Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:32
Aangezien er nog weinig informatie omtrent de nieuwe Ivy Bridge processors is. Ben ik opzoek naar andere i5-3570K gebruikers.
Ik ben met name benieuwd naar de temperaturen van de cores. Ik heb inmiddels mijn bracket terug en de H100 geïnstalleerd. Als koelpasta heb ik de Artic MX-2 gebuikt. De processor is nog niet overgeklokt.

Temperaturen onder Prime95:

Core #0 = 47
Core #1 = 52
Core #2 = 46
Core #3 = 45

Temperaturen idle:

Core #0 = 30
Core #1 = 31
Core #2 = 21
Core #3 = 23

Nu weet ik dat afwijkende temperaturen niet direct met 'slecht' aangebrachte koelpasta te maken hebben en het als 'normaal' wordt ervaren. Ik heb de vertical line techniek toegepast zoals aangegeven door artic. Daarnaast heb ik de pasta op het koelblok dun uitgesmeerd. Desondanks blijf ik het altijd lastig vinden om de juiste hoeveelheid e.d. in te schatten.

Wat zijn jullie temperaturen en wellicht andere bevindingen tot nu toe? En zijn deze temperaturen normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IB haalt veel hogere temperaturen dan SB, de temperatuur limieten zijn ook omhoog gesteld om dit een beetje te compenseren...
die temperaturen zien er in principe goed uit. ik heb mij 3570k nu overgeklokt op 4.8ghz(@1.22V) en hij haalt zo'n 75-77C max onder prime95. ik koel met een prolimatech megahalem.
hoe je koelpasta het beste kan aanbrengen blijft altijd de vraag, ik doe het zelf door een bolletje van ongeveer de grootte van een korrel rijst/doperwt op het midden van de cpu te doen en dan met de koeler dit uit zichzelf uit te laten smeren. de temperaturen zullen niet heel veel daar van afhangen(max 2-3C tenzij je het echt verkeert doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Die temparaturen zijn netjes, en het verschil hoeft niet perse uit een verkeerd gemonteerde koeler te komen.
Je zit ook nog met het probleem dat niet alle procs even vlak zijn. Sommige zijn (overdreven) bolhoedjes en andere juist weer hol.
Wil je echt een zo goed mogelijk resultaat moet je in principe zowel je proc als als koeler gaan lappen.
Zoek maar s op jijbuis naar tutorials erover.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik heb ook net een nieuwe Core i5 3570K en was op zoek naar wat temperatuur referentie. Bij tomshardware vond ik een grafiekje met de temperatuur van de i5 met de stock cooler van intel:

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/U/P/338065/original/load%20temp.png

78C dus. Lijkt me een aardig referentiepunt voor overklokken. Als vuistregel had ik voor mezelf ook al 80 graden max onder full load (linpack / intelBurnTest), maar dat komt dus mooi overeen met wat de processor doet qua temperatuur met de stock cooler.

Link naar oorspronkelijk artikel link.