een (globaal) advies te bepalen? Wat is voor mij het handigst?
Kunnen jullie me hier dan mee helpen?
Alvast bedankt
.
Mvg,
Marco
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in de vage wereld van de mobieltjes, en een mooi advies kunnen geven over waarop ik het beste kan letten en welke mobieltjes/smartphones waarschijnlijk de beste keuze voor mij zijn.
Ik heb bijna 6 jaar nu een Sony Ericsson W300i, voor degenen die dit antieke apparaat nog kennen. Hij werkt nog, alleen hij begint dusdanige mankementen te vertonen dat ik eigenlijk een nieuwe moet. Ik hoor bijvoorbeeld vrij vaak 'Ik hoor je niet zo goed'... en ja, de microfoon heeft al wel eens wat geleden onder het gebruik... dus dat is niet echt prettig.
Ik ben al langer aan het letten op de gang van zaken van de smartphones. Android trekt mij aan, en ook die mobile OS wijzer in de pricewatch geeft Android hoog aan. Verder heb ik wel iets met HTC, al is die voorkeur niet geheel op feiten gebaseerd denk ik, dus geen harde voorwaarde. De HTC Sense laag lijkt me echter wel een echt fijne toevoeging, maar ik heb daar verder geen ervaring mee.
De situatie is zo; ik wil een nieuw mobieltje waar ik lange tijd mee door kan. Een smartphone lijkt dan de verstandigste keuze. Zoals je kunt opmaken heb ik nog geen enkele ervaring met smartphones, dus ik zou niet weten wat voor mij geschikt zou zijn. Ik denk dat, als ik een smartphone zou aanschaffen, dat dit is wat ik er ongeveer mee zal (willen) doen:
- Internet: Ik gebruik op dit moment wel eens internet om wat op te zoeken, controleren of even op facebook te kijken of zo. Waarschijnlijk zal met een smartphone mijn internet-gebruik vooral thuis ietwat omhoog gaan, omdat ik dan op wifi zou kunnen...
- Belgedrag: Ik bel een paar keer per week, ik sms zo'n 40-50 keer per maand denk ik, maar dat wisselt sterk (kan ook wel eens 80 zijn denk ik).
- Radio: Ik luister op dit moment dagelijks radio in de bus via m'n mobiel, het zou fijn zijn als dat ook met de nieuwe kon. (Ik weet niet of dat er 'standaard' in zit?)
- Foto's maken: Niet vaak, maar als ik een foto wil maken wil ik dat meestal wel 'snel'.
- Agenda: Als er een handig agenda-systeem in zou zitten zou dat wel handig zijn: een 'echte' agenda is me te veel sleepwerk en de agenda op mn huidige telefoon is ietwat omslachtig om alles in te noteren (nu staan alleen grote evenementen erin, en mis ik de rest..)
- Apps: Enkele populaire / handige apps/games zou ik er wel op willen, maar ik denk niet dat ik een intensieve app-gebruiker wordt, mocht ik een smartphone kopen.
- Accuduur: Op dit moment gaat m'n telefoon bij (relatief) actief gebruik zo'n 3 dagen mee. Met een smartphone ga je dat niet halen, maar de voornaamste reden om het 'smartphone kopen' uit te stellen was vanwege de korte accuduur: ik wil er eigenlijk wel 3 dagen actief mee kunnen doen, terwijl de meeste 2 dagen passief amper halen heb ik zo 't idee. 'Zo lang mogelijk' zou ik dan nog acceptabel vinden. De vraag is wat hierin mogelijk is?
- Een beetje snelheid mag er wel in zitten.
- Misschien vergeet ik nog iets

Als dit alles ook (of beter) mogelijk is zonder smartphone, is het misschien ook goed. Als ik er maar weer een paar jaar mee vooruit kan. Ik wil niet over 2 jaar weer een nieuwe moeten kopen zeg maar.
Kan dit allemaal in een mooie mobiel/smartphone gegoten worden? Wat zijn de mogelijkheden? Is dit genoeg informatie om een beetje een (globaal) advies te bepalen? Wat is voor mij het handigst?
Kunnen jullie me hier dan mee helpen?
Alvast bedankt
Mvg,
Marco