Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe speakers voor bij de TV

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:22
Momenteel heb ik bij mn tv een setje Jamo S506-en staan met de C60CEN van Jamo erbij.

Nu wil ik een nieuw TV meubel kopen binnenkort en dat gaat waarschijnlijk een stuk breder worden dan wat er nu staat. Gevolg daarvan is dat ik geen plek meer heb om die Jamo's naast het meubel te zetten.

Dat moeten dan dus boekenplankluidsprekers worden die ik op het meubel ga plaatsen.

Het budget is niet zo heel erg hoog en als ik een beetje zoek met google dan kom ik of alleen maar speakers tegen waarvan je van de prijs per stuk al schrikt en die waarschijnlijk dus heel erg goed zijn, of compleet onbekende luidsprekers voor een habbekrats waarvan ik me afvraag of het wat is.

Mijn vraag aan jullie is of jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
De vervangers zouden minimaal net zo goed moeten klinken als de Jamo's, echter wil ik geen 500 euro per stuk uitgeven. Dat vind ik te duur momenteel.

Ik zat zelf te denken aan max 350 euro voor 2 luidsprekers.
Daar moet best wat leuks voor te vinden zijn lijkt me :)

Als versterker heb ik een Onkyo 508 staan.
Mijn bedoeling is om de center er voorlopig bij te laten staan en op de achterste kanalen een setje Eltax Monitor III's te gooien die momenteel bij mijn pc staan. Het moet dus wel een beetje daar bij passen denk ik?

Als voorbeeld wat ik zelf gevonden heb: de Wharfdale Diamond 10.1 of bv de KEF C3
Dan zou ik klaar zijn voor rond de 200 euro.

Iemand tips voor leuke speakers die niet heel erg duur zijn en toch leuk klinken? :)
Bedankt alvast,

groeten,
vosss

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Wellicht zijn de Monitor Audio BX2's iets? Die zijn erg goed gereviewd (Beste speakers van 2011 volgens WhatHifi) en kosten 350 euro voor twee stuks. Ik heb ze zelf ook en ik vind ze erg goed klinken.

Het enigste dat je dan nog een beetje mist, is een subwoofer. Die komen altijd wel tot hun recht bij films, maar je kunt ook prima zonder.

• vosss
Ik zal eens kijken. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer :X

Overigens speel ik nu ook zonder subwoofer, dus dat hoeft geen probleem te zijn en volgens mij gaan de Jamo's die ik nu heb ook niet heel erg laag. Een redelijke boekenplankluidspreker zou denk ik wel hetzelfde moeten kunnen doen binnen een beperkt budget :)

=edit=
Wat zou ik nog kunnen vragen voor die Jamo S506-en? Die heb ik eind 2010 gekocht en hebben geen krasje erop zitten. Die zijn nog als nieuw.

Laagste nieuwprijs die ik zo vlug zie is 300 euro. 200 euro is dan nog wel haalbaar lijkt me of niet?

[ Voor 31% gewijzigd door vosss op 29-04-2012 11:59 ]

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:25
Boston Acoustics A25, rond de 100 euro per stuk en krijgen super kritieken;)

• vosss
Bracha25 schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:58:
Boston Acoustics A25, rond de 100 euro per stuk en krijgen super kritieken;)
Persoonlijk vind ik de meer uitzien als een veredelde PC luidspreker. No offence. De BX2 ziet er meer uit als een echte luidspreker, al zal die A25 ook best klinken :)

• danielkraak
vosss schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:02:
[...]

Persoonlijk vind ik de meer uitzien als een veredelde PC luidspreker. No offence. De BX2 ziet er meer uit als een echte luidspreker, al zal die A25 ook best klinken :)
Sowieso zou ik eens goed kijken op sites als whathifi.org om te zien wat goede kritiek krijgt. Aan de hand daarvan heb ik de BX2's gekocht. Ik heb ze van tevoren niet beluisterd, maar ik kan je wel aanraden om dat te doen.

• vosss
Poulissen zit hier in de buurt. Die hebben ze wel staan denk ik.

Eigenlijk zou het mooiste zijn als je ergens een aantal die binnen budget vallen kunt beluisteren op dezelfde plek.

Qua design vind ik ze in elk geval erg mooi. :)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

danielkraak schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:54:
[...]

Sowieso zou ik eens goed kijken op sites als whathifi.org om te zien wat goede kritiek krijgt. Aan de hand daarvan heb ik de BX2's gekocht. Ik heb ze van tevoren niet beluisterd, maar ik kan je wel aanraden om dat te doen.
Als iets een gekleurde review website is, is het WhatHiFi wel |:(

Waarom pak je niet gewoon een stel boekenplankers uit die Jamo 500 serie? Past het beste bij je center (ook qua design). De rest van je budget kan je eventueel aan een subwoofer besteden om het laag wat aan te dikken.

• vosss
Omdat ik (indien mogelijk met mijn beperkte budget) graag een stapje omhoog wil maken.

Die center kan ik dan op een later tijdstip vervangen, evenals de Eltaxen die ik achter dan heb staan.

Ik neem aan dat die BX2's een stapje hoger zijn dan de Jamo's toch? :?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ah oke, dat was me niet duidelijk :)

Dan zou je eventueel ook tweedehands kunnen gaan kijken!

B&W 600 serie (bijvoorbeeld de 686) en die is prima uit te breiden met een center die ook regelmatig te vinden is op marktplaats :). De KEF IQ10, of een set Dynaudio 42/5 zijn ook een leuke speaker voor weinig en zo zijn er legio anders merken types die je goedkoop op MP kan vinden. Speakers kan weinig mee mis zijn, dus het is bijna altijd een veilige koop :)

[ Voor 6% gewijzigd door DjVe op 29-04-2012 13:29 ]

• danielkraak
DjVe schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:28:
ah oke, dat was me niet duidelijk :)

Dan zou je eventueel ook tweedehands kunnen gaan kijken!

B&W 600 serie (bijvoorbeeld de 686) en die is prima uit te breiden met een center die ook regelmatig te vinden is op marktplaats :). De KEF IQ10, of een set Dynaudio 42/5 zijn ook een leuke speaker voor weinig en zo zijn er legio anders merken types die je goedkoop op MP kan vinden. Speakers kan weinig mee mis zijn, dus het is bijna altijd een veilige koop :)
Tweedehands B&W's wilde ik zelf ook al voorstellen. Daar hoorde ik ook al een hoop goeds over.

• vosss
Nouja dat bedoel ik dus. Zoveel speakers dat ik het niet meer weet wat ik moet hebben :D

Die Jamo's en die Eltax Monitor III's heb ik overigens blind gekocht en ze vallen me allebei niet tegen.
Nou ben ik geen audiofiel ofzo, maar als het beter kan voor mijn budget is dat mooi meegenomen.

Ik denk dat dat moet lukken, ook nieuw of niet? :?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Nou, het voordeel van die 6 serie (en ook de CM serie) is de stevige laagweergave uit een relatief kleine kast. Net als mijn advies over je Eltax MIII, plaatsing is alles. Dus kijk ook even hoe jet het neer wilt gaan zetten en of de speaker zijn ruimte krijgt die hij nodig heeft (verhaal over bassreflex aan achterkant/voorkant) :)

Ennne...schijnbaar vind je het wel leuk om er mee bezig te zijn, dus het kan absoluut geen kwaad om gewoon op markplaats een set blind te kopen. Is het niks, verkoop je het weer :) Ik zal maar niet beginnen hoeveel speakers ik al in huis heb gehad :P

[ Voor 27% gewijzigd door DjVe op 29-04-2012 13:42 ]

• vosss
Heb je misschien wat voorbeeldjes van marktplaats die binnen mijn budget vallen, en er leuk uitzien en een stapje omhoog zijn tov die Jamo's? :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool

• vosss
Nou die verplaatsing was een gouden greep :')

Anyway, ik ga die Monitor Audio BX2's binnenkort wel eens luisteren. :)

• vosss
Dankje, ik zal eens kijken.

Overigens zag ik 1x die BX2's op marktplaats, maar dat is niet de kleur die ik zou willen.

:)

=edit=
Er zitten er een paar tussen die te duur zijn (400 euro).

Die Tannoy Revolution Signature DC4's vind ik wel mooi en ik zie dat daar ook eventueel mogelijkheid is om speakers in te ruilen :)

Ze hebben zo te zien een bereik van 62 - 54.000Hz en een gevoeligheid van 87dB.
Mijn huidige Jamo S506 hebben een bereik van 45 - 20.000Hz en een gevoeligheid van 89dB.

De Tannoy's gaan veel hoger zo te zien en of de Jamo's die 45Hz echt wel halen kun je je ook afvragen.

Ze zijn van een heel andere prijscategorie, maar kan iemand mij een idee geven hoe deze 2 sets zich verhouden tot elkaar?

Als receiver gebruik ik een Onkyo TX SR508. Gaat dat gewoon prima of is die gevoeligheid van de Tannoy's minder geschikt voor mijn receiver? :?

[ Voor 74% gewijzigd door vosss op 02-05-2012 12:38 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat frequentiebereik hoef je niet echt op te letten, zeker omdat het met verschillende maten wordt gemeten. De Tannoy's vragen wel wat meer vermogen, maar dat zal op normaal niveau niet zo'n probleem zijn om met een 508 deze set aan te sturen.

• vosss
Nouja normaal niveau, ik hou er soms wel van om het allemaal even wat harder te zetten zegmaar.

Gaat mijn huidige versterker dat prima trekken of is ie te zwak daarvoor? :)

Ik denk dat ik die winkel eens een mailtje ga sturen, het is redelijk vlakbij en als ik mijn huidige speakers in kan ruilen is mooi meegenomen natuurlijk :)

Verwijderd

http://www.2dehands.be/au...ef+q300&pcpl=&pc_id=&afd=

-> hij doet ze weg omdat hij gaan scheiden...
-> kosten normaal 600 :)

En neen het zijn niet mijn speakers :P Ik heb de Q100 gekocht ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 12:48 ]

• vosss
Als het goed is komt vanmiddag een collega de Jamo's overnemen (mits ze hem bevallen).

Dan ga ik maandag eens luisteren naar die Tannoy's. Speakers van 500 het stuk voor 300 euro samen. Dat klinkt als een goeie deal. We zullen wel horen hoe het klinkt.

:)

=edit=
En die bevielen hem en hij heeft Ze dus meegenomen voor een leuke prijs :)

Maandag maar eens shoppen voor andere :)

[ Voor 19% gewijzigd door vosss op 04-05-2012 17:46 ]

• vosss
Iemand toevallig nog aanraders?

Ik ben behoorlijk nieuw in het wereldje zegmaar en heb eigenlijk alleen die Jamo's gehad. Maandag ga ik dan kijken en luisteren naar die Tannoy Revolution Signature DC4's echter vraag ik me af hoe (en of) die me bevallen.

Het zijn namelijk toch behoorlijk kleine kastjes. Stuk kleiner dan de Eltax Monitor III's die ik heb staan in elk geval.

Ik was aan het denken om ook even naar de Wharfedale Diamond 10.2 te luisteren maandag. Die hebben ze daar ook als het goed is en ook in een kleur die ik mooi vind, lichte eikenkleur.

Echter zijn die een hele pak goedkoper dan de Tannoy's normaal gesproken moeten kosten. In hoeverre verschilt zoiets dan qua geluid? Betaal ik bij die Tannoy's meer voor het merk of hoe werkt dat? :?

• vosss
Goed. Het zijn de Tannoy Revolution Signature DC4's geworden. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de Wharfedale Diamond 10.1, de Dali Zensor 1 en de Monitor Audio BX2 niet eens meer heb geluisterd. Ik was meteen verkocht!

Precies wat ik zocht qua geluid :)

Over een tijd kijken dat deze naar achter gaan en dat ik het grotere broertje ervan vooraan zet samen met de center die erbij hoort. Daar was nu alleen even geen budget voor.

Ze klinken prima imo. Een stuk muzikaler dan die Jamo's die ik had :)

Ik heb wel nog 1 vraag; de Jamo center die ik nu heb is 6 ohm. De Tannoy's zijn 8 ohm.
Kan ik die gewoon tegelijk aansluiten of vind mijn versterker dat niet leuk? :?

Ik heb nu de center nog niet aangesloten omdat ik het niet zeker weet of het kwaad kan, dus als iemand daar nog een uitspraak over kan doen dan ben ik weer geholpen :)

Verwijderd

verbeter me indien ik nu zever brabbel :D...

Je moet eens lezen of je versterker bi-wired kan aangesloten worden. Indien dit mogelijk is kan je doormiddel van de handleiding de boxen perfect aansluiten op 8ohm. Nu vaak lees ik dat met goedkopere versterkers dit weinig verschil in geluid geeft en dat je perfect dus ook op 6ohm kan draaien.

Maar zoals ik zei ik ben een "noob" in hifi, dus het kan ook zijn dat ik totaal het verkeerd heb verstaan :D Dus best even wachten op een andere reply ;-)

• vosss
Mijn Onkyo kan bi-ampen. Ik ben echter ook een noob en weet alleen dat de Tannoy's 8 ohm zijn en de Jamo center 6 ohm.

Volgens mij heeft dat verder niets met al dan niet bi-ampen van doen :?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:26:
verbeter me indien ik nu zever brabbel :D...

Je moet eens lezen of je versterker bi-wired kan aangesloten worden. Indien dit mogelijk is kan je doormiddel van de handleiding de boxen perfect aansluiten op 8ohm. Nu vaak lees ik dat met goedkopere versterkers dit weinig verschil in geluid geeft en dat je perfect dus ook op 6ohm kan draaien.

Maar zoals ik zei ik ben een "noob" in hifi, dus het kan ook zijn dat ik totaal het verkeerd heb verstaan :D Dus best even wachten op een andere reply ;-)
Je brabbelt inderdaad zever :P
Bi-wire is niets meer dan twee aderpaar vanaf de speakers terugbrengen naar één op de kant van de versterker. Dat gaat met de impedantie sowieso niets doen. Bi-amp is met twee aderpaar aan de kant van de receiver en de kant van de speakers, maar ook dit doet niets met de impedantie.
vosss schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:26:
Volgens mij heeft dat verder niets met al dan niet bi-ampen van doen :?
Gewoon aansluiten, maakt allemaal niets uit die 6 of 8 Ohm. Pas als de speaker op 4 Ohm nominaal of lager zitten kan het lastig gaan worden voor een instapreceiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

vosss schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:26:
Goed. Het zijn de Tannoy Revolution Signature DC4's geworden. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de Wharfedale Diamond 10.1, de Dali Zensor 1 en de Monitor Audio BX2 niet eens meer heb geluisterd. Ik was meteen verkocht!

Precies wat ik zocht qua geluid :)

Over een tijd kijken dat deze naar achter gaan en dat ik het grotere broertje ervan vooraan zet samen met de center die erbij hoort. Daar was nu alleen even geen budget voor.

Ze klinken prima imo. Een stuk muzikaler dan die Jamo's die ik had :)

Ik heb wel nog 1 vraag; de Jamo center die ik nu heb is 6 ohm. De Tannoy's zijn 8 ohm.
Kan ik die gewoon tegelijk aansluiten of vind mijn versterker dat niet leuk? :?

Ik heb nu de center nog niet aangesloten omdat ik het niet zeker weet of het kwaad kan, dus als iemand daar nog een uitspraak over kan doen dan ben ik weer geholpen :)
Super! Veel plezier ermee :)

• vosss
@FeaR: thanks voor de info. Al moet ik zeggen dat de film zonder center gister ook prima te doen was.

@DjVe: Thanks!

Wel 1 nadeel, die serie gaat eruit heb ik begrepen en mijn bedoeling was om later uit te breiden naar de Revolution Signature DC6 voor en deze die ik heb heb gekocht naar achteren.

Dat gaat nog lastig worden over een tijdje om de DC6's te vinden in de kleur Oak :X
Maargoed, we zien wel, misschien blijf ik wel gewoon hierbij.

Eerst nieuwe inrichting kopen, dus dan is het geld toch op :P
Pagina: 1