VoiP via KPN glasvezel *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01 13:06
Hallo mensen,
Een tijdje geleden zijn wij thuis overgegaan op glasvezel. Sindsdien gaat internet en telefonie via glasvezel, door de KPN Experiabox. Het idee dat ik hierdoor via de computer kan bellen onder ons nummer en zelfs zou kunnen opnemen leek mij wel leuk. Weet iemand hoe dit mogelijk is? :3 Ik heb al wat gezocht (VoIP modem dingen) maar heb nog niks gevonden.

Groeten, Kees.

EDIT:
Het is opgelost, hij deedt het opeens :D

[ Voor 6% gewijzigd door Josaus op 18-08-2012 14:09 . Reden: SOLVED ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 14:00
Josaus schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:34:
Hallo mensen,
Een tijdje geleden zijn wij thuis overgegaan op glasvezel. Sindsdien gaat internet en telefonie via glasvezel, door de KPN Experiabox. Het idee dat ik hierdoor via de computer kan bellen onder ons nummer en zelfs zou kunnen opnemen leek mij wel leuk. Weet iemand hoe dit mogelijk is? :3 Ik heb al wat gezocht (VoIP modem dingen) maar heb nog niks gevonden.

Groeten, Kees.
Ligt aan de manier van comuniceren, of het data en voice verkeer gesplitst wordt of niet. Tevens of de provider een externe connectie naar de centrale telefonie voorziening toestaat. Als die vragen beantwoord kan worden is het een zaak het vinden van software die compatibale is met dit systeem.

Vooralsnog Technisch is dit mogelijk, juridisch/beschikbaar stelling kan ik niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Ja, ik denk niet dat dit met deze modem echt makkelijk verloopt (KPN Experiabox). Kan iemand mij helpen met het vinden van een goed alternatief? Zelf kan ik er geen vinden die ook ADSL poort(en) heeft om een (analoge) op telefoon op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 14:35
Als je met je eigen router telefoniegegevens van KPN wil inladen zou je eerst de inlognaam en wachtwoord van de SIP-account moeten weten, KPN geeft deze niet vrij. Als je Tweak hebt met de KPN experiabox kom je misschien verder.
Mocht je hier toch achter komen, neem eens een kijkje: Radiodurans in "[KPN] Glasvezel"

Maar ipv dat je dan de experiabox weer inzet voor telefonie, stuur je dat verkeer door naar je eigen computer / voip telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 00:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kan je in principe niet domweg een ouderwetse telefoon-modem aan de phone-1 out hangen?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan gewoon bellen met je pc op een experia doos met glasvezel, althans dat doe ik wel.op werk.

als je inlogt zie een ergens een sip pagina
Je kan inloggen met sip (bijv x-lite) op een van de 8 (ik zou niet de eerste 2 nemen anders neem je je analoge telefoon over als je die hebt)

wachtwoord = kpn

Als je gebeld word gaan alle lijnen over. maar je kan elkaar ook gewoon bellen met *102, *103, *104, etc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Bedankt voor alle hulp :D Heb nu de begrippen softphone en SIP geleerd :3 Ik denk dat het nu wel gaat lukken ;)

EDIT: Probleempje: het lukt me niet om contact te zoeken want ik weet niet wat ik in moet vullen enzo xd Kan je dit uitleggen? @fish

EDIT2: Het is toch gelukt :)

[ Voor 43% gewijzigd door Josaus op 01-05-2012 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mooi man.

Voor de anderen heb ik het er nog even bijgezocht
user: *103 (of een van de andere)
domain: [ip adres van derouter]
pass: kpn

en als je de telefoontjes wil ontvangen even "register with domain and recive calls" aanvinken

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 01-05-2012 11:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Als ik "register with domain and receive calls" aanvink, geeft hij de error: "Account failed to enable". Hoe los ik dit op ? :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kweenie wat zijn je huidige instelingen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Op X-Lite 4:
User ID: *103
Domain: 192.168.2.254
Password: kpn
Display name: Kees

X Register with domain and receive calls
Domain

Goed genoeg ? :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

moet die 192.168.3.254 geen 192.168.2.254 zijn ? zo ja dan weet ik het niet

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 02-05-2012 01:06 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ttiteledit

Alles leuk en aardig, maar ik verwacht toch echt wel iets meer niveau en inzet in dit topic.
Dus graag iets meer je best doen ipv ergens op klikken en meteen te posten 'hij geeft een foutmelding, en nu?!'

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

* bam *

dit werkt

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hzbu9KsOCqKiq35ONEwnj1YU/full.png

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
fish schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 01:06:
moet die 192.168.3.254 geen 192.168.2.254 zijn ? zo ja dan weet ik het niet
Haha typfout hier op forum, sorry :3
Koffie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:27:
Ttiteledit

Alles leuk en aardig, maar ik verwacht toch echt wel iets meer niveau en inzet in dit topic.
Dus graag iets meer je best doen ipv ergens op klikken en meteen te posten 'hij geeft een foutmelding, en nu?!'
Ik heb zelf ook al veel gezocht, maar als ik iets niet kan vinden vraag ik het hier. Ik wou niet de indruk wekken dat ik jullie alles liet doen :o
Dat werkt ook niet. Ik krijg steeds meer het idee dat ergens iets verkeerd ingesteld staat ofzo. Het openzetten van poorten helpt ook niks lijkt me, want het is lokaal en de firewall staat ook gewoon uit. Ik denk dat (als niemand het niet weet) ik even bij KPN ga vragen waar dit te maken mee kan hebben. Bedankt voor je hulp (so far) fish! :D

SOLVED

Het werkt, uiteindelijk is het opgelost ! :D
Pagina: 1