[Java] Data van Java server naar Android

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:25
Hallo Tweakers,

De laatste tijd ben ik een beetje aan het aanklooien met Java en Android. Nu heb ik een leuk idee voor een applicatie, wat voornamelijk een leerproject voor mezelf moet zijn, maar ik loop vast op één deel.

Op dit moment heb ik een Java script dat e-mail checkt. Op het moment dat er een nieuwe email binnenkomt maakt hij een thread. In die thread wil ik vervolgens dat de data wordt verstuurd naar de bijbehorende telefoon. Hier loop ik echter op vast, want ik weet niet precies welke manier van communicatie ik dan moet gebruiken.

Ik heb het een en ander lopen klooien met IO, maar dit leek mij niet de beste manier omdat je dan op de telefoon non-stop een service (?) moet hebben die wacht op een reactie van de server. Ik denk dat dit teveel batterij zal slurpen?

Oftewel mijn probleem in het kort: wat moet ik gebruiken om de Java server een string met data naar de telefoon the 'pushen'?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Wat heb je zelf al gedaan?
Als je zoek naar "android push" en "android c2dm" krijg je genoeg resultaten hoe de push functie van Android werkt.
Is dit wat je zoekt? http://blog.mediarain.com...otifications-for-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:25
Kwam C2DM inderdaad tegen, heb me toen ook geregistreerd. Het lijkt mij alleen een omweg/moeilijkere manier?

Ik zal het nog een keer goed doorlezen ;)